Reklama

Reklama

Kiefer Sutherland (TV seriál 24 hodin) stojí tváří v tvář mohutným silám zla v tomto šokujícím thrilleru od režiséra filmu Hory mají oči. Zdiskreditovaný bývalý policista (Sutherland) se pokouší znovu postavit na vlastní nohy a bere rutinní práci ostrahy vyhořelých trosek kdysi oblíbeného newyorského obchodního domu Mayflower. Ale děsivé obrazy, které spatří v ozdobných zrcadlech uvnitř budovy, ho odvedou na vzrušující cestu, během které musí odhalit dávná tajemství obchodu… dřív než ho připraví o rodinu! (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Z natáčení 1 - Kiefer Sutherland

Recenze (739)

viperblade 

všechny recenze uživatele

Aja je řízek. A to v tom nejlepším slova smyslu. Víte, já se na horory moc nedívám, protože jsem zatím neměl štěstí a vybral jsem si vždy nějaký hodně debilní (např. Metro). Sice je pravda, že na jeden horor se obzvlášť těším (Drag Me to Hell) ale to i podle hodnocení nevypadá vůbec špatně (a co teprve ten trailer!) Ale jak se tady koukám, tak se svými pěti hvězdami budu zase jeden z mála… Ale tohle mě hodně překvapilo. Skvělý Kiefer, který pro záchranu své rodiny udělá cokoliv (tohle je podle mě zcela normální, takže nechápu, proč bych to měl filmu vyčítat jako "podprůměrné klišé"), krásná Amy (a to její "zívnutí" :-)) a vynikající pointa mě přesvědčili o hodnocení. A jak jsem už na začátku svého komentáře říkal, tak Aja je řízek a budu ho více sledovat. Protože takhle skloubit duchařinu s krví, to jsem ještě neviděl. .tsonejokops átsorpaN ()

castor 

všechny recenze uživatele

V první řadě výtečná hudba, výtečný Kiefer Sutherland a výtečně zvládnutá práce s atmosférou. Hororový guru Alexandre Aja radioaktivitou zmutované potomky horníků vyměnil za napůl vyléčeného alkoholika/bývalého poldu (letitého detektiva položí jedna mrtvola?), potulujícího se na okraji propasti. Klišé kupí klišé, ale budiž odpuštěno. Námět totiž přímo vybízí k vizuální filmařině. Důvěrně známý svět zrcadel, do kterých denně několikrát koukáme, je bravurně zbaven svých daných pravidel a depresivní jízda může začít. Jenže – stejně jako v předešlých kouscích – si se scénáři francouzský režisér nikdy příliš hlavu nelámal, ale tentokrát se mu to krutě vymstilo – a to nijak zvlášť nerýpám (kam až sahají možnosti „zrcadel“?). Naštěstí nechybí podpora v režii, která se krve zdaleka neštítí a v hereckých partech (výborný Kiefer po nálezu mrtvé sestry), přičemž můžu slíbit, že z takové Amy Smart vám spadne čelist. A to doslova. Tvůrci si hrají s možnostmi vidění, důraz se klade na obraz, který chytře deformuje realitu. Na druhou stranu si přiznejme, že to mnohdy vypadá, jakoby Aja točil pro různé diváctvo. Chtěl se zavděčit „nenáročným“ teenagerům (nepropracované vizuální nápady či ochota vycházet vstříc mlsnému mužskému oku – osa Paula Patton – mokré tričko – poctivě detailní kamera, tady nejsem proti) stejně jako přemýšlivějším milovníkům žánru (viz. závěrečná pointa), jenže tři nesourodé závěry už je docela dost – navíc cesta k nim je minimálně diskutabilní.. Po mystičnu přichází akční nářez, následován „obrácením předešlého naruby“. O zklamání se přesto nejedná, viděl jsem PODSTATNĚ nevydařenější remaky asijských hororů (Zmeškaný hovor považuji za ideální příklad), krokem zpět ale Zrcadla bohužel jsou. Každopádně se těším, jak se drzý Aja popere s plánovanou Piraňou.. ()

Reklama

Hakha 

všechny recenze uživatele

Celkový dojem z tohoto filmu nemám nikterak dobrý, jen jedna vražedná scéna mě přišla zajímavá a to scéna ve vaně a zbytek nic extra. Pomalé tempo u kterého jsem se dost nudil a už vůbec jsem se do dění nevcítil, jako posledních 15 minut se film dobře rozjede, ale byl mě velký šumák, jak to celkově dopadne. Napětí žádné, lekačky jednou dobré a podruhé špatné a tak si říkám, že je to veliká škoda, jelikož se z tohoto tématu určitě dalo vyčerpat mnohem více. Mé hodnocení 2 hvězdičky…. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Módní vlna remaků asijských duchařin (možná že už doznívající) sebou konečně donesla i kousek, za který není nutno ihned Hollywood posílat do horoucích pekel. A co na tom, že Alexandre je vlastně pořád Francouz, který točí s fazonou sobě vlastní. U výjevů z říše zrcadel totiž tuhne krev a i bez nich mu stačí parádní kamera, mistrovský zvuk a skvěle hrající Kiefer, k tomu, aby ten, kdo znechuceně plive do tváří všem zámořským skautíkům, mluvil o Alexandrovi se vším respektem. A ano, až mu scénárista, se kterým jednou bude točit, vychytá i ty poslední mouchy (v tomto případě výpadek tempa ve třetí čtvrtině), zapíše se Alexandre do análů tak jasně, až jej budou ještě příští generace s radostí citovat. Takhle slušné čtyři zásahy do naleštěného zrcadla. PS: Pointa je nehorázně vtipná. :) ()

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Docela jsem se bavil. Film začíná hezky tajemně, aby se ke konci zvrhl v nadupanej akčňák. Některé nudné scény zachraňuje právě Kiefer, jenž se na tenhle typ hrdinů opravdu hodí. Závěrečná scéna mě docela rozsekala :) i tak se neubránim pocitu, že je to Ajův nejslabší snímek. Něco mi tam prostě chybí. 7/10 ()

Galerie (48)

Zajímavosti (20)

  • Film byl původně plánován jako remake jihokorejského hororu Geoul sokeuro (2003), nicméně jakmile byl k projektu přizván režisér Alexandre Aja, plány se změnily. Aja byl po přečtení scénáře nespokojen s detaily příběhu původní verze, a proto se rozhodl celý příběh drasticky změnit. Zachován byl pouze hlavní nápad zahrnující zrcadla. (Zdroj: ČSFD)
  • Když Keifer Sutherland dostává od svého kolegy v autě složku o Anně Essekerové, tak má ruku stále obvázanou, ale když přijde domů a začne prohlížet složku a rentgenový snímek, tak ruku obvázanou nemá. Když prohlíží fotografie, tak už ji zase obvázanou má. (Tereza666)
  • V úplném závěru filmu zazní dramatická pasáž ze skladby „Asturias“, jejímž autorem je španělský skladatel Isaac Albéniz (1860–1909). (Idée_fixe)

Reklama

Reklama