Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Julie (I. Bittová) má všechno. Úspěšného a pohledného manžela (K. Roden), zdravou a chytrou dospívající dceru (M. Issová), práci překladatelky, oddaného milence (I. Franěk) a teď dokonce i nový, velký dům, kam se celá rodina právě přestěhovala. Ale pod tímto zdánlivě spokojeným a klidným povrchem zatím odpočívají mnohá tajemství, která nebude možno skrývat donekonečna. Julie však nechce dělat zásadní rozhodnutí. Místo toho se vrhne do zcela nesmyslné mise. Když ráno ve zprávách zaslechne, že zemřela jazzová zpěvačka a klavíristka Nina Simone, kterou v mládí obdivovala, vzpomene si na dobu, kdy vše bylo jednoduché a kdy žádné hory tajností neexistovaly. Zcela iracionálně a přes protesty celé rodiny se rozhodne koupit si piano, na nějž jako malá hrávala. I když tím na první pohled od všech hlubokých problémů utíká, ukáže se, že tento jediný den, kdy opustí bezpečnou rutinu svého života a vydá se hledat vytoužený nástroj, převrátí její dosavadní život vzhůru nohama. A přesně tohle je někdy potřeba, aby člověk mohl začít znovu. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (450)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Jednou za čas se na českém trhu objeví film, který potěší nejen kvalitně. Sice jich poslední dobou v záplavě teenažerských komedií a zpackaných šancí není příliš, ale občas prostě něco překvapí, ač nečekaně, každopádně o to víc. Takovým příkladem je právě tento film. Poslední dobou jsem přestával věřit, že v naší zemi existuje alespoň pár dobrých slečen, které dokážou solidně hrát. V záplavě nemožných seriálů už to přestávalo být realitou. Jenže díky tomuto filmu se všechny moje názory dokázali změnit. Iva Bittová přesto, že se do podvědomí diváků dlouho nikde neprosadila, zde se nádherně a ladně vpravila do příběhu a plula s ním svévolně jako kachnička ve vaně. Sice se může zdát, že je tento film spíše pro dražší polovičku, není ovšem povinností. Dokázal jsem se u něj zabavit, pobavit a překvapit i já. A to už je co říct. Na plné obrátky si to hodnocení sice nezaslouží, ale i tak mně přiměje k faktu, že se u nás dokáží natočit i ty opravdu povedené kousky, které se nemají za co stydět. --- Kolik je tý vaší? - 17,5 - 17,5? Tak to je nejhorší věk. To si děcka myslej, že jsou dospělý a člověkovi to kolikrát taky tak připadá a pak najednou bác. Zavolaj Vám, že je záchranka odvezla v heroinovým kómatu. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Tedy, na druhé zhlédnutí se mi už TAJNOSTI tolik nelíbily, a musím jít s jednou hvězdou dolů. Snad je to tím, že jsem je poprvé viděl v příjemné atmosféře karlovarského filmového festivalu, zatímco podruhé už "jen" v telce, která obecně filmům na působivosti moc nepřidá. Přesto si nemohu pomoci, ale tento film vnímám nově se značnými rozpaky. Přesně takové pocity mám z většiny hereckých výkonů (Bittová, Franěk, Issová, König, Vlasáková...), dialogů i lyrizujících sekvencí (které zde nadto vnímám spíše jako rušivé). U tohoto filmu vnímám jeho autorskou výpověď jako relativně přesvědčivou, ale způsob, jakým se k ní film propracovává, neshledávám bohužel za příliš zdařilý. Ten film podle mě dojíždí na nepříliš šťastné obsazení a přeplněnost děje nejrůznějšími vedlejšími postavami, které z filmu dělají jedno velké defilé povětšinou nesympatických nebo typizovaných figurek, bez ambicí vyprávět větší příběh nebo podávat generační výpověď. Skoro jako bych měl pocit, že byl tenhle film napsán a natočen proto, aby se do něj mohla použít báječná hudba Niny Simone, která tvoří jeho ústřední jednotící motiv. A vynikající soundtrack je podle mě na tomhle filmu asi vlastně to nejlepší. ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Když tak projíždím pozitivní hodnocení a komentáře (většiny, ne všech) mých oblíbených uživatelů u tohoto snímku, připadá mi, že jsem viděl jiný film než ostatní. V mých očích mají Tajnosti stejný problém jako hlavní hrdinka; neví co vlastně chtějí (říct). Vůbec mě postava Julie silně minula. Nerozuměl jsem jejím pocitům, nechápal její zkratovité chování a celou dobu pozoroval ženu středního věku chovající se jako puberťačka (a když je řeč o adolescentech, tak ne, v té době27-leté Martě Issové jsem opravdu nevěřil, že je jí ve filmu o 10 let méně, přestože se snažila působit bezprostředně jak nejvíc mohla). Iva Bittová se mi na tuto roli nehodí, protože ji mám zafixovanou jako přirozenou a života znalou ženu (třeba v Želary měla roličku na tělo) a tady hraje (silně) zajištěnou ženušku, které životní rozhled chybí (že by ta přemíra peněz, kterými může rozhazovat na všechny strany?) a způsob (ne) řešení jejích problémů mně příjde dost nešťastný a ubíjející. Taky se mi moc nelíbí, že sem Alice Nellis násilně nacpala jakési artové prvky (tancování před taxíkem, v obchodě, tramvaji), vůbec do tohoto filmu nepasovaly. Jinak nemám k formální stránce nejmenších výhrad (navíc, pro mě trochu nezvyklá a zajímavá hudba). Na druhou stranu přemýšlím, co mi film vlastně dal, kromě trochu podivné sondy do života ženy středního věku; no a byly to jen nezvyklé role pro Miroslava Krobota a Lenku Vlasákovou, což mně příjde trochu málo (Karel Roden také neměl špatnou úlohu, přesto v jeho repertoáru nijak zvlášť neobvyklou). U snímku jsem se nenudil, ale moc ho nepochopil. Tajnosti hodnotím pouze slabším průměrem, věřím však, že ženské publikum tento film dokáže ocenit podstatně víc. ()

