Režie:
Henrik Ruben GenzScénář:
Kim Fupz AakesonKamera:
Sebastian BlenkovHrají:
Vivian Wu, Bjarne Henriksen, Paw Henriksen, Charlotte Fich, Nicolas Winding Refn, Laura Bro, Johan Rabaeus, Mogens Rex, Peder Thomas Pedersen, Lin Kun Wu (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Keld je instalatér a po pětadvaceti letech jej opouští manželka, otrávená letargií jeho duše i těla. Mlčenlivý muž se náhle ocitá před nelehkým úkolem - překonat apatii, která beze zbytku zaplnila jeho osiřelý byt. Náhoda jej přivede do čínského bistra, kde se seznámí s rozvětvenou rodinou majitele. A právě nový kamarád Feng po několika týdnech požádá Kelda o službu za patřičnou finanční náhradu. Má se oženit s Fengovou mladší sestrou a umožnit jí tak zůstat s rodinou v Dánsku. Slovo melodrama sice dnes už zní poněkud staromódně, ovšem druhý celovečerní snímek Henrika Rubena Genze dokazuje, že lze naplnit jeho žánrové schéma i bez hysterického týrání divákova nitra. Jemně laděnému a v náznacích vedenému vyprávění do značné míry napomáhá mlčenlivá intenzita hereckých výkonů hlavních představitelů. Keldova odzbrojující citová neobratnost tiše souzní s půvabnou křehkostí mladé Číňanky, ztělesněné greenawayovskou herečkou Vivian Wuovou. (MFF Karlovy Vary) (oficiální text distributora)
(více)Recenze (54)
Jestli něco skandinávskou kinematografii, a obzvlášť dánskou, povyšuje, tak jsou to jednoznačně lidské emoce a přirozená deprese z jejich příběhů, které Vás vtáhnou do děje tak, jako kdyby se to životní úskalí dělo Vám. V případě filmu Číňan to není jinak. Dánovi do života vstoupí jeden Číňan, který mu nabídne něco, co lidsky smýšlející postava utápějící se v samotě pravděpodobně neodmítne. Koho by ale napadlo, že to způsobí kolotoč emocí, ze kterých není cesta ven. V závěru filmu mi hlavní postavy bylo neskutečně líto a musel jsem nad ní přemýšlet i po zbytek večera. ()
Minimalisticky film ve vsech smerech, na prvni pohled obycejny, presto vynikajici. Genz z nijak originalniho scenare, dokazal vytvorit film, ktery dokaze zaujmout. Vesmes sympaticke postavy, ktere jsou velmi dobre zahrane me bavily od zacatku do konce a jelikoz mam slabost jak pro skandinavske, tak asijske zeme, me hodnoceni je jasne! ()
„Promiň, že to tak říkám, ale naše manželství…to byl pohřeb.“ Tohle není zrovna to, co byste chtěli slyšet od vaší ženy po 25 letech manželství. A prodejem jejích věcí situaci moc nezlepšíte. Ale naštěstí se můžete během rozvodu jít alespoň dobře najíst ke kamarádskému Číňanovi. Ten vám nabídne krom jídla a opravy svých „tip-ťop“ trubek také peníze za falešný sňatek s jeho sestrou, která sice umí jen čínsky a svatbu nechce, ale kvůli hrozbě vyhoštění ji potřebuje. A když vy navíc musíte tučně vyplatit vaši ex… Jen 3 roky před Ukrutně šťastni natočil Genz film z jiného soudku, ale znovu mě bavil, přestože humor není to hlavní, na čem staví. Jde o postupně se rozvíjející křehkou romanci na pozadí střetu dvou odlišných kultur, která je úsměvná i smutná, a každopádně mě dokázala emočně docela dost zasáhnout, včetně konce. I díky němu dám silné 4*. „Každý den by měl být rozdělený. V pondělí a pátek chodím jíst do bufetu na hlavním nádraží. Ve středu a sobotu je to pizzerie, ale v úterý a čtvrtek jsem tady.“ - „A co v neděli?“ - „To improvizuju.“ ()
Poklidně plynoucí příběh jako řeka v rodné vesnici čínské nevěsty. Dalo by se s nadsázkou říci, že to byl vlastně hraný dokument. Typický vzorek "západní" a "východní" rodiny. A mezi vzorky nikoliv obyčejná propast, ale pomalu Mariánský příkop. Přiznám se, že tyto sociologické studie jsou velmi zajímavé, jen je mi z toho vždy poněkud smutno. Jedinou vadou na kráse filmu byl hlavní hrdina. Ten pán byl tak neuvěřitelně nudný, ale tak hrozně, že to bylo až nakažlivé. Díky rozumné délce filmu se však nákaza nerozšířila úplně, takže nakonec zůstal skvělý filmový zážitek. ()
Takový malý, upřímný velkofilm. Bez zbytečných keců kolem, bez srdcervoucích scén, bez teatrálních gest... všechno plyne tak nějak přirozeně, žádné tlačení na pilu. A přece jen (a možná právě proto?) se Kinamand dostane pod kůži. // Líbí se mi tyhle "přístupné", neukecané filmy, v nichž se příběh odehrává především v obraze a obejde se bez nadbytečných (a mnohdy zbytečných) dějových vsuvek či odboček. ()
Galerie (5)
Photo © Foto: Robin Skjoldborg
Zajímavosti (2)
- Mette Horn měla původně hrát sousedku Keld (Bjarne Henriksen). Její postava byla nakonec z filmu vymazána a k vidění jsou její scény na DVD ve vystřižených scénách. Zmíněna je také titulcích v poděkování. (Cheeker)
Reklama