Režie:
Robert RodriguezScénář:
Robert RodriguezKamera:
Robert RodriguezHrají:
Rose McGowan, Freddy Rodríguez, Josh Brolin, Marley Shelton, Jeff Fahey, Michael Biehn, Bruce Willis, Naveen Andrews, Julio Oscar Mechoso, Fergie, Nicky Katt (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Po Tarantinově thrilleru Auto zabiják přichází druhý film z projektu Grindhouse. Manželé Dakota a William pracují v nemocnici jako doktoři. Jejich dnešní šichta vypadá spíš na funus. Čekárnu zaplavuje dav lidí, jejichž symptomy jsou podezřele shodné: nepřítomný pohled a odpudivé hnisající rány. Mezi zraněnými je i tanečnice Cherry, která přišla o nohu při jednom z útoků. I když bez nohy, Cherry ještě nezatančila svoje poslední číslo. Budoucnost nenabízí nic než miliony nakažených a nespočet mrtvých. Jen několik šťastných hledá poslední bezpečné útočiště na planetě Teror. (Palace Pictures)
(více)Videa (3)
Recenze (1 034)
DEATH PROOF obsahoval plno ženských dialogů, skvělého napětí o kterém se postaral kaskadér Mike se svou železnou karoserií, výborný scénář a zachycení období 70. Let (hudba, ruční poškození filmové pásky, filtry, šum). PLANET TERROR je jiný - obsahuje akční splatter bez slitování, černý humor (zejména Tarantinovi koule), krásné ženské pohledy a pěkné prdelky (podoba Death Proof). Ve výsledku těchto dvou filmů je mi ale bližší Tarantinův DEATH PROOF, protože není tak prázdný. Rodriguézův TERROR mě trochu připomněl krvavý Braindead a závěrečnou vyvražd’ovačku v From Dusk Till Dawn (trochu čerpal z vlastního srdce), takže velký plus! Série GRINDHOUSE je jen komerční záležitost a s popcornem v ruce si ho jako neutrální divák užívám na maximum! ()
Chujáda...strašná chujáda...ale strašne zábavná chujáda, ktorá v miere zvrhlo „vyprázdnenej“ zábavnosti prekonáva aj nedávnych Bayových Transformerov. Rodriguez sa zobudil a spravil to, čo mu ide najlepšie – zábavný a „zlý“ film. Príbeh ? Vezmeme to najprevarenejšie čo v béčkach existuje. Postavy ? Pridáme pár splatterových a béčkových archetypov a celé to domyslíme na štýl Desperada a From Dusk ´till Down (Roberto zjavne ulietava na „gun-(dis)membering-u“). Výsledkom je asi najáčkovejšie béčko (céčko, déčko ....) všetkých čias. Rodriguez zachováva všetky znaky pokleslých filmov, kašle na logiku a hrá sa ako malé dieťa na obľúbenom pieskovisku. Jeho radosť z možnosti natočiť si niečo takéto je vidieť v každom políčku a ak ste pozitívne naladení na vlnu druhej polovice FDtD nemôžete byť sklamaní. Krásne ženy, drsní chlapi, veľké autá, rýchle motorky, črevá, krv , mozgy ...to všetko tu je, lenže režisér to stihne všetko ešte zábavne zhodiť „pridanou hodnotou“ - krásna Rose s guľometom namiesto nohy, homosexuál pilotujúci vrtuľník sekajúci vrtuľou zombíkov, pocket motorka so zrýchlením z 0 na 100 za 5 sekúnd a na nej najväčší tvrďas El Wray čo „never miss“ kosiaci zombíkov „pětačtyřicítkou“, klobásky, omáčka a Fergie bez mozgu (inak divím sa že to tu nik nespomenul, ale ona lesbická kamoška s vyžratým mozgom je Fergie z Black Eyed Peas.....dobre jej tak :-) ), či prepatetizovaný „new beginning“ záver, to všetko sú Rodriguezove hračičky, ktorými ma neuveriteľne dobre bavil. A o tom je PT v prvom rade ...o zábave pre publikum holdujúce splatteru, béčkam , céčkam a zetkám a ich zvrhlej zábave. Nečakajte Shakespeara ani nič s mozgom, vypnite sa a bavte sa. Roberto totiž patrí vďaka Planet Terror na súčasný splatterový trón. 9/10 ()
