Režie:
Olivier AssayasScénář:
Olivier AssayasKamera:
Denis LenoirHrají:
Connie Nielsen, Charles Berling, Chloë Sevigny, Gina Gershon, Dominique Reymond, Jean-Baptiste Malartre, Taró Suwa, Nao Ómori, Mathias Mlekuz (více)Obsahy(1)
Francouzský režisér Olivier Assayas opustil svá oblíbená psychologická dramata a natočil kontroverzní politický film o korporacích, hardcore internetových stránkách a o japonských Anime. Henri-Pierre Volf si najímá Dianu de Monx, aby pro něj zajistila nákup akcií firmy TokyoAnime, která vyvíjí 3D Anime pornofilmy. Její předchůdkyně totiž byla unesena, a tak z obchodu sešlo. Diana zároveň pracuje i pro konkurenční společnost, což velmi záhy odhalí její asistentka Elise. Do obchodu se navíc zamíchá americká firma, jejíž cíle jsou morálně sporné. Chladný thriller plný nečekaných zvratů se stále dokola točí v prostředí produkce Anime filmů a ukazuje to nejhorší z mentality francouzských a japonských byznysmanů. (Cinemax)
(více)Videa (3)
Recenze (44)
Nieje to vôbec zlý New French Extremity, ale bol by lepší, keby nebolo medzi parádnymi, kontroverznými a depresívnymi scénkamy toľko zbytočnej a naťahovanej vaty. Téma a nosný stĺp snímky, hentai porno, a celý ten začarovaný marketing okolo toho, bolo neskutočne zaujímavé sledovať. Ešte som v kinematografii nenatrafil na takúto tému. No škoda, že tých bizarných prestrihov bolo pomenej a zvrátenosť ľudskej duše nebola zachytená tak, ako som čakal. Išlo tu skôr o ľudskú chamtivosť, s ktorej sa už na konci vykľula úplná telenovela, zbytočne. ()
Takhle, ono to má příběh, myšlenku, dává to smysl, je to skvěle zahrané a úplně špatné to rozhodně není. Nejlepší na tom asi je těch posledních 15 minut. Jen to až moc sází na atmosféru, která je sice zajímavá a má pár světlých momentů, ale jinak moc nefunguje. Navíc vůbec celý ten děj je zbytečně moc rozvleklý a něco se v něm začne dít až v druhé polovině. Mít to hodinu a půl nanejvýš, vynikne to mnohem líp, ale takhle to má řadu nedostatků. Nedostatků, kvůli kterým vyšší hodnocení jak lepší dvě hvězdy fakt dát nemůžu. Tak moc zajímavé a zapamatováníhodné to zase není. Btw, ta přirovnání k Lost Highway nechápu, tam šlo o úplně něco jiného a navíc tady je ta dějová linka víceméně dostatečně jasná - což se u Lost Highway moc říct nedá. Lepší 2* ()
Docela zvláštní snímek, který se představil i v Cannes, mi přinesl nesmírně půvabnou Connie Nielsen, která je reálně i virtuálně k sežrání. Horší je to s uchopením celé téhle podivné látky, která je úmyslně chladná a asi nebude úplně zahanbující, když leckomu některé pasáže nedocvaknou. Navíc je i zbytečně dlouhá. Mírně nestravitelné balení tak prostě nutí dát maximálně tři hvězdy, možná je to křivda, ale kdybych dal víc, tak lžu sám sobě. ()
Ten pocit, keď niekto natočí film za vás, čím naplní význam porekadla "great minds think alike" a mimo to potvrdí všetky tie podivné teórie o movie magic. Vo vami vysnívaných lokáciách, s vašim dream castom. Včetne Giny Gershon v triku I Love Gossip a nahej Chloe Sevigny jak drtí playstation. Damn you, Olivier Assayas! ()
S možná trochu větší mírou nadsázky, bych Demonlover popsal jako Videodrome kybernetického věku (i když bez oné staré dobré cronenbergovské přívětivosti k lidskému tělu a jeho překvapujícím možnostem v nevšedních okamžicích). Domnívám se, že by bylo na škodu brát tento film jako nedotknutelný komplex, protože možností interpretací jak celku, tak i částí a dokonce jednotlivých scén je povícero. A abych nezapomněl, je tu též přítomna skvělá hudba od Sonic Youth. ()
Galerie (18)
Zajímavosti (2)
- V hotelu sleduje Diane (Connie Nielsen) videoklip Soulfly - Back To The Primitive. (GigaPudding)
- V hotelu hraje Elise (Chloe Sevigny) videohru „Oni“. (GigaPudding)
Reklama