Režie:
Justin LinScénář:
Chris MorganKamera:
Stephen F. WindonHudba:
Brian TylerHrají:
Lucas Black, Sung Kang, Nathalie Kelley, Brian Tee, Shad Moss, Zachery Ty Bryan, Brandon Brendel, Vin Diesel, Satoši Cumabuki, Vincent Laresca (více)Obsahy(1)
Účastník ilegálních pouličních závodů Sean Boswell se po problémech s policií snaží začít nový život na opačném konci světa. Žádná auta, žádné závodění, je to jeho poslední šance. Ale ani v rozblikaném Tokiu se nechová jako vzorný student střední školy, i když to po něm jeho otec vyžaduje. Pronikne do světa drifterů, vyznavačů speciální automobilové disciplíny, kterou charakterizuje kouř z pálících se pneumatik. A problémy, jaké měl doma, jsou zpátky a bohužel několikanásobně větší. Cena za prohru v souboji s tokijským šampiónem v driftu, který má navíc vazby na japonskou mafii, je příliš vysoká. A podtrhuje ji fakt, že se Sean zakoukal do jeho přítelkyně. V tokijských ulicích bude brzy pořádně horko... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (735)
║Rozpočet $85miliónov║Tržby USA $62,514,415║Tržby Celosvetovo $158,468,292▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $1,081,829 //počet predaných kusov 33,739║ Tržby za predaj DVD v USA $41,275,614 //počet predaných kusov 3,335,571║ Až neskutočne amatérsky, plochý, povrchný film. Justin Lin mal byť od série odstavený už tu. /30%/ ()
Japonské šlapky, nadupané autá, parádna hudba, vkusná kamera, ale hlavne scenár deravý ako rešeto, prihlúple dialógy a nadčasová naivita a klišovitosť, to sú hlavné záchytné body tohto odvaru prvých dvoch častí. Ale musím uznať, že nápad bol sľubný. Zaujímalo by ma, koľko za tú minútku v závere skasol Vin. 55%. ()
Spoře oděné šlápoty, barevné autíčka, rčení o hřebících, vzletné kecy, tokijský smog z exhalací a především umění driftovat - důležitější než erudice v kardiovaskulární chirurgii. Když si k tomu připočtete hlavního hrdinu o charismatu ochcaného patníku, neucítíte ve vzduchu spálenou gumu, nýbrž výkaly. Tohle všechno píšu s vědomím, že jakýkoliv film ze série Rychle & zběsile není primárně postaven na propracovaném příběhu a duchaplných dialozích, ale já jsem v daném žánru zkrátka „gaidžin“ (japonsky „cizinec“, neplést s homosexuálním duchem v láhvi). Vše mi přijde stejně atraktivní, jako kdybych sledoval japonskou důchodkyni, co si v ojeté Toyotě Prius jede nakoupit mořské řasy a acidofilní mléko do supermarketu. Dámu s vyndavacími bílými zuby, co nejezdí smykem, dodržuje předpisy a nosí dioptrické brýle. Pomalu & rozvážně.. ()
Až se bude při posledním soudu rozhodovat o nejhorším obsazení hlavní role v akčním filmu všech dob, tak Lucas Black má první pozici jistou - tak ošklivému a zoufale nesympatickému nýmandovi nepatří do ruky volant, ale maximálně tak smeták a práce podřadného uklízeče. Navíc tu z něj dělá neschopné jelito i stupidní scénář filmu, neb v něm hlavní hrdina pravidelně v každém závodě řídí hůř než Forrest Gump po lobotomii a likviduje jedno auto za druhým, aby z něj pak najednou v tom finálním byl jako zázrakem nejlepší jezdec na kontinentu. Ale i přesto si Tokyo Drift pověst jednoho z nejhorších akčních filmů poslední dekády nezaslouží, i přes mizerně obsazenou hlavní roli, dementní scénář, mimo akci nudnou režii a nejodpudivější soundtrack všech dob... i přesto je pořád o dost zábavnější než odporná dvojka. Jednak tím že svou bizarností zkrátka ani nemůže nudit, a jednak tím že akční závody jsou překvapivě docela fajn. Justin Lin sice na počátku své kariéry nepopiratelně byl těžká lama, ale tady už pomalu začal vystrkovat růžky s pár velice zajímavými nápady a schopně dynamickou akcí. Jako rozcvička před velkým během v podobě čtvrtého a hlavně pátého dílu serie tedy relativně snesitelné. A pro příznivce Need for Speed: Underground také zajímavé tím v jaké symbióze herní a filmová série jsou - první Underground vysloveně stavěl na nápadech Fast and Furious, zatímco Tokyo Drift zase obráceně otevřeně vykrádá Underground 2 - neb právě odtud přišly závody s japonskými miniautíčky se kterými se jezdí zásadně dveřmi napřed a spotřeba pneumatik na kilometr se blíží dvucifernému číslu. 5/10 ()
To je vtip? Nevím jestli byl horší příběh nebo tupý úsměv Lucase Blacka. Scénář musel dávat dohromady nějáký dement, kterému připadalo zábavné totálně zmrvit celou sérii. Bože i to cameo Vina Diesela (je z dabingem peklo) za moc nestálo. Akční scény nejsou špatné, ale vidět driftující Mustang je vrchol nevkusu. ()
Galerie (73)
Photo © Universal Pictures
Zajímavosti (39)
- V scéne, kedy sa prvý krát objaví Twinkie (Shad Moss), obeduje Sean (Lucas Black) paličkami, pričom v jednom zábere v nich drží sústo, v ďalšom sú prázdne a následne v nich opäť drží sústo. (N0X.)
- Sean Boswell (Lucas Black) řídí ve filmu postupně vozy Chevrolet Monte Carlo z roku 1971, Ford Mustang Fastback z roku 1967, Mitsubishi Lancer Evolution IX GSR z roku 2006, Nissan Silvia S-15 z roku 2001 a také Nissan Silvia S-15 Spec-R. Dále jsou vidět ve filmu vozy jako Dodge Viper SRT-10 z roku 2003 (Clay - Zachery Ty Bryan), Honda NSX NA1 (1991), Mazda RX-7 Veilside FD (Han - Sung Kang), Mazda RX-7 Type RS FD z roku 2000 (Takashi - Brian Tee), Mercedes-Benz S-Klasse W140 (Deckard Shaw - Jason Statham), Nissan Fairlady Z Z33, model 2002 a 2003 (Takashi, Morimoto - Leonardo Nam), Nissan Silvia S13, Nissan Skyline GT-R R33, Plymouth Road Runner z roku 1970 (Dominic - Vin Diesel), Toyota Chaser JZX100 z roku 1996 (Morimoto), Volkswagen Touran Typ 1T z roku 2005 (Twinkie - Shad Moss) a Mazda RX-8 FE3S (Neela - Nathalie Kelley). (ajaxx)
- Ve scéně, při výjezdu z tunelu během útěku ze skladiště vyjíždí Mitsubishi po několika kolizích zcela nepoškozené. Podobně pak při posledním závodě v horách utržené křídlo poškodí přední sklo Mustangu, které je ale o dvě scény později opět v pořádku. (Ewe561)
Reklama