Reklama

Reklama

Pink Floyd: Živě v Pompejích

  • Česko Pink Floyd v Pompejích (více)
Hudební / Dokumentární
Belgie / Západní Německo / Francie, 1972, 59 min (Director's Cut: 92 min)

Obsahy(1)

Pink Floyd imaginativní, nadreálná, vysoce tvůrčí hudba plná barev, která se výborně hodí k vizuálním představením. Film natočený v starověkém amfiteátru mezi ruinami zaniklých Pompejí nabízí divákům úžasný audio-vizuální zážitek. Ve dne se koncert konal v aréně rozpálené sluncem a v noci uprostřed tajemné scény zničené sopečným výbuchem a umožnil tak perfektní souhru zvuku a obrazu. Snímek začíná i končí obsáhlou skladbou Echoes z alba Meddle a obsahuje také následující tituly: Echoes, Careful with that Axe Eugene, A Saucerful of Secrets, Us And Them. One of these Days. Mademoiselle Nobs, Brain Damage, Set the Controls for the Heart of the Sun, Echoes. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (75)

ilemas 

všechny recenze uživatele

Sice jsem velký fanoušek Pink Floydů, ale přes tak vysoké hodnocení musím dát dvě. Nemám rád rozkouskovaný obraz do 12-ti čtverečků a podobně a hlavně mezi písničkami kecání. Kdyby to bylo odděleně budiž. A po vizuální stránce, jak se tu několikrát opakuje taky nic moc.Pompeje jsou více vidět hlavně v druhé části skladby Echoes, v ostatních sopka Vesuv. Hodnotím režisérský sestřih,který to - jak čtu níže- vše ničí. Originál jsem neviděl, určitě bych hodnotil víc. Hudba nemá chybu. ()

nonick1 

všechny recenze uživatele

Záznam koncertu prakticky ze stejné doby, kdy se Deep Purple vrátili z fenomenálního japonského turné, kdy Led Zeppelin měli za sebou už čtyři studiová alba (včetně nesmrtelné skladby "Stairway To Heaven" s legendárním kytarovým sólem, zatímco Floydi se pomocí zvukových experimentů teprve škrábali vzhůru z podpalubí psychedelického undergroundu. David Gilmour s kytarou - sedící, kroutící poteciometrem...Roger Waters bez basy - třískající do gongu... pro nejtvrdší fanouškovské floydovské jádro (ideálně navíc na tripu) čirá extáze, jinak ale koncert prakticky nemá co předávat, je podivně sestříhaný se záběry ve studiu, nečiší z něj žádná energie, je vlastně sterilní a prázdný - stejně jako stadion, na kterém se odehrává. Ještěže se od zvukových koláží, kakofonie a kvílení zpětných vazeb v psychedelických, instrumetálně fádních skladbách, za jejichž poslech by dnes nikdo neutratil ani pětník, kapela odstřihla a přesunula se k progresivnějšímu pojetí (art)rockové muziky, kde vytvořila nezapomenutelné skladby, které se staly nesmazatelnou součástí rockové historie. ()

Reklama

Beckett51 

všechny recenze uživatele

Doposud nejmystičtější a nejhypnotičtější hudební/obrazový zážitek s jakým jsem měl tu možnost se setkat. S každým dalších shlédnutím/poslechnutím stále silnější a silnější. Naprostým vrcholem filmu je závěrečná část písně A Saucerful of Secrets a samozřejmě Echoes ...(Vřele doporučuji Directors Cut, ve kterém se nachází scény ze studia při nahrávání písní Brain Damage a Us And Them z jejich průlomového alba The Dark Side of the Moon). ()

LeoH 

všechny recenze uživatele

Viděl jsem prodlouženou verzi, která je prý méně atmosférická než původní hodinovka – nešť; střídání magických hudebních pasáží z vrcholu kosmicko-psychedelického období kapely s odlehčeným „nahlížením pod pokličku“ mi vyhovuje ideálně, protože je nejen absolutním audiovizuálním zážitkem (jistá syrovost vesmírných a sopečných záběrů má u mě větší sympatie než málem sterilní dokonalost obrázků, kterými Pink Floyd doprovázeli svá vystoupení později), ale zároveň dokumentem své doby. A že to byla panečku doba: Film zachycuje mj. přípravy vůbec nejslavnějšího floydovského alba Dark Side of the Moon a pro dlouholetého fandu je nadobyčej vzrušující sledovat postupné krystalizování zvuků, které má vypálené do hlavy v jejich definitivní podobě. Jeden z nejsilnějších filmových záznamů, které po kapele zbyly – osobně mám slabost i pro Benátky z osmdesátého devátého bez Waterse, naopak watersovu sólovku In the Flesh, a pak je tu samozřejmě filmová podoba The Wall; kam se ovšem hrabe třeba studený P.U.L.S.E. ()

Filomena.I. 

všechny recenze uživatele

Tlukot srdce mého je ještě slyšitelný, tep hmatatelný...postavy klopýtající v dusivém kouři. Z dáli zvuky prapodivné, mrazení a nepříjemnost vyvolávající, země probublávající, třas - a pak s rachotem pekelným láva vyvěrající z nejtemnějších hlubin země a já chtěla pryč pryč z toho lomozu a hluku drásajícího! Na chvíli úleva přišla v psím blues Mademoiselle Nobs chrtice afghánské dlouhosrsté než přehlušila je šílenost šílenější s tvářemi zkázy hrůzou zkamenělými... *** Pohlazení hladivě paličkované Nicholase Masona přehlušil zvuk ryčných činelů, kdy Roger Waters počal do nich mlátit jak pominutý. Pak s kreacemi atletickými přesedlal na gong obří a celým člověkem bušil a bušil do mých uší uštvaných... Mladý David Gilmour na sólovce pákou řadící lomcoval zas a válečkem plechovým strunami břinčel. Nato Rick Wright klávesy vzbouřil... Užívali si to vlasáči ušatí postaveni v amfiteátr řecko-římský s vládcem Vesuvem tyčícím se pyšně nad hlavami jejich. A kameny křičí historii černou jak láva spící, stíny Pompejí zaplaveného magmatem žhnoucím žalují, když zastavil se život právě teď...A Saucerful of Secrets (Talíř plný tejemství)... V Echoes dralo se světlo pomalu na povrch a já konečně vydechla. Než jej opět pohltila silueta mocné sopky dřímající... (Doplněk hudební v mém Deníčku.) ()

Galerie (4)

Zajímavosti (7)

  • Existují dvě verze VHS záznamu. Starší verze se samotným vystoupením a tzv. Theatrical version s interview a záznamy ze studia. Na DVD pak vyšla verze Director's Cut obsahující počítačové animace. (messiah)
  • Po skladbě "One Of These Days" je vidět, jak členové Pink Floyd popíjejí během svačiny české pivo Pilsner Urquell. (PinPrick)
  • Během skladby "One Of These Days" vypadne Nickovi z ruky palička na buben, on přesto zuřivě pokračuje jednou rukou, zatímco druhou loví náhradní paličku. (PinPrick)

Reklama

Reklama