Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zasněženým vysokohorským údolím projíždí skříňový automobil označený nápisem Spoje. Posádku vozu tvoří řidič a ozbrojený zaměstnanec poštovní ostrahy. Do blízkého JZD vezou zaměstnancům tři čtvrtě milionu korun. Náhle se před řidičem objeví osobní vůz. Před jeho koly bezvládně leží ženská postava. Řidič vystoupí z vozu. V tom okamžiku jej skrytý útočník uhodí obuškem do hlavy. Vzápětí z opačné strany zazní výstřel, který otvírá dramaticky vypjatý příběh, jehož další děj se odehrává ve vlaku jedoucím silvestrovskou nocí. Mezi cestujícími je totiž trojice pachatelů s lupem a za každou cenu hodlá dojet do cíle. Dokáže se průvodčí Emil ubránit násilí i finanční nabídce, které na něj číhají? Hlavní roli televizního filmu režiséra Jiřího Svobody vytvořil Lukáš Vaculík. (Česká televize)

(více)

Recenze (69)

brooklyn73 

všechny recenze uživatele

Film ,ktery zacina prepadenim postovniho vozu nas zavede na koleje nasi drahy. Pro mne velice netradicne na nase pomery natoceny datektivni pribeh odehravajici se cely ve vlaku.Rezijni taktovky se ujal pan Jiri Svoboda,ktery vyuzil v te dobe snad nejpopularnejsiho herce z mladsi generace Lukase Vaculika, jenz spolu se svym kamaradem Svatoplukem Skopalem vytvorili hlavni postavy pribehu, ktery nam mimo jine ukazal jakym zpusobem bylo mozno na draze v pozici pruvodciho si pekne penize vydelati (v komunistickem rezimu, bohuzel neznam stav dnesni drahy). Jana Synkova v roli otravujici a stale si na neco stezujici cestujici,je jako vzdy bezchybna a na kolejich jsme se uz meli moznost s ni potkati v Polivkove Kalamite. . ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Málokdy tenhle televizní film dávají, ale přijde mi velmi dobře napsaný i natočený. Sevřenost času a děje i místa, kde mají různí lidé různé důvody, proč neříkat průvodčímu pravdu - a on sám má také máslo na hlavě. Samozřejmě každého napadne, že lupiči, kteří v úvodu filmu přepadli poštovní vůz, jsou ve vlaku taky. Spousta drobných peripetií jen ústrojně doplňuje hlavní zápletku, a dá se říci, že jde o jeden z mála kriminálních příběhů, jenž by měl při větším rozpočtu světové parametry. ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Této noci v tomto vlaku, úplatkářů čelím tlaku… Vzhledem ke své podnikavosti se průvodčí Vaculík musel v ročních výdělcích pohybovat někde mezi Zagorkou a Jakešem, ale teď má v silvestrovských kupé jiné starosti. A když nejsou po ruce Seagal, nebo JCVD, co řeší teror na kolejích podstatně razantněji, musí si poradit po svém.. Nezáživná kriminální story, u níž jsem si přál zatažení za záchrannou brzdu závěrečných titulků (i přes krátkou stopáž) mnohem dřív, než přišlo, což vzhledem k žánrovým schopnostem autora považuji docela za škodu. Jinak je zjevné, že kolem roku 1984 by jste rozeznali Přeučila od Michaela Ironsidea jen prostřednictvím rozcvičky mluvidel, protože "Lodyha, děloha, pic", to by ta hvězda hollywoodských vedlejších rolí zcela určitě nedala.. ()

arcticsky 

všechny recenze uživatele

Toto je dost divný film s ještě divnějším chováním zločinců...Mareše, Skopala, Přeučila i režiséra Svobody si vážím, ale tady jsou prostě strašní. Vaculík jako vždy ještě strašnější. Je to popsáno jako krimi, ale slovo parodie je mnohem přesnější. Ten závěrečný dialog mezi Vaculíkem, Marešem a Skopalem nese všechny znaky totální parodky.... ()

magu 

všechny recenze uživatele

Rád by som dal viac, ale nedá sa. Okrem kameramana, ktorý si v úzkom priestore vlaku poradil celkom dobre, stáli ostatné výkony dosť mimo. Herci nehrali ani len svoj štandard, scénarista sa tiež veľmi nepretrhol a režisér to už proste nedokázal dať dohromady. Zopár chybyčiek bolo aj príbehu (dvakrát to isté miesto na trati, zapaľovač, ktorý nemal a potom mal...) a dlhšiu stopáž by som asi neuniesol. Ani moje obľúbené vlaky to nedokázali zachrániť. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (4)

  • Jan Pohan hrající východoněmeckého turistu ve filmu namluvil postavu opraváře Josefa Fouska a sám byl předabován jiným německy mluvícím hercem. (Ganglion)
  • V nočních záběrech z trati je možné si všimnout, že vlak vede dieselová lokomotiva "zamračená" řady T478. V posledním záběru ale v čele vlaku stojí lokomotiva elektrická, konkrétně "banán" E 499.2015, přičemž vlak mezitím nikde nezastavoval. (Stejšn)
  • Může se jevit jako chyba ve filmu, že na začátku a na konci je v čele vlaku elektrická lokomotiva současné řady 151.019-7, zatímco v průběhu filmu jede motorová lokomotiva souč. řady 754. Vzhledem k počasí mohlo jít v provozu o namrznutí trakčního vedení, kde nemůže být pochopitelně v čele vlaku elektrická lokomotiva, neboť by nemohla odebírat proud. (alanwilder)

Reklama

Reklama