Režie:
Steve BuscemiKamera:
Thomas KistHudba:
Evan LurieHrají:
Sienna Miller, Steve Buscemi, Tara Elders, Michael Buscemi, Danny Schechter, Elizabeth Bracco, James Franco, Katja Schuurman, David Schechter (více)Obsahy(1)
Hlavními hrdiny briskního konverzačního dramatu, které v roce 2007 režisérsky vysekla herecká hvězda amerického nezávislého filmu Steve Buscemi, jsou dva lidé, kteří by k sobě za normálních okolností pravděpodobně nikdy nenašli cestu. On je zatrpklý ostřílený novinář, který už si všechny kariérní vrcholy prožil, a proto nyní musí psát podřadné články o ještě podřadnějších tématech a lidech. Ona je pak mladá, půvabná a obletovaná televizní hvězdička, která sice nic nedokázala, ale i tak se může vyhřívat pod paprsky slávy. A společně mají udělat rozhovor. Jejich vztah je tedy čistě pracovní. Jenže pak se mezi ně vkradou emoce, které původně rutinní džob kardinálně promění ve slovní zápas o nadvládu a vítězství v povrchním osobním klání, kde jde místo cti spíš jen o hrdost a uraženou pýchu. A čím více během večera napětí eskaluje, tím více si obě strany začínají uvědomovat, jak slepě jeden o druhém doposud přemýšleli. V remakeu slavného nizozemského dramatu z roku 2003 Interview podle van Gogha, mimochodem též uváděného na kanále Cinemax, excelují Steve Buscemi a stále nadějnější hollywoodská star Sienna Millerová. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (307)
60% - Steva Buscemiho mám moc rád, a toto jeho dílko jsem si užil. K nadšení jsem měl ale daleko. Jedná se o komorní konverzačku, v níž se však po té „konverzační“ stránce tolik zajímavého neděje. Během příjemných osmdesáti minut divák zažije několik náladových obratů, které po hříchu časem nepřekvapují a pateticky nudí. Něco na tomto filmu je scénaristicky nedotažené. Nevím, zda-li je to nepříliš velká přesvědčivost celé situace, či absence nějaké pointy, nebo oboje. Jisté je, že jsem z kina odcházel s pocitem, že jsem byl svědkem podivného chování dvou lidí,že mi to přišlo docela zábavné, ale taky bohužel „kde já už jsem to jen viděl...?“. ()
Fantastický Steve Buscemi v roli cynického reportéra, který dostal za úkol udělat rozhovor s hereckou hvězdičkou. Původně nenápadná konverzačka začne nabírat grády až k vzájemné "zpovědi" obou aktérů a překvapivému závěru. Krásná Sienna Miller má můj obdiv, stejně jako Steve, který kromě hlavní role zvládl i režii. Povedený kousek. ()
Buscemi je zabehnutý týpek, ktoré mu to svedčí jak pred tak za oponou a keď sa znenazdajky ocitol pri kormidlovaní jednej z troch holandských prerábok, tak som jeho angažovanie vrelo uvítal. Nutno napísať, že nesklamal, ale ani neočaril. Jeho interiérové “Interview” spĺňa niekoľko predpokladov jedného z tvorivých procesov nezávislého filmu - má ukotvený model kontinuálneho rečnenia medzi minimálne dvoma, navzájom sa ovplyvňujúcimi osobami, z 95% sa koná na vyhranenom zázemí priestraného apartmánu, inam sa nepresúva a ťažisko problému neupriamuje na tzv. temporary pleasure diskutujúcej/koketujúcej dvojice, ale na ich podvedomé pochody a pudové nuanse. Chýba mu však to zlomové - uveriteľnosť a obsahuje to škodlivé – predvídateľnosť. Nenudí pri sledovaní, ale štípe pri zamyslení. Nezúrim, zvládam, no neodpadávam. ()
"Proč jste mě políbila?" - "Proč o tomhle muži vždycky chtějí mluvit?" Jasně patrné hlavní téma neochoty odhalit vlastní tvář ve snaživě hloubavé Buscemiho formě, které nejvíc škodí právě to, že se drží rozhovorových mantinelů. A přestože dojde na nejrůznější pravdivá či lživá doznání, nedostal jsem se ani jednomu z dvojice pod kůži. Bezskrupulózní slizoun a věčně telefonující nevyrovnaná pseudohvězda jsou jen stvoření, která se jednou za chvíli pokusí toho druhého potopit. A jakékoli charakterové pozadí už mi je nepřiblíží. Vskutku lahodná pointa sice všemu dá skvělou finální příchuť, ale nezachrání až příliš přímočaré vyznění. ()
Skvělé konverzační drama o střetu rozmazlené, chytré herecké hvězdičky s cynickým ne zcela úspěšným novinářem. Děj neustále balancuje mezi kamuflováním a očistným svěřováním se ve zdánlivě nastolené důvěře, kdy nejen divák, ale zřejmě ani protagonisté nikdy přesně nevědí, v jaké fázi se právě nacházejí. Postačují dva výteční herci a dvě prostředí, aby film neztrácel ani na chvilku dech a napětí, a jako bonbónek na závěr nabízí nečekanouještě pointu. ()
Galerie (16)
Zajímavosti (8)
- Rozpočet: 300,000 $ (sellsakul)
- Jde o první část trilogie amerických remake filmů holandského režiséra Theo van Gogha. (don corleone)
- Theo van Gogh, režisér původní předlohy z roku 2003, je muž na fotografii, kterou si prohlíží Pierre v apartmánu Katji. Spolu s ním je na fotce i Katja Schuurman, která hrála hlavní ženskou roli v nizozemském originálu. (don corleone)
Reklama