Reklama

Reklama

Ve stínu Beethovena

  • USA Copying Beethoven (více)
Trailer

Obsahy(1)

Aby složil svou Devátou symfonii, musel být svobodný – ve všem... Jemný příběh o posledních letech života Beethovena – jeho vášni, žádostivosti, utrpení, jeho lásce a jeho genialitě. Beethoven právě dokončuje Devátou symfonii, jeho nejvýznamnější dílo. Je hluchý, nemocný, ve špatných náladách, zpitý a naprosto sám. Lidé ho obdivují a zároveň jím pohrdají, nikdo mu nerozumí a není zde nikdo, kdo by mu pomohl v jeho nejhorších chvílích – až na mladou ctižádostivou skladatelku… jeho múzu… strážného anděla… který se objevil v jeho životě. Jejich vztah, nejprve neohrabaný až trapný se brzy změní v opravdové přátelství a vzájemně prospěšné hudební partnerství. Partnerství, které umožnilo premiéru Deváté symfonie a dalo v posledních chvílích Beethovenovi mnoho štěstí a poklidu. Leitmotivem filmu režisérky Agnieszky Hollandové je svoboda, svoboda ducha a tvorby, ničím neomezena, protože jen tak lze v umění dosáhnout pravdivosti. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (100)

Nach 

všechny recenze uživatele

Místy zajímavý, místy zdlouhavý, ale každopádně skvěle zahrané. Ed Harris je zde k nepoznání, ale skvěle se na něj dívá. Role Beethovena mu geniálně sedla. Historicky je to však celé nepřesné. Hudba je naopak dokonalá (aby ne, když je samotného Beethovena) a kamera v kvalitě také nezaostává. Přesto však ta čtvrtá hvězda utekla jen o fous. 70% ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Film jednoho herce, jedné postavy, jednoho velikána a také jediné bestie. Ed Harris umí zahrát cokoliv od morálně založeného velitele vojenské jednotky, přes ostřelovače z druhé světové války až k malíři, který byl nepochopen. Ani tentokrát nezklamal a předvádí opravdu úchvatný výkon, který by si zasloužil aspoň nominaci za oscara. Jeho kreace je opravdu úžasná a v 80% scén jsem ho vůbec nepoznával a viděl v něm pouze tu bestii, kterou představoval. Diane Kruger není takové dřevo jako v Lovcích pokladů, ale ani velký zázrak. Škoda, že Agnieszka Holland trochu nepřidala na gradaci a atmosféře, protože scénář působí dost prázdně na to jaký mohl mít.. Beethoven měl velký potenciál a tn nebyl tentokrát vyždímán do poslední kapičky. Rozhodně za pozornost stojí dokonalá a božská sekvence, kdy Beethoven diriguje podle pokynů své pomocnice a rozehrává tak úchvatnou minimálně 10 minutovou jízdu hudebním nebem. ()

Reklama

tahit 

všechny recenze uživatele

Dějově mě film jaksi minul, ale jak zazněla božská Beethovenova díla, tak to byla boží fascinace, to nepopírám. Dost pochybuji, že Ludwig van Beethoven, skladatelský zjev to nevídaný, se takhle nějak opravdu ve skutečnosti nerudně projevoval. I když si samozřejmě nemůžu být jistý. Nicméně nebýt té hudby tak nadšení z filmu zcela vyprchalo. ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Tetuška Agnieszka nemala na tento film veľa peňazí, a tak sa historickú atmosféru snaží navodiť nie davovými scénami a úchvatnou výpravou, ale... prirodzeným osvetlením. Alebo aspoň takmer. Všetko sa topí v temnote a blikavom jase sviečok a vy si zapamätáte, že toto bol vizuálne najtemnejší film od Sedem ;-). Zvyšok? Klasický priemer vhodný na "DVD doháňanie restov z kina". Dialógy sú síce dobre napísané, ale tých rečí Harrisa a Krugerovej stále v jednej a tej istej miestnosti je skrátka priveľa (v Ludvíkovom byte sa odohráva 70% filmu). Ed hrá tradične výborne, ale Diane je len o čosi lepšia ako v Tróji (to jej dirigovanie je fakt srandovné). Navyše film zažije vyvrcholenie kdesi na trištvrte cesty (premiéra deviatej) a potom už je to len také zadychčané dobiehanie po famóznom šprinte v cieľovej rovinke. ()

ivishka 

všechny recenze uživatele

Výroky Beethovena udivují např."Každý si myslí, že žiji ve světě ticha. To není pravda. Moje hlava je stále na prasknutí plná zvuků. Nikdy nepřestanou. Mým jediným uspokojením je, když je napíšu. Bůh zamořil moji mysl hudbou...." nebo "Hudba se nikdy nemění." Jedná se o další skvělý film z "pera" Agnieszky Holland, které si vážím čím dál tím více. Vtipný pohled na to, jak Anna Holtz v podání Diane Kruger diriguje napřed Beethovenovi, aby sám se svou hluchotou dirigoval svou symfonii. I přes tento vtipný moment filmu(vyjma několikrát odhalenou chlupatou hruď Eda Harrise) mě uchvátila scéna kde při dirigování kopíruje sám kameraman náladu hudby a její dozvuky gradují i s třesem obrazu což je brilantní nápad podobně jako následná forma toho, co asi Beethoven slyšel při potlesku a také jedna z posledních scén kde Beethoven diktuje svou představu další symfonie a popisuje její význam slovy - skoro až literárně. Podle mě film zobrazuje skladatele takového, jaký skutečně byl, ale k plné dokonalosti mi chyběla nějaká těžce popsatelná maličkost. Chválím Eda Harrise a Diane Kruger. ()

Galerie (49)

Zajímavosti (8)

  • Premiéra "9. symfonie" ve filmu rozhodně neodpovídá skutečnému provedení. Beethoven nestál na dirigentském stupínku, ale dirigoval skladbu alespoň zpovzdálí. (L_O_U_S)
  • Winona Ryder odmítla roli Anny, protože byla nespokojená s tím, že během celého natáčení by musela nosit blond paruku. (newpage)

Reklama

Reklama