Reklama

Reklama

Milenec

Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Není nic bolestnějšího než láska… Saigon, konec dvacátých let minulého století, patnáctiletá francouzská školačka se vrací z prázdninového pobytu na venkově u matky. Na přívozu přes řeku Mekong upoutá pozornost bohatého mladého Číňana a ten jí nabídne odvoz do Saigonu. Již během společné cesty do města mezi nimi vzniká výrazné napětí, jež záhy přerůstá v intenzivní vztah – spíše erotický, než citový. Nezkušená dívka, pocházející z nemajetných poměrů, začíná prostřednictvím svého sedmadvacetiletého přítele objevovat svět fyzické lásky i svět peněz. Zatímco Číňan zcela propadá jejímu kouzlu a zamiluje se, dívka mu dává najevo, a jako by tím utvrzovala i sebe samu, že ji k němu váží jen sex a peníze. Styky mladičké bílé dívky se světáckým Číňanem však nemohou zůstat dlouho utajeny... Příběh se ve filmu začíná odvíjet jako vyprávění staré spisovatelky, jedná se o autobiografický román "Milenec" známé francouzské spisovatelky, dramatičky a filmové režisérky Marguerite Durasové, který vydala v roce 1984 a získala za něj prestižní Goncourtovu cenu. Nezvykle otevřeně v ní vzpomíná na svůj bouřlivý milostný vztah, který prožila jako patnáctiletá, když žila se svou matkou a bratry ve francouzské kolonii Kočinčíně (jižní Vietnam) ve dvacátých letech minulého století. Film režíroval Jean-Jacques Annaud, autor slavných filmů Jméno růže, Medvědi či Nepřítel před branami. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (169)

andrii 

všechny recenze uživatele

Knoflíček po knoflíčku. Malíček k malíčku...Oh, L´amour. Zaposlouchejte se do nekrásnějších melodií jejich „věrného“ milování. Má touha po tobě, dívko bez závoje. Jsem na palubě. Vím, že i podruhé se setkáme. Noblesnímu obřadu vášnivé milenecké meditace se oddáme. Naše fyzická láska nechť se propojí v opojné aleji. Pod kloboučkem spanilá parádnice - tvá pohledná, mladinká tvář, hned položil bych tě na svůj mládenecký oltář. Pod šatičkami průsvitnými rýsují se skulinky tvé tělesné krajiny. V mém "kočáru" je místo pro ni. Cestou romantiku naplňuji. Svým dotekem se přibližuji, v komorním chvění ruce se setkávají, nebrání se, prsty se nevinně proplétají. Vzájemně jsme očarovaní - ta představa milování. Splynutí jiskří tak, že přestáváme myslet i dýchat. Její ladná chůze směřuje ke mně. První vlahý polibek na zadní okénko vozu oněměle propustí vánek sladké něžnosti. Jen přimhouřit oči a zachytit šepotavý tlukot milostné žádosti. Víc než jen přitažlivý žár polibků. Víc než jen prosté sklouzávání šatů. Tesknivé vyznání lásky v její nejkřehčí svůdnosti. Leť, amorku, leť, do srdcí důvěrnostmi se tref, list milostný zanech v těchto zdech, milence unášej na svých křídlech. V tomto pokoji, pohlceni vějířem vzrušení, vzdychají ryzí slastí v rajské oáze rušného okolí - v posteli, na zemi. Aristokrat požitků v lůně panny prostupuje sólo milostné předehry. Kráska v prvotním poznání aktu milování. Jen tebou si přeji být svlékána, na lože jako do korábu pokládána, s tebou postupně dobývat výšek milenecké rozkoše. Záchvěv nahých těl září jako poetický, smyslný diadém. Kapky erotické magie rosí siluety těla, svitem dne i noci spoře oděná, nezavrženým chtíčem zdobená. Obklopeni přepychem vášně a něhy. Vášeň - ten neodolatelný projev výbušnosti, něha jako libreto pohlazení. Každý dotek, každý polibek, milenecké intimity sen, jako póza na velkých plátnech, zátiší výtvarných děl. V každém detailu je zachován půvab, taj a smyslný šarm. Kradli si společné chvilky pro sebe. Dotkni se mě, obejmi mě, líbej mě. Líbám tě. Však mé tělo netouží po té, která doopravdy nemiluje. Láska za zrcadlem, city v loži slz. První, neopakovatelný, výsostný, jen pouhý milenec? Jmění touhy, slavnost lásky bezedné, nedozírné melancholii zaslíbené. Milostný příběh neskomírá v srdci těch, kteří chtějí hlasu lásky rozumět. ()

