Reklama

Reklama

Ve stínu Beethovena

  • USA Copying Beethoven (více)
Trailer

Obsahy(1)

Aby složil svou Devátou symfonii, musel být svobodný – ve všem... Jemný příběh o posledních letech života Beethovena – jeho vášni, žádostivosti, utrpení, jeho lásce a jeho genialitě. Beethoven právě dokončuje Devátou symfonii, jeho nejvýznamnější dílo. Je hluchý, nemocný, ve špatných náladách, zpitý a naprosto sám. Lidé ho obdivují a zároveň jím pohrdají, nikdo mu nerozumí a není zde nikdo, kdo by mu pomohl v jeho nejhorších chvílích – až na mladou ctižádostivou skladatelku… jeho múzu… strážného anděla… který se objevil v jeho životě. Jejich vztah, nejprve neohrabaný až trapný se brzy změní v opravdové přátelství a vzájemně prospěšné hudební partnerství. Partnerství, které umožnilo premiéru Deváté symfonie a dalo v posledních chvílích Beethovenovi mnoho štěstí a poklidu. Leitmotivem filmu režisérky Agnieszky Hollandové je svoboda, svoboda ducha a tvorby, ničím neomezena, protože jen tak lze v umění dosáhnout pravdivosti. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (100)

Damiel 

všechny recenze uživatele

60 % - Logicky se nabízí srovnávání s Amadeem - takže řekněme Amadeus v b moll. Komorní příběh stojí na dvou hercích, Harrisova "exhibice" se tak trochu bije s nevýraznou Kruger (přeci jen, je to modelka, né herečka). Nedostavilo se ale nic tak silného, co by mě strhlo jako Amadeus. Snad kromě Beethovenovy hudby, kterou ale už měli tvůrci nachystanou samotným mistrem. Líbila se mi ale kamera, nádherná hra s malou hloubkou ostrosti - to já můžu :-) ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Film jednoho herce, jedné postavy, jednoho velikána a také jediné bestie. Ed Harris umí zahrát cokoliv od morálně založeného velitele vojenské jednotky, přes ostřelovače z druhé světové války až k malíři, který byl nepochopen. Ani tentokrát nezklamal a předvádí opravdu úchvatný výkon, který by si zasloužil aspoň nominaci za oscara. Jeho kreace je opravdu úžasná a v 80% scén jsem ho vůbec nepoznával a viděl v něm pouze tu bestii, kterou představoval. Diane Kruger není takové dřevo jako v Lovcích pokladů, ale ani velký zázrak. Škoda, že Agnieszka Holland trochu nepřidala na gradaci a atmosféře, protože scénář působí dost prázdně na to jaký mohl mít.. Beethoven měl velký potenciál a tn nebyl tentokrát vyždímán do poslední kapičky. Rozhodně za pozornost stojí dokonalá a božská sekvence, kdy Beethoven diriguje podle pokynů své pomocnice a rozehrává tak úchvatnou minimálně 10 minutovou jízdu hudebním nebem. ()

Reklama

Paldiny 

všechny recenze uživatele

Copying Amadeus, si povie každý, kto po Formanovom hite nadviaže na Agnieszkin malý počin. A práve ním sa nechala režisérka inšpirovať či už úvodom, kde sa prezrádza záver, tak konfrontáciou človeka s Bohom i neutíchajúcim hladom po uznaní. Isteže film nemôže rátať s toľkou eleganciou oscarového velikána, prepracovanejším príbehom ani tak výraznými vedľajšími postavami, ale.. Ludwik má štýl, je hluchý ako poleno a tak len kričí, sprchuje sa susedom rovno na obedový stôl a chýba mu falošný takt. Preto neváha roztrieskať celoročnú prácu ambiciózneho architekta na výstave mostov. Tu dokonale film vystihuje rozdiel medzi byť talentovaný a chcieť mať talent. Ostatní už tak dobre obsadení neboli, počnúc arcibiskupom, Ludwikovým synovcom či kolegom z brandže. Tým najviac "mimo“ je Diane Kruger, akej som neveril ani talent ani lásku k hudbe. Lenže tá muzika bola skrátka úžasná, zvlášť legendárna dvanásť minútová ukážka Deviatej symfónie, čo roztlčie srdce do nepríčetna. Viem, je to pochvala skôr skladateľovi no gradácia, strih a kamera tu dosiahli svojho maxima. V tieni Beethovena nie je dokonalý film, má medzery a je ďaleko od toho stať sa kultovým ako trebárs Amadeus, ale cez to všetko ho mám rád a viem si predstaviť, že mi na disku ešte zopár rokov zotrvá. ()

BigMarthy 

všechny recenze uživatele

Pánové, jež chtějí tvořit filmech o hudebních skladatelích by si měli vzít příklad z pana Formana. Tento snímek je špatně vybraný již od počátku. Ed Harris je fantastický herec, ale cítění s touto muzikou prostě postrádá. Je vidět, že je to herec, ne Beethoven. Ani co se týče jeho charakteru se mu nedokázal napodobit. Nejedná se o žádné struhující dílo, ačkoliv hudba k tomu vybízí. Ač nerad, dávám tři hvězdičky, jedná se o průměr, jeho potenciál byl trestuhodně nevyužit. ()

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Zajímavý pohled do posledních měsíců života Ludwiga van Beethovena a role Anny Holtzové v jeho pozdní tvorbě. Především orámováno překrásnou hudbou, vrcholící v 9. symfonii s Ódou na radost. Bohužel, zážitek mi poněkud rušila Diane Krugerová, dost nevhodně umístěná a dost nepřirozeně dirigující, s hlubokým dekoltem, který byl v oné slavnostní atmosféře nepříhodný. Ed Harris se mi naopak líbil, škoda dvou fekalistických scén, ty si mohli američtí filmaři odpustit, snad se chtěli přiblížit Amadeovi, ale plně se jim to nezdařilo. Nakonec jim tyto scény odpouštím a hvězdičku škrtám jen za tu Krugerovou. ()

Galerie (49)

Zajímavosti (8)

  • Wenzel Schlemmer (Ralph Riach) ve filmu mluví o skladbě "Pro Elišku". Ta však nebyla vydána do roku 1867 a ani není jisté, zda vůbec byla věnována "Elišce". (L_O_U_S)
  • Rukopisy Beethovenovy hudby jsou připisované dvěma přepisovačům. Oba ale byli muži, a ne ženy, jak tvrdí film. (imro)

Reklama

Reklama