Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Herečka Nikki Graceová dostane vytouženou roli v novém filmu režiséra Kingsleyho Stewarta. Před natáčením se dozví několik zneklidňujících věcí: připravované dílo je remakem polského filmu, který nebyl nikdy dokončen. Jeho dva hlavní protagonisté byli totiž zavražděni. Nikki se během natáčení postupně začne převtělovat ve svou hrdinku Sue a setkává se s mnoha záhadnými lidmi, včetně podivné lidsko-králičí rodinky z ještě podivnějšího sitcomu. Do natáčení se navíc prolíná příběh původního filmu… Taková je ústřední situace, na níž vystavěl své tříhodinové dílo kultovní americký režisér David Lynch. Ve vytváření nejasných, halucinačních a významově mnohovrstevných obrazů zašel autor ještě dál než ve svém předcházejícím díle Mulholland Drive. Inland Empire z názvu odkazuje na skutečně existující obydlenou pouštní oblast nedaleko Los Angeles, avšak má samozřejmě i přenesený význam: Lynch se při tvorbě koneckonců inspiroval svými zážitky z transcendentální meditace. Film vznikal bez scénáře, herci měli k dispozici každý den jen několik stránek s textem. Tvůrce tentokrát použil digitální kameru, u které chce podle vlastních slov již zůstat. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (373)

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Zdá se, že Lynch tentokrát tematicky koketuje s Stanislavského metodou fyzického jednání a psychického splynutí s postavou, přičemž neváhá fikční svět filmu propojovat s tím reálným. První hodinu z necelých třech jsem si říkal, že tomu filmu celkem dobře rozumím, pak se ale Lynch utrhne ze řetězu, naprosto bourá dosavadní celkem kontinuální vyprávění a je stále těžší najít v příběhu nějaký klíč. Budu se na to muset podívat ještě jednou, problém ale je že tento tříhodinový film je z diváckého hlediska velmi vyčerpávající, k čemuž navíc napomáhá i Lynchova schopnost útočit na divákovy vjemy a korigovat jeho emoce a tak se z Inland Empire stává opravdu hutný zážitek. Lynchova práce s kamerou je velmi netradiční až nepříjemná, svůj účel ale plní, i když takto neučesaný vizuál mnohým nejspíš nesedne. Spoustu scén jsem upřímně nepobíral a spolu s Mazací hlavou se jedná o Lynchův nejhůře stravitelný film…což ale neznamená, že by byl špatný. Po důkladnější analýze ho možná více docením. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Výborná Laura Dern v hlavních rolích dalšího z Lynchových podivných experimentů. Tentokrát to nevypadá tak povedeně, jak bývá u kanadského podivína obvyklé. Filmu dvakrát neprospívá zrnitější obraz digitální kamery, chybí typická Badalamentiho hudba a tříhodinová stopáž je pořádně přepísknutá. Přes všechny výhrady to byl vlastně zajímavý trip. ()

