Reklama

Reklama

Americký gigolo

  • Česko Muž pro jisté hodiny (neoficiální název) (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Julian Kay (Richard Gere) je zvláštní druh muže. Chlapecký. Smyslný. Profesionální. Mluví pěti nebo šesti jazyky a lze si ho zaplatit jako společníka, průvodce, překladatele či šoféra. Julian Kay je americký gigolo. V černém kabrioletu značky Mercedes 450 SL se prohání svým kalifornským světem blahobytu a žen. Michelle Strattonová (Lauren Huttonová) je krásná, žádoucí a osamělá. Je provdaná za kalifornského senátora a hraje oddanou manželku. Ale čeká. Čeká na něco, co jí změní život. Potká Juliana a sleduje ho až na místo, kde žije. Pomalu a váhavě se mezi nimi začne vytvářet pouto. Pak ale přijde Juliana vyslechnout detektiv Jack Sunday (Hector Elizondo). V Palm Springs totiž došlo k vraždě a čím hlouběji se vyšetřování dostává, tím více je Julian do případu zapleten. Jeho alibi je vratké. Několik zmizelých šperků bylo nastraženo u něj v autě. Někdo se snaží očernit Juliana z vraždy. A je jen na něm, aby zjistil proč. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (33)

castor 

všechny recenze uživatele

Trošku bezžánrový snímek, který spatřil světlo filmového světa pod pečlivým dohledem tehdy neznámého producenta Jerryho Bruckheimera. Hlavním tahákem je vedle slušné atmosféry 80. let bezpochyby přesvědčivý Richard Gere, jehož Julian Kay je na vrcholu sil a ke svému řemeslu přistupuje velmi zodpovědně. Osamělých paniček, které solí prašule svých zaneprázdněných manžílků, je totiž spousta. Jenže v téhle branži není daleko od nekalých praktik, a tak se Julian dostane mezi hlavní podezřelé z brutální vraždy jedné klientky. Bývalý filmový kritik a především uznávaný scénárista (Zuřící býk, Taxikář nebo Obsession Briana De Palmy) Paul Schrader se k tématům sexu rád vrací, nelze mu upřít, že pro filmový svět definitivně objevil Richarda Gerea (ten chlap snad vůbec nestárne) a pomohl mu tak trochu vykročit k „titulu“ sexuálního symbolu. ()

majo25 

všechny recenze uživatele

Ukážka, že už začiatkom 80. rokov fungoval v Spojených štátoch dopyt po luxusných "spoločníkoch". Hlavný hrdina sa má - luxusný byt, auto, vystupovanie, prestíž, dar zvádzať a ženy sa mu ponúkajú so stodolárovými bankovkami v rukách...stačí si len vyberať - nejeden muž mu môže závidieť a chcel by žiť podobne. Lenže má to aj tienisté stránky. Ak ide do tuhého a to v prípade vraždy a krivého obvinenia ide určite, sa od takéhoto človeka, podobne ako v prípade ženskej štetky, všetci odvracajú a ostáva v tom sám. Gere nikdy nepatril medzi tých lepších hercov, ale tu nehrá vôbec zle. Film môže stavať aj na dotiahnutých detailoch a uveriteľnému vystupovaniu postáv. Napriek pomalšiemu tempu príjemne ubieha. Podarená je aj ústredná pieseň a s ňou spojená celková atmosféra. ()

Reklama

Topco 

všechny recenze uživatele

Zaujímavé v detailoch (štýlové kostýmy, atmosferické neo-noir nasvietenie v interiéroch, neóny nočnej ulice), ako vo zvyšných zložkách nanajvýš priemerné a v celku nesúrodé. Veľmi nevyvážené hlavne ku koncu: akoby film potrebovali na rýchlo dokončiť a cez stmievačky naservírovali sériu skratkovitých scén, ktoré som im neveril ani zďaleka. Záverom, od takého kalibru akým je Schrader (Taxikár, Hardcore) by som čakal prepracovanejší príbeh. ()

Xeelee 

všechny recenze uživatele

Paul Schrader ve svém třetím filmu po Hardcore zůstává u sexu a erotiky, i když v pro něj zřejmě ne tak osobním tématu. A vyhmátl si do hlavní role Richarda Geara, kterého tím vystřelil mezi hvězdy, aby se o 10 let později stal superslavným díky Pretty Woman a o rok později si odskočil do malé sympatické role k legendárnímu Kurosawovi. Ale k filmu, za mě to je s Pretty Woman jedna z nejlepších Gereových rolí. I giogolo může vidět ve své práci hlubší smysl a poslání. I giogolův vnitřně osamělý svět může čekat na pravou lísku. A samozřejmě se taky může jeho život začít srát, když si někdo myslí, že nikoho nemá a je dost postradatelný na to, aby na něj hodil vraždu. Když vše svědčí proti němu, tak musí sám začít pátrat po tom kdo za tím stojí. Schrader jako slavný scénárista mě překvapivě zklamal hlavně úrovní scénáře (zakomponování romantické linie do příběhu). Tam, kde byla dříve kvalita scénáře podpořena dobrými hereckými výkony, to teď celé výrazně táhne nahoru Gere. Co ještě stojí za zmínku je to, že se tu opět v ústřední roli objevují dost kontroverzní sexuální praktiky. Co taky čekat od člověka, který vyrůstal v puritánské kalvinistické rodině... ()

marvan 

všechny recenze uživatele

Paul Schrader je přeci jen lepší scénárista než režisér. Je dokonalou ukázkou kultivovaného psavce, který tvrdošíjně odmítá přijmout fakt, že film není literatura. Přitom scénář si Schrader napsal včetně dramaticky vděčných zápletek, aby se pak jako režisér bránil hrát do důsledků podle pravidel žánru. Jakoby se bál, že jsou pro něj příliš přízemní a on by tak mohl ztratit pel své intelektuální důstojnosti. Ve scéně, kdy Gere vběhne do svého bytu a hystericky hledá podvržený vražedný důkaz, místo akce kamera nezúčastněně poodjede a spustí přemýšlivá hudba, jakoby si autor bokem odkašlal: "Jsme přeci rozumní lidé, tak se tu místo dětinského napětí raději všichni hezky zamyslíme..." Film tak zůstává rozkročený mezi thrillerem a sondou mezilidských vztahů a ztrácí body tím, že se brání být víc dirty. Navzdory všem dějovým peripetiím pak působí film trochu utahaně. ()

Galerie (53)

Zajímavosti (5)

Související novinky

Americký gigolo Harrelson

Americký gigolo Harrelson

25.03.2006

Režisér Paul Schrader, který začátkem osmdesátých let odstartoval kariéru Richarda Gera ve snímku Americký gigolo, se chystá k ožehavému tématu vrátit i po letech. Za tímto účelem hodlá obsadit do… (více)

Reklama

Reklama