Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Výpravná historická podívaná, která se podobně jako Želary odehrává během 2. světové války, vypráví dramatický příběh matky a posléze její dcery. Krev zmizelého začíná po vypuknutí 2. světové války milostným pří-během baltského šlechtice Arna von Lieven (Václav Jiráček) a Češky Helgy (Vilma Cibulková). Arno utíká před sovětskou hrozbou do finské války. V jednom z bojů je raněn a převezen do německého lazaretu, kde mu Helga zachrání život. Prožívají vášnivou lásku, ale Arno je povolán zpět do válečné hrůzy Z krátkého vztahu se Helze narodí dcera Dorli (Ester Geislerová). Právě dítě se pro Helgu stává jediným smyslem života. Musí svou dceru ochránit a pokusit se přežít navzdory všem útrapám složité doby... Děj Krve zmizelého je rozvržen do čtyř ročních dob, které jsou pozadím pro strhující dramatický příběh, odehrávající se v divoké přírodě moravských hor, ale také v exotickém belgickém Kongu. Režisér Milan Cieslar barvitě a citlivě vypraví příběh žen ve vyhrocené historické situaci. Svým způsobem navazuje na svůj předcházející film Pramen života (2000), ke kterému také napsal scénář Vladimír Körner a který byl s úspěchem uveden na Berlinale 2000 a získal hlavní ceny na mezinárodních filmových festivalech Troja, Laon, Gottbus, Rimouski, Chemnitz. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (126)

k212 

všechny recenze uživatele

Krev zmizelého je doslova beznadějný film, ve kterém nenajdu -ač jsem se snažila- nějaký zárodek optimismu či naděje. Jistě, taková válka a padesátá léta nepochybně byla, ale na mě je přesto tohle dílko až moc ubrečené a fatalistické. Takže vzato kol kolem předpoklad jisté invenčnosti tu je, tedy asi takový, že člověk zlostí skřípe zuby a svírá ruku v pěst, když se na scéně objeví pochybné lidské kreatury, tzv. paraziti režimu (jimž mimochodem s přehledem vévodí Igor Bareš coby komoušská bestie). Čímž se dostávám k problému číslo dvě ... film táhnou hlavně herci - Cibulková jako smutná sudetoněmecká žena, Huba coby holokaustem poznamenaný žid, Geislerová a její zasněná dcera komunikující s mrtvým otcem, hodný komunista Ondřeje Vetchého, vychlastaný poslouha Lábus, komouši Bareš a Stašová ... Figurky, které jsou perfektně odehrané, některé černobíle jasné, jiné mlhavě nejednoznačné. Tak trochu stranou u mě stojí Václav Jiráček, který mě se svojí hezkou tváří nepřesvědčil, že do téhle herecké suity právem patří, čímž ovšem nechci zpochybňovat jeho herectví. Režije se mi zdá formálně konvenční, to znamená žádné velké experimenty, stejně tak kamera a hudba. Pravdou je, že chtě nechtě cítím v tomto projektu televizní smrad ...Přesto se jedná o film hluboce lidský, dobře natočený a výborně zahraný. Tak proč sakra ne??? ()

Karlas 

všechny recenze uživatele

Zdál se to být skvělý film se zajímavým námětem a pohledem z druhé strany - mimo zaběhlé dějinné výklady. Krev zmizelého má pozoruhodný příběh, jenž mne opravdu zaujal… a proč tak malé hodnocení? Nulový výkon postavy mladého vojáka (Václav Jiráček) naruší každou dobrou scénu, které se účastní, a odsoudí ji k vyhození do odpadkového koše, stejně tak nevýrazný výkon Ester Geislerové. Vše zachraňuje Vladimír Dlouhý, který exceluje a zastiňuje svým výkonem mladé hrdiny. Ještě že máme herce, jako jsou báječní Vilma Cibulková a Igor Bareš. Také několika sekundový Marek Vašut v roli Kongo Müllera je prostě moje nejlepší postava tohoto poutavého filmu. Oba mladí protagonisté zanikají, jejich postavy jsou nemastné, neslané a tím pro mne značně znehodnocují tento, jinak opravdu zajímavý a výpravný film. ()