Reklama

Janek

všechny recenze uživatele

Stalo se mi poprvé, že vůbec nemám tušení, jak bych měl film ohodnotit. Odpad Lynchovi dát nemůžu, protože to v podstatě myslí dobře a jeho film by se dal zařadit (bez nadsázky) do konceptuálního umění. Nezávidím těm divákům, kteří nevědí "do čeho dou" - a vsadím boty, že z multiplexů budou vybíhat vyděšení a zmatení diváci. (P.S. vůbec jsem nepochopil roli Williama H. Macyho, který tu má jen jednu větu) ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Extrém. Začať točiť film bez dokončeného scenáru, ktorý sa navyše každým dňom vyvíja úplne iným smerom, by dostalo do psychických problémov nejedného filmára, či šéfov produkčných spoločností a ani herci to určite nemali jednoduché. Psychicky bez ujmy som po skončení Lynchovho filmu ešte neskončil a takisto to nebolo ani po tomto. Dlho som sa odhodlával na najnovšiu lynchovskú trojhodinovku a myslím, že by sa nič nestalo, keby som s ňou ešte chvíľku počkal. Aspoň by som sa ušetril trojhodinového tápania v nezmyselných chodbách príbehových línií, ktoré aj tak väčšinou skončili slepou uličkou. Po prvej hodinke som si hovoril, že Lynch sa konečne trošku umiernil, pretože príbeh, ktorý som sledoval mal hlavu aj pätu, bol celkom zaujímavý a postupne rástol aj môj záujem o film. Keď tu zrazu prišiel akýsi sek a tým príbehom ďalej ani len nepohlo. Namiesto toho sa dostalo na rad staré známe roztrieštenie divákovho vnímania kompaktnosti celku. Aby toho nebolo málo, David v priebehu pár minút šupol divákovi do cesty ďalšie dve časové a príbehové roviny. Jeho myšlienkový pochod v tom momente mohol byť asi nasledovný: "Však nech sa trápia, ciciaci, veď v tomto filme som ja pánom filmových pravidiel". Takže v ďalšom priebehu by ani Boh nevedel, na ktorú stranu sa mám orientovať a ja osobne som bol z toho taký vykoľajený, že ani s kompasom v ruke by som momentálne nevedel povedať kde je sever. Miestami som mal taký pocit, že aj výraz hercov bol asi niečo také, že: "Čo do riti, to vlastne točíme?!" Jedno sa však musí uznať, a to, že Lynch nech točí akúkoľvek haluz, tak jeho filmy (okrem dementných krátkych filmov) ostávajú pre mňa pozerateľné. Nech je jeho film akokoľvek nezmyselný, nech nad ním akokoľvek krútim hlavou a preklínam ďalší rozorvaný príbeh, ktorý nakoniec skončí bez štipky súvislosti, tak od neho nedokážem odtrhnúť oči, pozerám ho vkuse a hltám každú minútu a každý dialóg. Lynchova réžia je totiž skvelá. Pútavá a má svoje čaro. 65%. ()

Mahalik 

všechny recenze uživatele

Vidím v tom kreativitu. Vidím v tom určitý přednes, který Vás pohltí. Vidím v tom část sebe, můj odraz, mou vizi, mou smrt, moje znovuzrození, moje pokání. Lynch vytrhl můj mozek z hlavy, vytvořil ze mě zrůdu, která si nedožaduje přídavku, ale přímo o něj úpěnlivě prosí. Herci hrají v obrovských místnostech, případáte si nicotní a zatraceně nejistí v kramflecích, nevadí, atmosféra Vás staví na nohy. Je jako člověk, který vás v určitých situacích podrží, je vaší ochranou berličkou, Bohem. Ten film nemusí dávat smysl, nemusí se líbit všem, ale pro mě znamená neuchopitelnej svět, svět- kam bych se chtěl teleportovat. Zmogořil jsem už dávno...teď chci, aby to bylo definitivní.. ()

Galerie (77)

Zajímavosti (15)

  • Ve filmu zazní píseň „Ghost of Love“, kterou nazpíval sám David Lynch. (Othello)
  • Název filmu vzešel z rozhovoru Laury Dern a Davida Lynche, během kterého Laura zmínila, že její manžel pochází právě z Inland Empire (kalifornský region). Davida Lynche tato dvě slova natolik oslovila, že se je ihned rozhodl použít právě jako název experimentálního projektu, který s Laurou v té době připravoval. (4ward)
  • Během milostných scén hraje instrumentální píseň „Colors of My Life“. Ta je převzata z broadwayského muzikálu Barnum a má dvě verze závisející na postavách, které je zpívají. Verze v Inland Empire je ta, jež se zabývá ztrátou a steskem. (Othello)

Související novinky

Všechny cesty vedou do Varů

Všechny cesty vedou do Varů

29.04.2007

Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary svůj 42. ročník odstartuje již 29. června a tedy by bylo na místě trochu poodhalit program nejprestižnější české filmové události. Předběžná filmová nabídka… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno