Reklama

Reklama

Navajo Joe

  • Itálie Navajo Joe (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Osamělý bojovník kmene Navajo přezdívaný Joe křižuje krajinou a zpovzdálí sleduje obávanou Duncanovu tlupu, která se doposud živila zabíjením znepřátelených indiánských kmenů. Když gang hrdlořezů dorazí do blízkého města, zahlédne Duncan plakáty se svým portrétem a vypsanou odměnou. Válka s indiány skončila a místní šerif odmítá gangu zaplatit za zmasakrování mírumilovné vesnice. Rozzuřený Duncan by nejraději vypálil celé městečko do základů, ale v baru ho zastaví starý známý s lepším plánem. Do Esperanzy míří vlak se státním zlatem a on jediný má k trezoru klíč – když Duncanova banda přepadne vlak dřív, než dorazí na nádraží, zlato si mezi sebou rozdělí. O přepadení se ale dozví Joe, útoku zabrání a vlak odveze na místo určení. Obyvatelé Esperanzy se ovšem z příjezdu vlaku radují jen krátce. Duncanova banda se připravuje na druhý útok a většina místních v životě nedržela v ruce zbraň. Své životy tak musí svěřit do rukou navažského bojovníka, který se sám postaví obrovské přesile… Italsko-španělský film Navajo Joe (1966) natočil Sergio Corbucci ve zlaté éře spaghetti westernu, ve stejném roce měl premiéru také Django (taktéž od Corbucciho) či Hodný, zlý a ošklivý od Sergia Leoneho. Od zmíněných westernových legend se liší zejména pozitivním náhledem na původní obyvatele Ameriky, a to nejenom skrze postavu Joa (Burt Reynolds), ale také mladé míšenky Estelly (Nicoletta Machiavelli). (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer 2

Recenze (68)

JohnMiller 

všechny recenze uživatele

Soundtrack mocného Ennia Morriconeho zatienil Sergia Corbucciho aj s celím filmom, hercami aj všetkým možným čo sa v tejto snímke nachádza. Keďže ide o veľmi vydarenú hudbu nebál by som sa tvrdiť že jedna s najlepších hudobných podkladov. Bez tejto muziky by to bol priemerný western s ničím výrazným. Burt Reynolds sa tu poriadne namastil aby zbudil dojem červenokožca avšak toho indiána som mu neuveril aj keď ako herecky si to zahral dobre. Na prvý pohľad sa to nezdá ale ide o dosť brutálny western kde sa ľudia zabíjajú ako na bežiacom páse niekto niečo povie šéfovi záporákov čo sa mu nepáči a už ho traja banditi rozstrieľajú že skončí ako sito. Kvalitný soundtrack si zapožičal samotný Tarantino... ()

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Fenomenální hudba Ennia Morriconeho (v titulcích je uveden jako Leo Nichols) vytahuje tento film z šedého průměru, jde totiž jinak o neobratně napsaný a nepříliš pamětihodný spaghetti western s mladým Burtem Reynoldsem, který se netajil tím, že výroba tohoto snímku a spolupráce s režisérem Sergiem Corbuccim byly nejhorším profesním zážitkem jeho kariéry. ()

Reklama

majo25 

všechny recenze uživatele

Naturálnejší western odohrávajúci sa vo výborne zasadenom prostredí a s typicky fajnovou Morriconeho hudbou. Mstiaci sa indián je na prvý pohľad zaujímavým námetom, pri bližšom pohľade však pokrivkáva. Hl. postava má sice indiánsky pôvod, na indiána sa ale príliš nepodobá (ak keď Reynolds je poloindián), navyše ani nie oblečená ako indián a premýšľa ako biely, nie ako indián. Napriek tomu je vďaka hercovi s veľkou charizmou výrazná...spolu s Aldom Sambrellom sú to však jediní, herecky na ktorých stojí tento film. Ostatní (ak nepočítam cholo (miešanec belocha a severoamerického indána) krásku) sú iba štatisti celé to dupotajúci niekde nižšie. Dej je ľahko predvídateľný, plynúci presne podľa typickej špagetiwesternovej šablóny. Mimo akčných sekvencií je to teda neprekvapivé až miestami nudiace. ()

Yarwen 

všechny recenze uživatele

Deset malých černoušků nebo spíš čtyřicet bílých grázlů - pěkně až do posledního, to se mi líbí. Krásný rozhovor o tom, kdo je víc Američan - bílý přistěhovalec nebo indián? Nádherná hudba. Jen ten hlavní hrdina je nějaký neprůstřelný, to mi brání přidat čtvrtou hvězdu, tohle šlo režisérsky ošetřit trochu lépe. ()

keoma26 

všechny recenze uživatele

Mám pocit, že Corbucci svou westernovou tvorbou provádí jakýsi (možná nechtěný) první stupeň "fenomenologie žánru". To znamená, že redukuje jakékoli naše stylistické, formální a rozumové předsudky, aby se tak dostal k samotnému základnímu "naturalistickému jevu". Corbucciho souputníci nebo následovníci pak tento jev ze všech stran detailně popisují, rozkládají a znovu konstruují, vrchol tohoto procesu, kterým žánr zkoumá sám sebe, pak končí (alespoň v italské podobě žánru) někde u Keomy - v jistém smyslu tak stojí Keoma a Navajo Joe pomyslně na dvou stranách jedné vývojové linie. Corbucci jev ale zatím pouze odkrývá a v jeho maximální jednoduchosti prezentuje, jde v akci i zápletce až na dřeň, obejde se bez zbytečných ornamentů - např. psychoanalytické vysvětlení motivů jednání hlavního padoucha nechá slovně odvyprávět přímo padoucha, nenaznačuje je obrazově přes složité flashbacky (Leone). U akce nevidíme žádné zpomalené záběry analyzující řetězovitou pudovost násilí (Peckinpah), Nenajdeme zde žádné opatrné relativizování osudů původních obyvatel, Navajo si rovnou vezme šerifskou hvězdu s tím, že na ni má nejvyšší právo, protože jeho otec a otec jeho otce atd. zde žili, narozdíl od přistěhovalců... ()

Galerie (14)

Reklama

Reklama