Reklama

Reklama

Ve stínu Beethovena

  • USA Copying Beethoven (více)
Trailer

Obsahy(1)

Aby složil svou Devátou symfonii, musel být svobodný – ve všem... Jemný příběh o posledních letech života Beethovena – jeho vášni, žádostivosti, utrpení, jeho lásce a jeho genialitě. Beethoven právě dokončuje Devátou symfonii, jeho nejvýznamnější dílo. Je hluchý, nemocný, ve špatných náladách, zpitý a naprosto sám. Lidé ho obdivují a zároveň jím pohrdají, nikdo mu nerozumí a není zde nikdo, kdo by mu pomohl v jeho nejhorších chvílích – až na mladou ctižádostivou skladatelku… jeho múzu… strážného anděla… který se objevil v jeho životě. Jejich vztah, nejprve neohrabaný až trapný se brzy změní v opravdové přátelství a vzájemně prospěšné hudební partnerství. Partnerství, které umožnilo premiéru Deváté symfonie a dalo v posledních chvílích Beethovenovi mnoho štěstí a poklidu. Leitmotivem filmu režisérky Agnieszky Hollandové je svoboda, svoboda ducha a tvorby, ničím neomezena, protože jen tak lze v umění dosáhnout pravdivosti. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (100)

elle 

všechny recenze uživatele

Beethoven má v sobě něco tak velkého, co se nějak brání vmáčknout se do literární nebo filmové podoby, aby to bylo věrohodné. Každý se toho nějak lekne a natočí kompromis. Obsadit postavu protihráče Beethovena ženou je už samo o sobě riziko, protože se celý film bojím, jestli z toho nebude laciná romance, ale obsadit zamýšlený umělecko-platonický vztah nudnou Dianou Krugerovou je smrtící. Není to první film, který tato herečka kazí ne nedostatkem snahy, ale pouhou přítomností. Modelky prostě nemohou být opravdu zajímavými herečkami. V dokonalosti jejich tváře, která tak dobře vypadá s tím pravým nalíčením na fotkách, je něco, co se filmovému prachu přímo vzpírá a nechce na nich ulpět. Chvílema jsem se opravdu snažila si ji představit jako to, co mi Hollandová servíruje - jako děvče na začátku 19. století, posedlé hudbou, jež musí neustále snášet odpor a předsudky mužá i žen a nešlo to. Nejvíc jsem jí věřila, že nesnáší krysy. Není ani dobrá jako kostýmní herečka. Doufám, že to je její poslední kostýmní film. Ed Harris je o mnoho pater lepší herec a chvílemi mi jeho interpretace sedla, ale příběh nešel daleko a já s ním taky ne. Ed Harris je navíc pro mě příliš známá tvář, Takže Polka natáčí anglicky mluvený film o německém skladateli, tedy lépe řečeno o modelce, která hraje ženu, která ho obdivuje, inspiruje a chce být Beethovenem. ()

Damiel 

všechny recenze uživatele

60 % - Logicky se nabízí srovnávání s Amadeem - takže řekněme Amadeus v b moll. Komorní příběh stojí na dvou hercích, Harrisova "exhibice" se tak trochu bije s nevýraznou Kruger (přeci jen, je to modelka, né herečka). Nedostavilo se ale nic tak silného, co by mě strhlo jako Amadeus. Snad kromě Beethovenovy hudby, kterou ale už měli tvůrci nachystanou samotným mistrem. Líbila se mi ale kamera, nádherná hra s malou hloubkou ostrosti - to já můžu :-) ()

Reklama

klerik 

všechny recenze uživatele

Pocitu, že ide o trochu okázalejšiu televíznu inscenáciu som sa síce nezbavil počas celého filmu, ale film je vystavaný na osvedčenej schéme (POLLOCK, FRIDA, LIBERTIN), ktorú nemohla pokaziť ani režisérka... Ed Harris je tradične presvedčivý, Diane Kruger sa tiež snaží a úžasná hudba tomu dáva štvrtú hviezdu... Dlhá scéna z koncertu bola nevyhnutná a vďaka hudbe je úžasná, no z filmového hľadiska to bola vlastne barla, aby sa nevyvážený film nerozpadol... Klubovka, ktorá poteší svojou inakosťou... ()

ArdathBay 

všechny recenze uživatele

Film jedné výborně natočené scény s nááádhernou Ódou na radost, která ve spojení s umocňujícím prostorovým zvukem opět dokazuje, že geniální hudba nezná pojem času. Bohužel to je skoro vše ( mimo pár scén s Edem Harrisem ), proč se na film podívat a to je trestuhodně málo. Dialogy ujdou, ale chemie mezi Beethovenem a jeho přepisovačkou prostě nefunguje. Plno postav a věcí není dotáhnuto do konce a je to velká škoda. Nedotaženost je až bolestná ve srovnání s mnou adorovaným Amadeem. A to ty dva považuji za minimálně rovnocenné ... ()

Zlosyn.dna 

všechny recenze uživatele

Agnieszka ma tak trochu sklamala. Tentokrát si naložila zrejme príliš. Scenár je nevýrazný, Harris ma nepresvedčil, sekvencie filmu majú kolísavý charakter. Predčasné vyvrcholenie filmu v trištvrtine jednoducho nechápem! Potenciál ktorý ponúka sám Ludwig van zostal trestuhodne nevyužitý. Jednoznačne film zostáva "v tieni Beethovenovej geniality". Škoda. ()

Galerie (49)

Zajímavosti (8)

  • Beethoven se ve filmu zmíní o své Sonátě měsíčního svitu. Je to však anachorismus, protože Sonáta č.14 dostala toto pojmenování až několik let po skladatelově smrti. (imro)
  • Winona Ryder odmítla roli Anny, protože byla nespokojená s tím, že během celého natáčení by musela nosit blond paruku. (newpage)

Reklama

Reklama