Režie:
Jim StrouseScénář:
Jim StrouseKamera:
Jean-Louis BompointHudba:
Clint EastwoodHrají:
John Cusack, Shélan O'Keefe, Gracie Bednarczyk, Alessandro Nivola, Mary Kay Place, Marisa Tomei, Nathan Adloff, Doug Dearth, Rebecca Spence, Shane Hartline (více)Obsahy(2)
John Cusack se nedokáže vyrovnat se smrtí manželky a svým dcerám to říct také neumí... Stanley Phillips je hrdý americký vlastenec a otec dvou dcer, jejichž maminka jako členka amerických ozbrojených sil byla nedávno povolána ke službě v Iráku. Režisér James C. Strouse se rozhodl ukázat život na americkém malém městě, když jeden z členů rodiny bojuje se zbraní v ruce na druhém konci světa. Překrásně poetický snímek umocněný procítěným výkonem Johna Cusacka, jenž vždy dokázal vystihnout patos svých hrdinů, ale v tomto snímku dosáhl prozatímního hereckého vrcholu. Režisér Strouse ve svém debutu nabízí divákům emocionálně nabitý film s pečlivě komponovanými záběry, hlubokou lidskou procítěností a jasným politickým vyzněním. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (52)
Do určité míry se to dá vnímat jako útěk od tragédie či snaha připravit své děti na chvíli, kdy budou muset tragickou zprávu o smrti své matky přijmout. Ve finále je to vlastně obojím. Otec mi zpočátku lezl na nervy, ale jak Sucack postopně do své role nořil, dokázal jsem ho pochopit a v závěru jsem musel zatleskat. Možná to byl v jeho podání dosud nejlepší výkon. Sympatické byly i představitelky obou dcer. Závěrečný doják, který prostě musel přijít, na mě zapůsobil tak, jak měl. Na mě možná až příliš poetické, ale i tak se mi film líbil. 65% ()
Verdikt: Cusack Is Gone. Tedy pro mě určitě. Filmy s tímhle týpkem mě nudí, jeho role mě nikterak nezaujmou, samotný John mě nebaví. Až mě napadlo, že máme něco společného :-) Whatever, své fanoušky si Cusack najde. Silný příběh, který tady byl stokrát už po stoprvé ztrácí sílu, zasazení do 'aktuálního' témata války v Iráku ho před osttaních 100 filmů nijak neposune. Snaha o originální výpověď, už tolikrát viděná, nudí. Malé plus za to, že to není prvoplánový doják a za 'malou' Shélan O'Keefe. ()
Komorní, nezávislé road-movie/drama s výborným výkonem představitelky starší ze sester Heidi, která mi dala vzpomenout na Sarah Bolgerovou z In America, malá sestřička byla okouzlující svou nevinností a dětskou přirozeností a nebylo tak třeba cokoliv hrát. Na Cusacka jsem si musel chvilku zvykat a musím říct, že se jedná snad o jeho první roli, kdy jsem jeho herectví postupně uvěřil a neměl pocit ze sledování přehrávání. S jeho postavou muže vyrovnávajícího se se ztrátou vlastní ženy, nesplněného snu. A též zmateného, zlomeného, ale milujícího otce, který si neví rady se zveřejněním kruté pravdy vlastním dětem, jsem se sžil. Stát se mi podobná věc, dost možná bych jednal podobně. Uvěřitelnost v emocích, nenucený jemný humor, přijemná poetika podpořená výbornou kamerou, velmi mírný patos a otevřená kritika americké zahraniční politiky za bushovské mašinérie. Na konci, při zastávce na pláži, jsem bečel a nestydím se za to. 90% (nic pro pozéry, takže Dwejne ... pracky pryč) ()
Velmi citlivy a pekny pribeh o otcovi a dvoch dcerach, ktori stratia nezastupitelnu cast ich rodiny a zivota. John Cusack ako obycajny otec zdrveny stratou milovanej osoby, ktory nevie najst vhodny sposob ako oznamit svojim detom ich stratu, neprehrava, hra citlivo a podla mna predvadza svoj zivotny vykon. Cusack vsak nedominuje, ale svoj priestor prenechava aj dceram, najma tej starsej, ktora sa svojej ulohy zhostila skutocne skvele. Rezia nie je nijak invecna, avsak v tomto pripade sa drzanie pri zemi vyplatilo a v spojitosti s Eastwoodovou hudbou sa sice podarilo natocit pribeh, akych sa na svete odohravaju tisice, ale sposobom, ktory nie je iritujuci a prehnane patrioticky (viem si velmi dobre predstavit, kam sa to vsetko mohlo strhnut), ale je uprimne citlivy. Platna nasich kin preplnene hovadinami, vsak tento film zrejme nikdy nenavstivi. Skoda ()
Podobných filmov o vyrovnávaní sa so smrťou blízkeho sme videli stovky a tento iné snímky kvalitou nijako neprevyšuje. Netvrdím, že sa to neoplatí pozrieť, Johna Cusacka som v takej polohe ešte nevidel, ale film nie je ani dosť emotívny( no , záver áno), ani dosť originálny, aby ma dostal. Čo by som ale určite rád pochválil, je hudba od Clinta Eastwooda! To bol pre mňa hlavný dôvod, kvôli ktorému som to chcel vidieť. A je vážne dobrá. V záverečných titulkoch zaznie pekná spievaná skladba od Jamieho Culluma http://youtu.be/Y_ZTZGvQCzY ktorý už naspieval skvelú skladbu Grand Torino http://youtu.be/g5FhRZ7aunU pre rovnako skvelý Eastwoodov film. 60%. ()
Galerie (19)
Photo © The Weinstein Company
Reklama