Reklama

Orlau32 

všechny recenze uživatele

Po dosti dlouhé době jsem opět viděla velmi kvalitní český film. Byla jsem překvapena, jak věrně (i když ještě šetrně) byla zde ukazána doba v Sudetech po 2.světové válce. Protože mi po válce bylo 13 let, chápala jsem už dialogy v rodině, jak se odsuzovalo chování některých horlivých Čechů po válce. Někteří, ačkoliv neměli důvod se mstít na bezbranném německém obyvatelstvu, se chovali hůře než dobytek jenom proto, aby si "vysloužili" zásluhy u formující se KSČ a dostali moc a výnosné posty, ale hlavně zabavený majetek po Němcích. Toto všechno film ukazuje na jedné dívce v období od let 1939 - 1965. I když byla česká zdravotní sestra, vytrpěla si jako pes, napřed od Němců potom od Čechů a ještě její dítě 16 let po válce nemělo pokoj. Nic tam není přehnané, film je ještě místy šetrný, protože se asi i režisér styděl, co by musel na svůj národ "prásknout". Úžasný film, obdivuji režiséra Milana CIESLARA, že se pustil na tak tenký led, tleskám mu za odvahu, tak to opravdu bylo. Fantastický výkon podala Vilma CIBULKOVÁ i Martin HUBA. ale i mnozí ostatní herci. Jedinou výtku mám pro techniku zvuku na tomto DVD, že to technici nezvládli. Zvuk je místy velmi nekvalitní a za tohle bych jim vzala prémie (nejen 10 % z platu). ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Rozmáchlá stopáž mi ani tak nevadila jako podprůměrné herecké výkony Václava Jiráčka. Jinak ten příběh o baltském šlechtici, kterého válka zavane do Sudet kde se zamiluje do ošetřovatelky a s níž zplodí dceru byl zajímavý a svým širokým pojetím z hlediska našich válečných filmů asi i ojedinělý. Vysoce hodnotím výkony Cibulkové, Geislerky a Huby. Tři kříže. * * * ()

OG_Swifty 

všechny recenze uživatele

O tomhle filmu se tvrdilo, že má být "jako Želary". Můžu všechny uklidnit - není. První polovina filmu, kde se nechutná stará Cibulková svlíká do naha a mrdáním léčí mladýho esesáka, byla ještě - dejme tomu originální. Mladej esesák mě celou dobu sral, takže když se zabil, byl jsem rád. Pak ale nácky nahradili místní hrdinové a začali Cibulkovou a její (a esesákovo) dítě šikanovat a film ztratil dech. Furt se tam děly kdejaký nepřístojnosti, ale postrádaly jakýkoliv smysl nebo směr, kterým se to celý mělo ubírat. V druhý polovině filmu, kdy Cibulková zaklepe bačkorama a nahradí jí její hnusná dcera, už to potom celý bylo nastavování horký kaše... Výsledkem filmu je to, že Cibulkový vyschlá kunda má blahodárný účinky a starej primář je chudák, kterýmu tam celou dobu Cibulkovic rodina sere na hlavu. PS: Film má dost debilní ozvučení, kdy se tam pořád mluví neúměrně potichu, takže když jsem se pohnul, zašustil penisem nebo cokoliv, tak jsem film musel vracet, protože to nebylo slyšet. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (8)

  • Komíny v Osvětimi ve skutečnosti nebyly kulaté se žebříky, ale hranaté. (xxlucix)
  • Jedna ze scén, kdy už je Dorli (Ester Geislerová) dospělá, se odehrává i v bazilice Navštívení Panny Marie v Hejnicích (scéna, kdy přijde vyšetřovatel Dorli zatknout). (TomTre)
  • Malá Dorli (Lucie Šteflová) má kudrnaté vlasy, ale dospělá Dorli (Ester Geislerová) rovné. (ČSFD)

Reklama

Reklama