Reklama

Reklama

VOD (1)

Snímek Šampón je pikantní, hvězdně obsazená postelová fraška, která se odehrává v dekadentním, sexuálně liberálním Los Angeles na sklonku šedesátých let minulého století. Snímek, k němuž napsali scénář oscarový Warren Beatty a Robert Towne a režíroval jej Hal Ashby, byl nominován na čtyři Oscary a Americkým filmovým institutem byl zařazen mezi stovku nejvtipnějších filmů. Úspěšný, ale povrchní kadeřník George (Warren Beatty) bez ustání loví ženy, aniž by k nim něco cítil. Mezi jeho současné aférky patří Jill (Goldie Hawnová), žena, která ho doopravdy miluje, a jeho zákaznice Felicia Karpfová (Lee Grantová). Felicia George přesvědčuje, aby požádal jejího manžela Lestera (Jack Warden) o půjčku na nový salón. V domění, že je George homosexuál, se Lester rozhodne, že by mohl dělat bezpečného společníka jeho milence Jackie (Julie Christieová) na velkou párty. Protože je však Jackie shodou okolností jednou z kadeřníkových bývalých přítelkyň, Georgeova spletitá pavučina lží se rázem zpřetrhá, jakmile jsou Jill s Lesterem na večírku přistiženi in flagranti. (Cinemax)

(více)

Recenze (28)

dopitak 

všechny recenze uživatele

Prvních deset minut filmu začalo velmi slibně, ale pak se něco zaseklo. Problémem Šampónů bude bezpochyby slaboučký scénář, když se tvůrci místo rozvinutí Georgových záletů pustili do výzkumu několika hlavních postav, které jsou spolu sice provázané, jejich dialogy jsou však slabé a především Warren většinu stopáže nemá co hrát. Mohl to být úžasný milovník, ale nestal se jím. Zařazeno do dobového kontextu se jedná o velmi ostrou (je na místě použít výrazu vulgární) komedii, kde se to výrazy jako "fuck", "screw", "suck somebody´s cock" či "cunt" jen hemží. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Za najlepsie filmy hollywoodskeho rebela Hala Ashbyho povazujem Harold a Maud 1971 a cestu ke slave 1976. Scenar je slaboduchy, Beattyho nemam rad, tuna vo filme navyse spi s manzelkou, milenkou ale dokonca i s obchodnikovou dcerou. ide navyse o hodne vulgarnu komediu, ale s tym, ze castym pouzivanim stracaju vulgarizmy silu : 30 % ()

Reklama

Aelita 

všechny recenze uživatele

Kadeřník George je objekt i oběť ženské sexuchtivosti. Podle filmu. Odkdy je ženská sexuchtivost nejenže nehaněná, ale dokonce podporovaná? Dobu, kterou film zobrazuje, nejvíce charakterizovala nikoliv volba Nixona, ale probíhající sexuální revoluce, jež změnila pravidla vztahů mezi muži a ženami a tím samým i jejich jednání. George vysvětluje nevěru žen tím, že ty se samy cítí být podváděny muži ("I'm on my feet all day, every fucking day, listening to women talk and you know what they talk about, don't you? Being fucked up by some guy. That's all that's on their minds. I'm sure you've done something they could get pissed off about, what's that got to do with it? All women are pissed off, man, all of 'em. They fucking hate us! Don't you know that?"). Oddělení sexu od reprodukce umožnilo ženám stejným způsobem jednat s muži, čili být více promiskuitní. Všichni získali více sexu, ale ztratili dlouhodobost vztahů. Inu, modernita je tekutá. „Naše doba si vysloužila charakteristiku ‚tekutá‘, protože její rysy jsou chaos, ambivalence, nejistota, nahodilost a neustálá změna pravidel. Je jako řeka, jejíž proud přešel z poklidu a plynulosti do fáze peřejí a vodních vírů…“ (https://managementmania.com/cs/tekuta-modernita _____ http://www.enviwiki.cz/wiki/Tekut%C3%A1_modernita) ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Vitajte v dobe, keď sa ani mainstreamový film nebál prinášať trpké posolstvá a stáť na pevných základoch chytrých scenárov. Niežeby sa to nedialo občas aj dnes, ale vtedy sa kalkul bral skôr ako urážka diváka. Aspoň tak mi to pripadá. Na Šampóne nie je ani tak zaujímavý príbeh, ako skôr inscentovanie scén a ich parádne načasovanie a vypiontovanie. K tomu narážky na dobu, keď sledujeme jedného pokrytca za druhým (zo situácie vyplýva, že aj z radov žien) a toho najväčšieho v televízii. George je proste taký, aký je a nemá zmysel, aby sa kvôli tomu ospravedlňoval. Niekto to chápe, niektorá zase nie a chudák si neuvedomuje, že nato, aby človek bol skutočne šťastný, nie je od veci trochu nad sebou popremýšlať. Ale zase, keď má pocit, že bude žiť večne... ()

sud 

všechny recenze uživatele

Jedno z mála zklamání, které mi na filmovém poli přivodil hollywoodský rebel Hal Ashby. Propojit do sebe krizi středního věku, cynismus 70. let a leitmotiv známé pohádky o chození se džbánem pro vodu je jistě zajímavý a nosný nápad - jenomže u něho to i končí. Scénář je opravdu slaboučký a vyjma závěru se nikam nepohne a zajímavou postavu abys pohledal. Žádná z hereček nemá co hrát a ač se Warren Beatty snažil seč mohl, jeho s věkem bojujícímu slizkému metrosexuálovi jsem nedokázal fandit ani minutu (to snad není ani Beattyho vina, jako spíše scénáře). Na stejné téma vzniklo (nejen) v 70. letech mnoho zdařilejších filmů. Tak za ten nápad a hudbu Paula Simona 40%. ()

Galerie (50)

Zajímavosti (2)

Reklama

Reklama