Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hlavní hrdinkou slavného snímku Michaela Curtize je žena, která se po odhalení nevěry manžela postupně mění z domácí "paničky" v emancipovanou bohatou podnikatelku. Celý svět jí může ležet u nohou a muži po ní šílí. Jedinou její slabinou je nekritická láska k rozmazlené a marnivé dceři Vedě, zvláště když mladší dcerka umře na zápal plic. Tato láska přivede Mildred na pokraj zkázy, právě tak jako její milenec a pozdější manžel Monte. Osudový vztah matky k dceři je silnější než veškeré vztahy k mužům. Dokáže pro ni obětovat část svého života, možná i celý. Klasický ženský film "noir", pohybující se na rozhraní psychologického rodinného melodramatu a thrilleru, byl velkou příležitosti pro Joan Crawfordovou, která zde předvádí jeden ze svých nejlepších hereckých výkonů a právem získala za tuto roli Oscara. V roli Vedy zazářila mladá Ann Blythová. Film z roku 1945 si vysloužil dalších pět oscarových nominací. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (79)

NinonL 

všechny recenze uživatele

Skvělý noir kousek s nádhernou Joan Crawford. Po shlédnutí filmu Franka Perryho Mommie Dearest (který je výpovědí adoptované dcery J. Crawford), jsem byla na hlavní představitelku moc zvědavá. V Mildred Pierce je totiž situace právě opačná, týranou je matka, nikoli dcera. Film plyne pomalu, ale bez zaváhání, všechno do sebe zapadá a situace se zákonitě vyhrocuje. Ačkoli je mu skoro 70 let, neztrácí na své přitažlivosti. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Kam až může vést nekritická láska matky k dceři, to ukazuje tento film. Joan Crawfordová dostala za svůj herecký výkon Oscara, nicméně můj dojem je, že mohla své postavě dodat větší věrohodnost. To Ann Blythová v roli její dcery se do role položila více a předvedla dokonale, co je to rozmazlený spratek. Jejich mužští protějšci nejsou nijak zvlášť výrazní a i scénář mohl více načrtnout psychické rozpoložení všech zúčastněných, aby divák dokázal lépe pochopit jejich počínání. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Nezvyklý noir (vracení se do minulosti, voice over, vražda, chiaroscuro), který jde v rozkladu harmonické rodiny tak daleko, že proti sobě staví dceru (femme fatale) a matku, která se provinila svou snahou dosáhnout amerického snu na vlastní pěst. Sdělení je jasné a stejně jako u jiných noir filmů k osobám něžného pohlaví nepříliš milostivé: během války opuštěné ženy by měly přestat blbnout a vrátit ke svým mužům. Oproti Cainově předloze není akcentován sociální rozměr Mildrediny situace – děj byl z období hospodářské krize přesunut do 40. let a spíše než ženu beznadějnou představuje ženu dravou, ženu vamp, u které jsme po většinu vyprávění na pochybách, zda spáchala, či nespáchala vraždu, jež film otevírá. Rozuzlení nemění nic na tom, kdo je vinný, nýbrž pouze, čím se kdo provinil. Tradiční noirová nezvratnost výchozího stavu je dvakrát podtržena. Náš soucit film nežádá, melodramatická idylka je v něm vždy jenom zdánlivá a vyztužená postranními zájmy, přesto můžeme Mildred Pierce, ženský film noir, brát jako ukázku neuchopitelnosti tohoto žánru (žánru?) poválečné americké kinematografie. 80% Zajímavé komentáře: Adrian, Radek99 ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Sú charaktery ľudí, ktoré si zaslúžia dostať sa na spodok potravinového reťazca, aby zažili, čo je to bieda a škemranie o posledný zlaťák. Sú charaktery ľudí, ktorý si to uvedomujú, ale nechcú si to pripustiť a vďaka ich ignorantstvu trpí okolie a paradoxne aj oni. Sú charaktery ľudí, ktorý sa priživujú na oboch predchádzajúcich skupinách a vychádzajú z toho najlepšie, teda pokým...A čo samotný film? Je super! ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Těžko fandit nebo přát ženě jako je Mildred Piercová něco pěkného. Její postava je pro mě osobně strašně hloupá a zaslepená láskou k dceři, které chce dát vše a potichu přechází její rozmazlenost a nadutost. Nejde říct, že jde o špatný film, protože jsou zde slušní herci, lehce noir atmosféra a i celý příběh je svým způsobem zajímavý. Mé osobní sympatie však nikdo nezískal a spíše jsem sledoval hromadu postav, které mi jsou ukradené od začátku až do konce ( s výjimkou dcery Mildred, které jsem přál to nejhorší od první chvíle, kdy dostala šaty a nevážila si jich ani v nejmenším...). Michael Curtiz má na lepší filmy a to několikrát dokázal. ()

Galerie (48)

Zajímavosti (17)

  • Když v březnu 1946 získala Joan Crawford za přesvědčivé ztvárnění Mildred Pierce Oscara, ležela doma v nemoci. Ocenění za ni převzal režisér Curtiz. O vítězství se herečka dozvěděla z rádia. Poté pozvala tisk až do své ložnice, kde cenu převzala. (SeanBean)
  • Stejně jako ve filmové roli, tak i paradoxně v osobním životě měla Joan Crawford špatné vztahy se svými potomky. Christinu Crawford její adoptivní matka poznamenala natolik, že o svém dětství sepsala knihu, podle níž byl natočen film Drahá maminko (1981). (Ganka)
  • Pro roli Vedy Pierceové byla zvažována Shirley Temple. (Kulmon)

Související novinky

Noir Film Festival 2022: Filmy na černé listině

Noir Film Festival 2022: Filmy na černé listině

12.08.2022

Noir Film Festival letos slaví 10. narozeniny. Unikátní žánrová akce, která se v roce 2013 poprvé konala na hradě Kokořín a rok poté se přestěhovala na hrad Křivoklát, se již podruhé v řadě bude… (více)

Reklama

Reklama