Reklama

Reklama

Obsahy(1)

New York, 1941. Neurotický scenárista Barton Fink (John Turturro) právě prorazil na Broadwayi. Začínají se o něj zajímat producenti. Když se ozývá Hollywood, aby napsal scénář filmu o wrestlingu, Barton mění městský smog za filmovou slávu. L.A. vítá Bartona Finka s otevřenou náručí. Barton Fink se potýká se scenáristickým blokem. Na pomoc si najímá šikovnou asistentku Audrey (Judy Davis) a také díky přívětivému sousedovi Charlie Meadowsovi (John Goodman) Fink zjišťuje, že inspirace z opravdového života, kterou tolik hledá, pochází pouze z těch nejzlověstnějších zdrojů. Geniální filmaři bratři Coenové (Fargo, Tahle země není pro starý) uvádějí jednomyslně nadšeně přijatý film Barton Fink. Vtipný a neobvyklý komediální příběh o hollywoodském žalu, anonymních filmových magnátech a bezhlavých mrtvolách. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (247)

sepp 

všechny recenze uživatele

Demonictejsi a nevysvetlitelnejsi film nehledejte. Barton Fink je dokonala, psychedelicka hra s divakem - kdyz jdete shlednout tento snimek a za nazvem BF nic nevidite, sledujete ho s cistou hlavou. Cim dele ho sledujete, tim vice upadate do chaosu a stavu nechapavosti a bezradnosti. Na konci si clovek uz neni nicim jist a je z toho takrikajic "uplne blbej". Zadny jiny film nedokazal u me vyvolat tolik otazek, smyslenek a spekulaci. A ona krabice zustane asi naveky nejvetsi filmovou zahadou... ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Už během úvodního monologu, který slyšíme na pozadí záběrů povrazů za divadelním jevištěm, mi padla do noty osobitá poetika filmu a záhy při setkání s první svéráznou postavičkou hotelového sluhy vycházejícího z díry v podlaze jsem se už vezl na jedné vlně s filmem. Pokud jde o hlavního hrdinu, musím říct, že technicky byl Johnem Turturrem zahrán asi velmi dobře, protože nejednou uprostřed toho podivného světa v neobyčejném schátralém hotelu házel do kamery téměř stejně udivené pohledy, jaké vyvstávaly i ze mě během sledování téhle ujeté podivnosti. Přesto hlavní herec ve mě nedokázal vzbudit moc sympatií, nevyzařovalo na mě z něj ani kus charismatu a když v nejedné scéně zůstával tenhle brýlatý ňouma jediným středem pozornosti, nedokázal to v mých očích patřičně utáhnout. To by byla ale jinak asi jediná výhrada, kterou naštěstí velmi často dokázala zastínit výborná tajuplná atmosféra, nápaditý scénář, množství výborně napsaných ojedinělých postav, z nichž jsem si nejvíc užíval svérázného tlustého souseda Johna Goodmana. I ten příběh ze světa filmu, beroucí si na paškál osobnosti slavných spisovatelů, kteří se zaprodali práci na komerčním hollywoodském braku, se mi zamlouval a občas mi připomněl mou oblíbenou ČST inscenaci Rozčarování, v tak trochu parodické nadsázce. :D Užíval jsem si to většinou hodně, moje první setkání s tvorbou bratří Coenů dopadlo velmi pozitivně a jestli mě budou takhle bavit i jejich další filmy, asi se mám na co těšit. [85%] ()

Reklama

H34D 

všechny recenze uživatele

Co se stane, když nadějný umělec cestuje z jednoho města do druhého, ale zapomene si do kufru přibalit své múzy? Tápání Bartona Finka, věčné posedávání za psacím strojem vedle podezřele se odlupující tapety a snaha inspirovat se od zkušenějšího (z kterého se vyklube akorát zkušenější alkoholik) je postihnuta velmi slušně. Zejména v začátcích film nasazuje vysokou laťku v podobě dobrých dialogů a lehce komické, ale i lehce úzkostné atmosféry. V druhé polovině však začíná zajímavost trochu upadat, ale to by tady nesměl být šílený a záhadný John Goodman, jehož postava přidává filmu jakoby další rozměr. 8/10 ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Rozhodne tomu nemožno uprieť typický Coenovský svojrázny štýl. Obsahovo mi to neprišlo ako nejak extrémne zaujímavé - v podstate také banálnejšie točenie sa okolo autorského bloku. No čaro spočíva v postavách, z nich tu Coeni vyťažili maximum. Každá jedna mala niečo do seba a vždy niečím dokázala upútať. Do toho trocha prekvapenia a atmosféra s prvkami, ktoré Coeni rozvinú až v neskorších filmoch. Nadpriemer. 70/100 ()

Seabeast 

všechny recenze uživatele

Bláznivá a lehce bizarní podívaná od bratrů Coenů ve vynikajicích hereckém tandemu Johna Turturra a Johna Goodmana. Nevýhoda je, že na druhé shlédnutí je Barton Fink už ne tolik zábavným a jedná se o takovou kvalitnější jednohubku. Příběh o židovském scénáristovi, který se potýká s tvůrčí krizí při nedostatku nápadů a je v toužebném očekávání "políbení múzou", vychází ze skutečného autorského bloku, kterým si bratři Coenovi prošli. Ač je film prodchnut mnoha zajímavými prvky a detaily, tak i přesto stále platí, co jsem zmínil v úvodu. Troufl bych si říci, že je to kvůli příběhovému minimalismu, který sice k uťápnutému Bartonovi sedí, ale nerozvíjí tolik tajemnou atmosféru. I ta nabývá v některých scénách působivých rozměrů, ale z tohoto ohledu se jedná o trochu nevyužitý potenciál. Ale i tak je Coenovská poetika velmi originální, nevšední a něčím perverzně přitažlivá. ()

Galerie (100)

Zajímavosti (25)

  • Tapety v pokoji se odlupují pouze tehdy, když se v místnosti nachází - anebo právě odešel - John Goodman. (MrCreosote)
  • Během psaní scénáře k Millerově křižovatce utrpěli bratři Coenové - stejně jako Barton Fink - tvůrčí blok. A rozhodli se o tom natočit film. (MrCreosote)
  • Ve filmu je několik odkazů poukazujících na to, že hotel Earle je ve skutečnosti peklo: Když se recepční hraný Buscemim poprvé objeví ve filmu, vychází odkudsi ze sklepa a otvírá přitom poklop, jakoby se vracel z podzemí. Během Bartonovy cesty výtahem můžeme slyšet slovo "6" celkem třikrát. (MrCreosote)

Reklama

Reklama