HoneyBunny 

všechny recenze uživatele

Ene Bene, Výlet a teď Tajnosti. Alice Nellis mě vždycky překvapí tím, jak skvělá je režisérka. V něčem levou zadní předčí své české režisérské kolegy (ano, Svěrákem a Hřebejkem počínaje). Její humor je chytrý a přitom srozumitelný, skvěle vede svoje herce, její filmy mají jedinečnou atmosféru. Pokud jste u Vratných lahví občas udělali takové to rozpačité "ehm", u Tajností se vám to nestane ani náhodou. Alice Nellis zkrátka ví, co chce říct, a hlavně ví, jak to říct. A taky není srab a po dlouhé době ukazuje v českém filmu nahého chlapa (i když, pravda, decentně). No, a vychvalovat Ivu Bittovou, to už je zbytečnost. Snad jen na okraj - má opravdu hezký nohy. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Trošku mě fascinuje jak nějakej mudrc plácne, že je to film o ženách a že mu budou rozumět hlavně ženy. Pak přijde další banda mudrců, které se podobné škatulkové myšlenky drží jak mouchy hovna a vznikně tak další blábol. Samozřejmě, že film pojednává především o nitru jedné ženy ve středním věku a o jejích tajemstvích a pocitech. Ovšem nevím proč bych neměl rozumět manželské krizi, potřebě mít milence nebo zmatenosti a rozpolcenosti hlavní hrdinky ? Žena ve středním věku je už životem protřelý mazák a právě oč je zkušnejší v životě o to zajímavější je její nitro. Jsem muž mám na to dokonce i papíry a přesto se mě tento film velmi líbil. Navíc si nemyslím, že chlap se nikdy nepotýká s manželskou krizí, potřebou mít milenku nebo že by nikdy nebyl rozpolcen. Takže úplně v pohodě říkám, že tuhle náhledovku do života zralé ženy si kluci klidně dejte. Vám se bude líbit a podle reakcí žen asi nejlépe poznáte jak se trefil do jejich nitra a jak vídíte jejich reakce jsou z většiny kladné. Buďme za to rádi, tyhle tajnosti nám totiž běžně ženský neříkaj. Různé taneční vsuvky odtancovaly i s pátou hvězdičkou. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (7)

  • Natáčelo se v Praze, v lokalitách Žižkov, Dejvice, Pankrác a Nusle. (Terva)
  • Děj celého filmu je soustředěn do jediného dne. (hippyman)
  • V Tajnostech si zahrála i režisérčina dcera Ella Rose – je to miminko, které se mihne ve scéně, kdy hlavní hrdinku pokutuje revizor v tramvaji. (Siriuss)

Související novinky

Pohádky Jana Svěráka

Pohádky Jana Svěráka

09.05.2007

O úspěchu Vratných lahvích už nemůže snad nikdo pochybovat. Před několika dny uvítaly svého sedmsettisícího diváka, už dva měsíce se drží na špičce žebříčku návštěvnosti českých kin a dokonce se… (více)

Reklama

Reklama