Režie:
Juan Piquer SimónScénář:
David ColemanKamera:
Juan MarinéHudba:
Joel GoldsmithHrají:
Jack Scalia, R. Lee Ermey, Ray Wise, Ely Pouget, John Toles-Bey, Garrick Hagon, James Aubrey, Edmund Purdom, Deborah Adair, Salvador Sáinz, Luis Lorenzo (více)Obsahy(1)
V oceánu dochází ke ztrátě spojení s ponorkou Siren I. Armáda proto ihned posílá druhou ponorku tohoto typu Siren II, aby našla ztracenou ponorku a zjistila, co se stalo. Stopy zmizelé ponorky vedou až do extrémně hluboké mořské propasti, kde však čeká smrtelné nebezpečí nejenom z mořských hlubin, ale také z vlastních řad. (Chupacabre)
(více)Recenze (55)
Dynamické podmořské sci-fi nabité skvělými dialogy, akcí i napětím. Nemá smysl srovnávat ho s Propastí či ostatními podobnými kousky. Průrva totiž funguje dost zdařile sama o sobě, bez potřeby něco kopírovat. Já žádnou podobnost s Propastí nenašla, krom toho, že se děj odehrává ve velké Hlubině:) Rovněž oceňuji masky zmutovaných tvorů, které na mě mnohdy dokáží zapůsobit více než dokonalé počítačové efekty. Film uběhl velmi rychle a snad jediné, co jsem postrádala, byl větší prostor pro krvelačné predátory, přišlo mi, že na scéně nepobyli dostatečně dlouho. Kdyby se filmu prodloužila stopáž o takových dvacet minutek, mohli jsme dostat ještě větší nářez v podobě "konfliktů" týmu s nebezpečným protivníkem:) Také mohlo být ukázáno více nahrávek z pásek, abychom měli konkrétnější představu o tom, co tam dole skutečně prováděli. Z hereckého ansámblu musím vyzvednout R. Lee Ermeye. Z toho chlapa mám respekt i obavy, jen co se na něj podívám už od jeho role v Texaském masakru:) ()
Béčkové motanie sa v prostredí, ktoré by mohlo byť vesmírom, aj vodou, to je jedno, kde vás dostihne genetický deformant. Zo začiatku sa to dalo, hoci interiéry lode sú chudobné ako Matovičovo daňové priznanie, potom už musel prísť k trikom a tie boli priehľadné ako by ich predvádzal vidiecky ťahač zajacov z klobúka. ()
Zajímalo mě, zda i po letech mě tenhle film bude bavit. A baví! Pravda, inspirace filmy Vetřelec a Vetřelci je příliš okatá, ale vůbec to nevadí. Mimozemské organismy nahradili pozemští mutanti, za jejichž vznikem stojí člověk. Vraždící chaluhy, obří nahožábří plži a pak spousta rozličných příšer. Bloudění labyrintem chodeb, ruční vyhledávací radar, krvežíznivé bestie, vajíčka se zárodky a královna. Nemůže chybět samozřejmě padouch, aby nebezpečí nebylo jen vně. Tolik k vetřelčí inspiraci. Zdařilé gore efekty nesjou sice hojné, zato výživné. Nejhezčí je asi napadení řasami... Snímek se sice nemůže srovnávat například s Propastí, což ale neznamená, že nestojí za podívání. Přiměřeně dlouhý, dynamický a dostatečně fantastický. ()
Neviem čo je to so mnou, no len zriedka kedy dokážem pozitívne ohodnotiť staršie filmy, ktoré síce disponujú lákavým námetom, no vďaka prevedeniu efektov či samotnej vizualizácii natoľko pokrivkávajú, až ma odrádzajú od sledovania. Nemá zmysel opätovne rozmazávať aké všetky snímky toto béčko kopíruje, a tak len dodám: nie zlý scifi horor, avšak tunajšie hodnotenie je reálnym zrkadlom kvality prevedenia. Popravde, aj k tej tretej hviezde sa musím dosť prehovárať - 55% ()
V rámci hororových filmů, v nichž do jisté míry figuruje zabijácká mořská řasa, to bude asi top. Jinak jde o poměrně průměrného hororového následovatele Cameronovy Propasti, který se sice ze začátku mírně táhne, a trvá dobrou polovinu filmu, než přijde drastická akce, zato poté se Průrva vytasí s docela rozmanitou plejádou podmořských monster a nabídne pár nechutně slizkých praktických efektů. Vcelku solidní trashová jednohubka, od níž není radno mít vysoká očekávání. ()
Galerie (22)
Photo © Trimark Pictures
Zajímavosti (7)
- Približne v 38. minúte si ponorka razí cestu cez tesný priechod a odznie replika: "Je to ako nasávanie golfovej loptičky cez záhradnú hadicu." Táto replika je známa z filmu Olovená vesta (1987), ktorú povedal R. Lee Ermey, hrajúci v oboch filmoch. (Arsenal83)
- Režisér Juan Piquer Simon potreboval pri natáčaní tlmočníka, aby mohol dávať pokyny, keďže nevedel po anglicky. (Arsenal83)
- Natáčalo sa v štúdiách Estudios Verona de Tres Cantos v Madride. Hlavná časť natáčania tohto filmu trvala osem týždňov od 3. októbra do novembra 1988. Okrem toho trvalo ďalších štrnásť týždňov, kým sa nahrali pre film špeciálne efekty. (Arsenal83)
Reklama