Reklama

Reklama

Americký gigolo

  • Česko Muž pro jisté hodiny (neoficiální název) (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Julian Kay (Richard Gere) je zvláštní druh muže. Chlapecký. Smyslný. Profesionální. Mluví pěti nebo šesti jazyky a lze si ho zaplatit jako společníka, průvodce, překladatele či šoféra. Julian Kay je americký gigolo. V černém kabrioletu značky Mercedes 450 SL se prohání svým kalifornským světem blahobytu a žen. Michelle Strattonová (Lauren Huttonová) je krásná, žádoucí a osamělá. Je provdaná za kalifornského senátora a hraje oddanou manželku. Ale čeká. Čeká na něco, co jí změní život. Potká Juliana a sleduje ho až na místo, kde žije. Pomalu a váhavě se mezi nimi začne vytvářet pouto. Pak ale přijde Juliana vyslechnout detektiv Jack Sunday (Hector Elizondo). V Palm Springs totiž došlo k vraždě a čím hlouběji se vyšetřování dostává, tím více je Julian do případu zapleten. Jeho alibi je vratké. Několik zmizelých šperků bylo nastraženo u něj v autě. Někdo se snaží očernit Juliana z vraždy. A je jen na něm, aby zjistil proč. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (33)

Topco 

všechny recenze uživatele

Zaujímavé v detailoch (štýlové kostýmy, atmosferické neo-noir nasvietenie v interiéroch, neóny nočnej ulice), ako vo zvyšných zložkách nanajvýš priemerné a v celku nesúrodé. Veľmi nevyvážené hlavne ku koncu: akoby film potrebovali na rýchlo dokončiť a cez stmievačky naservírovali sériu skratkovitých scén, ktoré som im neveril ani zďaleka. Záverom, od takého kalibru akým je Schrader (Taxikár, Hardcore) by som čakal prepracovanejší príbeh. ()

Han22 

všechny recenze uživatele

Americký gigolo je první trošku známější krimi z roku 1980. Ve škatulce romantický/erotický thriler vzniklo v 80-90. letech spousta filmů a většina z nich byla nuda, což platí i tady. Táhne se to, zmínka o vraždě padne až po 3/4 hodině, žádná akční či napínavá scéna a konec vlastně nic extra neobjasní. Ani erotiky se nedočkáte. Na druhou stranu to mělo určitou atmosféru, jako náhled do prázdného světa luxusních gigolů to nebylo špatné, Moroderova hudba byla vynikající, k tomu je tu ústřední motiv Call Me od Blondie, což byl v roce 1980 jeden z těch větších hitů. A Gere? Toho prázdného panáka hrál... inu jako prázdný panák spoléhající se na šarm a hezkou tvářičku. Má to klady i zápory, za týden nebudu vědět o čem to bylo, takže neutrální 3*. ()

Reklama

burton 

všechny recenze uživatele

...a princezna málem osvobodila prince? Soráč, hned bojler na začátku, ale - JO. Krásného, trošku sobeckého a marnivého, avšak čistotného. Jestli se vzali, toť otázka a zdali žili šťastně až do smrti, toť ještě další otázka. Takže, kdo to chcete zjistit, rozhodně se podívejte. Já bych to malinko přeobsadila. Místo - ovšem i tak, tady skvělého a výborného! - Richarda, s přímo budhistickou hvězdou na čele, vidím spíš Dona Johnsona....nebo Mickyho Rourka. Ten umí (teda tenkrát, teď už ne, páč botox je fuck prevít) obojí kukuč, něžný, i zlý a toho gigola bych mu rozhodně uvěřila daleko víc! A bez té konečné naběračky cukru. ()

marvan 

všechny recenze uživatele

Paul Schrader je přeci jen lepší scénárista než režisér. Je dokonalou ukázkou kultivovaného psavce, který tvrdošíjně odmítá přijmout fakt, že film není literatura. Přitom scénář si Schrader napsal včetně dramaticky vděčných zápletek, aby se pak jako režisér bránil hrát do důsledků podle pravidel žánru. Jakoby se bál, že jsou pro něj příliš přízemní a on by tak mohl ztratit pel své intelektuální důstojnosti. Ve scéně, kdy Gere vběhne do svého bytu a hystericky hledá podvržený vražedný důkaz, místo akce kamera nezúčastněně poodjede a spustí přemýšlivá hudba, jakoby si autor bokem odkašlal: "Jsme přeci rozumní lidé, tak se tu místo dětinského napětí raději všichni hezky zamyslíme..." Film tak zůstává rozkročený mezi thrillerem a sondou mezilidských vztahů a ztrácí body tím, že se brání být víc dirty. Navzdory všem dějovým peripetiím pak působí film trochu utahaně. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Trošku bezžánrový snímek, který spatřil světlo filmového světa pod pečlivým dohledem tehdy neznámého producenta Jerryho Bruckheimera. Hlavním tahákem je vedle slušné atmosféry 80. let bezpochyby přesvědčivý Richard Gere, jehož Julian Kay je na vrcholu sil a ke svému řemeslu přistupuje velmi zodpovědně. Osamělých paniček, které solí prašule svých zaneprázdněných manžílků, je totiž spousta. Jenže v téhle branži není daleko od nekalých praktik, a tak se Julian dostane mezi hlavní podezřelé z brutální vraždy jedné klientky. Bývalý filmový kritik a především uznávaný scénárista (Zuřící býk, Taxikář nebo Obsession Briana De Palmy) Paul Schrader se k tématům sexu rád vrací, nelze mu upřít, že pro filmový svět definitivně objevil Richarda Gerea (ten chlap snad vůbec nestárne) a pomohl mu tak trochu vykročit k „titulu“ sexuálního symbolu. ()

Galerie (53)

Zajímavosti (5)

Související novinky

Americký gigolo Harrelson

Americký gigolo Harrelson

25.03.2006

Režisér Paul Schrader, který začátkem osmdesátých let odstartoval kariéru Richarda Gera ve snímku Americký gigolo, se chystá k ožehavému tématu vrátit i po letech. Za tímto účelem hodlá obsadit do… (více)

Reklama

Reklama