Velmi rád bych řekl, že Rodriguez povýšil brak na umění, ale opak je pravdou, on ponížil umění na brak. Příběh je naprosto zhovadilý a pan režisér se od tohoto faktu snaží odvrátit pozornost nadsazenými přestřelkami, drsňáckým chováním postav, výbuchy, cákanci krve, slizem, říznou hudbou a podobnými formálními hrátkami. V mém případě se mu to ovšem dařilo jen asi prvních pár minut a pak zase až posledních pár minut. Dá se namítnout, že Rodriguez stvořil přesně to, co chtěl - podřadné béčko oblečené do velmi zručně ušité nablýskané áčkové róby. Dá se ale i namítnout to, že s jeho talentem je odsouzeníhodné již to, že právě tohle chtěl. ()
Megasračka! Totální béčková podívaná s jednou lepší (horší) hláškou za druhou! Největší masakr ve velkém stylu od Braindeadu! Slátanina! Film ze kterého je cítit nefalšované zapálení! ZÁBAVA! P.S. viděl jsem Grindhouse v kině v celku i s trailerem Machete a byl to nářez, Tarantino - Rodriguez 0:1 Don't shoot yourself. Don't shoot each other. And especially... don't shoot me. ()
Jako velký příznivec a obdivovatel starých 60' a 70' amerických exploitation grindhousů, jsem byl na tento film skutečně natěšen, na kvalitně zpracovaný snímek z této kategorie se vždycky rád podívám a toto byla prostě ve své žánrové kategorii jistě bomba! Perfektně namíchaný navíc i vtipný (černý humor a notná dávka nadsázky) a hláškovitý (komické hlášky) mix všemožných speciálních efektů a nejrůznějších možných nových triků (kulometná noha Rose McGowan, sekající vrtule vrtulníku těsně nad zemí, náklaďák) , masek, makeupů, litrů sirupu, prostě a jednoduše masigo zombie (i když tady toto označení je značně sporadické) horor par excellance. + atmosféra, akce, speciální efekty, triky, masky, kostýmy, dekorace, hudba a především i digitální kamera. - snad ani není, možná slabší děj ale přesto film baví a stojí za pozornost..Druhý projekt Grindhouse o poznání lepší než první Death Proof, ale zas každý s úplně jiným rukopisem, takže nelze srovnávat. Pro mne ale klání T vs. R 0:1 ale co se týče hraní je natom zas líp Quentin:-) Rodriguez nezklamal, pro jiného režiséra by to byl asi už navždy těžko překonatelný film, pro Rodrigueze jen lepší průměr a možná nová výzva... ()
Galerie (37)
Zajímavosti (45)
- Wray (Freddy Rodríguez) dostane v restauraci krabičku cigaret Red Apple. Je to fiktivní značka cigaret, která se objevuje ve filmech Quentina Tarantina. Například v Pulp Fiction: Historkách z podsvětí (1994), kde si je kupuje Butch (Bruce Willis) nebo v Kill Bill (2003), kde je v letištní hale obrovský reklamní plakát této značky. Dýmkový tabák Red Apple je zmíněn dokonce i ve westernu Osm hrozných (2015). A vidíme ji i v "sourozenci" Planety Teror, Grindhouse: Auto zabiják (2007). (c.tucker)
- Robert Rodriguez napsal roli Dakoty přímo pro Marley Shelton - poté, co s ní pracoval na Sin City - městě hříchu (2005). (HappySmile)
- Aby navodil tu správnou atmosféru, pouštěl na place Robert Rodriguez soundtracky z filmů Útěk z New Yorku (1981) a Věc (1982). (HappySmile)
Reklama