Radiq 

všechny recenze uživatele

Když jsou nazí, tak ať jde o sex nebo o cokoliv jinyho, tak všechno dělaj hrozně pomalu. Nahota a všechno je pěkne nasnímané, bez studu, přirozené né jako přirození, ale jako bez ohledů na kamery, herecky není co vytknout, ale místama se mnou cloumala nuda, hlavně ze začátku. Eroticky to fakt jede a sluší, dějem to už neni takovy terno, mistama to někdo nazve porno, ale to je asi nějakej šulin... ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

„Tvrdé rodinné prostredie ma ešte viac zocelilo.“ Takto by vyzerali Spomienky na Afriku, keby sa Sydney Pollack pozrel do spálne Karen a Denysa. Milenec je príbeh takej silnej lásky naprieč triednymi vrstvami a rasami, až z nej zainteresovaných srdce viac bolí, než plesá (v strhujúcej ani nie 90-stranovej knižke je láska oficiálne priznaná až v posledných dvoch vetách). Francúzsky režisér Annaud (Boj o oheň, Meno ruže, Medveď) rozpráva príbeh búrlivého sexuálneho vzťahu mladučkej belošky (krehká 19-ročná Jane March) v atraktívnej, ale neľahkej ázijskej krajine, dobe a kultúre k bohatému Číňanovi (Tony Leung). Zakázaný vzťah naoko existuje iba kvôli explicitne poňatým sexuálnym scénam. Už až keď je neskoro, sú obidvaja schopní priznať, že to nebolo len o tom. Ale už je neskoro. Knižka je rovnako famózna (samozrejme o pár stupňov lepšia, ale ani filmová adaptácia sa určite nemá za čo hanbiť) a film po nej preberá všetky kľúčové nápady (kruté rodinné vzťahy, vydedený syn) + prináša niečo vlastné (erotike sa spisovateľka v románe vlastne takmer vôbec nevenovala, u Annauda je to miestami takmer porno). ()

Angerr 

všechny recenze uživatele

Mistrně vyprávěný příběh, což cítíme až v samém závěru. V první části sledujeme rozvíjející se erotický vztah mezi asi třicetiletým bohatým Číňanem a mladičkou patnáctiletou Francouzkou z chudé rodiny. Jen škoda, že herečka je evidentně starší, pokud by ale nebyla, snadno by mohli režiséra obvinit z jistých nezákonných praktik. Děvče je moc krásné a snadno uvěříme, že na ní Číňan po několika vášnivých setkáních začne být sexuálně závislý. Erotických scén se nám v této první části shlédneme hodně a svůj název si plně zaslouží. Asi ještě nikdy jsem v normálním filmu neviděl takto názorně předváděný sex. Bravo Annaudovi za odvahu! V druhé části filmu do té doby čistě erotický vztah komplikují společenské překážky a, co je horší, láska. Číňan je vázán zvyky své kultury a musí se oženit s ženou, kterou mu vybral jeho otec. Film neodsuzuje toto východní pojetí lásky a nijak nenaznačuje, že to naše západní je jediné přirozené. Příběh se odehrává v indočíně v první polovině 20. století, Číňan je z rasových důvodů pro dívčinu rodinu nepřijatelný byť i jen jako "přítel" (skvělá je scéna v restauraci a na veselce - chudí Francouzi Číňanem sice opovrhují, ale přesto se od něho nechají pozvat a hostit a přitom ho urážejí). Závěr sice nepřináší žádný zvrat v ději; závěrečná slova však dávají celému filmu smysl a mnohý si při nich jistě vzpomene na velkou lásku, kterou již nechal za sebou. 10/10 ()

Smok 

všechny recenze uživatele

Sorry, ale nevidím nič umelecké na záberoch plateného dvojhodinového váľania sa v posteli obstarožného Číňana a francúzskej 15 ročnej školáčky a ich debát a nechuti naplniť svoju "lásku". To všetko situované do nie moc vrúcne pôsobiaceho prostredia Saigonu spred 100 rokov. Navyše ma celý čas vyslovene iritoval monotónny hlas večne smutnej francúzky. "Elektrizujúce" dotyky malíčkov muža a ženy ma fakt nechávajú chladným, takže pre mňa šialená nuda. ()

Galerie (75)

Zajímavosti (9)

  • Jedná se o první západní film, který byl realizován ve Vietnamu od skončení války v roce 1975. (Cherish)
  • Na konci filmu na parníku, kterým se dívka s matkou a bratrem vrací zpět do Francie, jedné noci zazní krátký úryvek valčíku C moll, op. 64 č. 2 Frédérica Chopina. (noelcoward73)

Reklama

Reklama