Režie:
Louis LeterrierKamera:
Mitchell AmundsenHudba:
Alexandre AzariaHrají:
Jason Statham, Alessandro Gassman, Amber Valletta, Kate Nauta, Matthew Modine, Jason Flemyng, Keith David, Hunter Clary, François Berléand, Jeff Chase (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Frank Martin, bývalý příslušník speciálních jednotek vycvičený k zabíjení, si jde do podzemních garáží pro auto. U okénka se zastaví krásná dívka a žádá o pomoc s pneumatikou. Je komplicem skupiny zlodějů aut. Frank se s nimi ovšem rychle vypořádá a jede vyzvednout malého Jacka do školy… Frank krátkodobě pracuje jako řidič u vysoce postaveného příslušníka protidrogové policie v Miami Jeffersona Billingse. S malým Jackem se rychle spřátelil, což oceňuje i jeho půvabná matka Audrey. Otec, který se po roce vrátil domů, se zajímá jen o svou práci: právě se chystá významná konference šéfů světových protidrogových centrál. A právě v této souvislosti byl najat i jistý Gianni Chellini, který má za úkol unést malého Jacka… Má se to stát během návštěvy lékaře, kam Frank chlapce veze. Gianni a jeho kumpáni doktora i sestru zabili a vydávají se za ně. Chystají se chlapci píchnout injekci s nově vynalezeným virem, který po čtyřech hodinách aktivace začne působit. Navíc se nakazí každý, na koho chlapec později dýchne. Cílem gangsterů ale není chlapec, nýbrž jeho otec: právě Billings má být synem nakažen a následně nakazit všechny účastníky konference. To ovšem zatím Frank ještě neví… (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (559)
Typicky pitomá Bessonovská produkce, kde nesmyslné akční scény, stupidní tancovačky s auty a nažloutlé kamerové filtry přebijí už tak chatrný scénář. Jednička byla ještě jakž takž solidní jízda, kde byla právě nadsázka příjemným osvěžením. Dvojka je přehnaná exhibice a když vidím auto skákat z jedné střechy výškové budovy na druhou (ještě technicky tak zprasené), chce se mi blinkat. Statham neztratil nic ze svého charismatu a ohánět se taktéž umí stále velice slušně, avšak to je tak jediné co zůstalo. Miami je vcelku atraktivní lokace na natáčení a díky rychlým střihům budeme mít občas pocit, že je to celé strašně cool akční jízda, i když je to v podstatě nehorázná patlanina. ()
Pri pokračovaní Kuriéra je potrebné sa zhlboka nadýchnuť a pri scénach kde prestávajú platiť zákony fyziky vydýchnuť a chvíľu pomaly rozdýchavať. Zneškodnenie bomby pomocou žeriava chce kurevský nadhľad , ale hlavne pri bitkárskych scénach ma film ako tak upokojil a pobavil. Dobrá scéna s hasičskou hadicou a súboj so 150kg vážiacim černochom je to najlepšie čo vo filme je, ale v týchto veciach je majstrom J.Chan. Sláva mu. Slabšie pokračovanie , ale napriek tomu sa prikloním k trom , pretože ako akčná jednohubka má aspoň pár svetlejších momentov. 50%. ()
Akčná spokojnosť skoro v takom istom pomere pri jednotke! Rýchle, nápadité, dobre vymyslené ale hlavne nebezpečne akčné! Vychutnával som si každú chvíľku a minútku, ktoré boli nabité akciou od prvej minúty! Dal by som aj päť hviezd, nebyť toho sprostého a debilného scenára a pár trápnych scén, ako napríklad scéna so žeriavom, či to, keď prebehne A8čkou po oboch stranách budovy, ktoré zaváňali ťažkým prieserom! 70%. ()
Když jsem si u Danny the dog liboval, jak má na poměry Luca Bessona kvalitní scénář, tak po Kurýrovi 2 musím uznat, že to bylo jenom chvilkové osvětlení jeho mysli. Celé schéma prvního dílu bylo jednoduše okopírováno a v rámci silnějšího diváckého ohlasu přesunuto do Ameriky. Naštěstí amerikanismus je zde připomenut jenom jednou trapnou větou a americká vlajka je stylově použita v jedné akční scéně, které jsou opět vymazlené do posledního detailu. Choreografický balet z dílny Coreyho Yuena opět osciluje mezi dokonalou jednoduchostí a vlastní sebeparodií. Škoda častějšího využívání slabých digitálních efektů, které dělají nejeden kaz ve scénách, kdy máme možnost sledovat nádherné Audi W2, na kterém sice nenajdeme prach a škrábanec ani po průjezdu zdí, ale když se to prohání po silnici, kamera kolem něj krouží a za volantem sedí Jason Statham, který jako vždy má charismatu na rozdávání, nejde se nehněvat. Roztomile hloupá oddechovka, která má smůlu v tom, že vznikla až jako druhá. ()
Jason Statham musel být v minulém životě hasič, protože s hadicí zachází s neochvějnou a mnohdy milimetrovou přesností. Koordinátor bojových scén Cyril Rafaelli připravil opravdu luxusní scénu, která patří určitě k vrcholům filmu. Akčních výstupů tu lze napočítat mnohem více, ale oproti tomuto chutnému obědu již působí jako malé přesnídávky. Pak se tu prohání, demolují a létají vzduchem nablýskané karosérie a k tomu všemu tu běhá dračice Lola a zabíjí jako o život. Vypadá to, že jde o mega akčňák, že?? Jenže teď přichází to horší. Nevím, co pan Besson vyhulil, ale obyčejný cíčko to asi nebylo. Takových ´what the hell´ scén v jednom filmu jsem dlouho neviděl, tyhle mentáloviny už fakt opouštějí hranici tolerantnosti i velkým nadhledem obdařeného diváka. Totální úlet! Příště bych prosil se důkladněji zaměřit a ještě přidat ve fightech, protože sledovat bombermana Stathama v obleku, kterak udílí své bleskové kopy a mrštné otočky s razancí těžkotonážního bucharu, je prostě žrádlo. 32 miliónů dolarů(rozpočet)/85 miliónů dolarů(výdělek celosvětově) ()
Galerie (55)
Zajímavosti (23)
- Tarconiho (François Berléand) vyzváněcí melodie je "I Go Crazy" z roku 1970 od Paula Davise. (DaViD´82)
- Pistole ve scéně v soukromém tryskáči je typu Walther P99. (DaViD´82)
- Snímek je věnován pomocnému kameramanovi Michaelu Stoneovi, který zemřel při automobilové nehodě měsíc před uvedením snímku do kin. (DaViD´82)
Reklama