Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zasněženým vysokohorským údolím projíždí skříňový automobil označený nápisem Spoje. Posádku vozu tvoří řidič a ozbrojený zaměstnanec poštovní ostrahy. Do blízkého JZD vezou zaměstnancům tři čtvrtě milionu korun. Náhle se před řidičem objeví osobní vůz. Před jeho koly bezvládně leží ženská postava. Řidič vystoupí z vozu. V tom okamžiku jej skrytý útočník uhodí obuškem do hlavy. Vzápětí z opačné strany zazní výstřel, který otvírá dramaticky vypjatý příběh, jehož další děj se odehrává ve vlaku jedoucím silvestrovskou nocí. Mezi cestujícími je totiž trojice pachatelů s lupem a za každou cenu hodlá dojet do cíle. Dokáže se průvodčí Emil ubránit násilí i finanční nabídce, které na něj číhají? Hlavní roli televizního filmu režiséra Jiřího Svobody vytvořil Lukáš Vaculík. (Česká televize)

(více)

Recenze (69)

Olík 

všechny recenze uživatele

„Nestaví, nestaví – vůbec nikde nestaví – kdo se mu postaví – toho zajede“. Televizní los balíkos penězoz kriminálka  něco mezi Rosou na kolejích, Rozpaky kuchaře Svatopluka, divadelním představení Ypsilonky, Kamarádem do deště, Pensionem pro svobodné pány a svačinou vozmistra z České Třebové. Nosná zápletka, stísněná atmosféra, úsměvné dialogy (především postava Lukáše Vaculíka jede bomby), v podobných rolích excelující Václav Mareš, vagón naprosto nepochopitelných vedlejších postav, průvodčí Emil, žena od hluboké řeky, teta Kateřina, grog za dvacetsedm……pondělí, pozdě v noci…..nemůžeš usnout….tohle prostě chceš. Prvně jsem viděl téměř čtyři dekády od premiéry snímku a v tomto úsměvné retro kontextu nemohu jinak, než za slušné tři. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Málokdy tenhle televizní film dávají, ale přijde mi velmi dobře napsaný i natočený. Sevřenost času a děje i místa, kde mají různí lidé různé důvody, proč neříkat průvodčímu pravdu - a on sám má také máslo na hlavě. Samozřejmě každého napadne, že lupiči, kteří v úvodu filmu přepadli poštovní vůz, jsou ve vlaku taky. Spousta drobných peripetií jen ústrojně doplňuje hlavní zápletku, a dá se říci, že jde o jeden z mála kriminálních příběhů, jenž by měl při větším rozpočtu světové parametry. ()

Reklama

roswelll 

všechny recenze uživatele

Kriminální příběh celý se odehrávající v jedoucím vlaku. Lukáš Vaculík, coby průvodčí, si přivydělává drobnými službami cestujícím. V průběhu cesty se dostává do svízelné situace, kdy musí krýt lupiče velkého balíku peněz. K jeho velkému údivu se jedním z lupičů vyklube jeho dobrý kamarád, v podání Svatopluka Skopala. Díky duchapřítomnosti Marie, lásky Lukáše Vaculíka, banda přichází o peníze a vzápětí je dopadena. V našich podmínkách velice dobře natočena kriminální povídka. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Na téhle detektivce vlastně není dobře vůbec nic, trapná zápletka, ještě trapnější odhalení pachatelů, neskutečně špatně hrající Vaculík, katastrofální zvuk a nesmírně diletantská režie. A nad to ještě tradičně příšerně se tlemící a nezadržitelně přehrávající Přeučil. Je to krátké a má to slušnou hudbu, jiné klady mne nenapadají. ()

arcticsky 

všechny recenze uživatele

Toto je dost divný film s ještě divnějším chováním zločinců...Mareše, Skopala, Přeučila i režiséra Svobody si vážím, ale tady jsou prostě strašní. Vaculík jako vždy ještě strašnější. Je to popsáno jako krimi, ale slovo parodie je mnohem přesnější. Ten závěrečný dialog mezi Vaculíkem, Marešem a Skopalem nese všechny znaky totální parodky.... ()

Galerie (4)

Zajímavosti (4)

  • Pistole, kterou má pod polštářem zraněná cestující, je Luger P.08. Tato pistole se vyráběla v letech 1900–1942. (PaulxH)
  • V nočních záběrech z trati je možné si všimnout, že vlak vede dieselová lokomotiva "zamračená" řady T478. V posledním záběru ale v čele vlaku stojí lokomotiva elektrická, konkrétně "banán" E 499.2015, přičemž vlak mezitím nikde nezastavoval. (Stejšn)
  • Může se jevit jako chyba ve filmu, že na začátku a na konci je v čele vlaku elektrická lokomotiva současné řady 151.019-7, zatímco v průběhu filmu jede motorová lokomotiva souč. řady 754. Vzhledem k počasí mohlo jít v provozu o namrznutí trakčního vedení, kde nemůže být pochopitelně v čele vlaku elektrická lokomotiva, neboť by nemohla odebírat proud. (alanwilder)

Reklama

Reklama