Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Poslední film Charlie Chaplina je rozkošná romantická komedie plná chytrých gagů, kterými se proslavil. Chaplin je tentokrát podepsán pod režií, scénářem i hudbou. Příběh filmu se točí kolem krásné ruské emigrantky, hraběnky Nataši (Sophia Loren), která byla proti své vůli přinucena k prostituci v Hong Kongu. Aby z něj unikla, skryje se v osobní kajutě bohatého Američana Ogdena (Marlon Brando) a jako černá pasažérka si vynucuje cestu do Ameriky. Ogden ale není z těch, kteří s sebou nechají manipulovat a hravě odolává útokům Natašina profesionálního šarmu. Otázkou je, jak dlouho? Vedle obou hvězd uvidíme ve filmu i řadu známých herců. Chaplinův syn Sydney hraje Brandova společníka na výletní plavbě. Tippi Hedren ztvárnila jeho ledově chladnou manželku. Patrick Cargill se představí jako příkladný komorník a Margaret Rutherford jako bláznivá stará dáma. Chaplin sám se objeví jako lodní stevard! Všudypřítomné gagy a ztřeštěné situace nezapřou Chaplinovu mistrnou ruku a jeho herci si je užívají s famózní lehkostí a grácií. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (76)

dyfur 

všechny recenze uživatele

....nesympatický Marlon Brando nechce vo svojom apartmáne Sofiu Loren....čo je na tom divné :))) robí len to čo by robil každý  muž :)))))))  ...skoro každý.... ...čiže príbeh o impotentovi alebo ....?....film ako taký o ničom .Zaujímavá je len Sofia Loren....tu ani režisér Ch.Ch. zázrak neurobil...ále veď nie každý má len dobré filmy..... ()

honajz 

všechny recenze uživatele

On je to spíše divadelní kus, a je škoda, že lodi jako takové, tedy záběrů na palubě, si užijeme minimálně - nechybí ale oddělovací vsuvky v podobě záběrů na vlny v noci, ve dne, rozbouřené i klidnější. Celkově je to sice příjemně úsměvné, ale ve druhé části už není moc o co hrát, karty jsou rozdány, špílce mezi nimi dvěma odehrány, a tak se jen opakují dosavadní skeče, řeči, situace a vkrádá se nuda. Brando hraje skvěle, Sydney Chaplin také, jen té Sophii Loren toho diblíka nevěřím ani za nic, a i když se snaží vše uhrát přes dekolt, její zadnice v šatech připomíná spíše vesnickou maminu, prostě za mne nijak moc atraktivní žena. Zápletka by vystačila na kratší snímek, a i když je nálada tlumeně rozverná, množství zbytečných scén a vpádů různých lidí do apartmá (až se zdá, že jde skoro o průchoďák, a ne kajutu významného politika) tu náladu spíše ruší a rozbíjí. Btw, ty chyby skriptu mne také dost iritovaly (když se postava dívá doleva, střih, a kouká doprava). ()

Reklama

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Nemůžu se objevit v jedenáct dopoledne ve večerních šatech." My modrokrevníci to máme těžké. Taky bych radši spáchal sebevraždu, než bych vyšel před obědem ven ve večerních šatech, takže černé pasažérce hraběnce Nataše naprosto rozumím. Na druhou stranu Nataša nedokázala být tou, kvůli které bych hodil do moře své bohatství, pověst a funkce. Přesto se mě svým zmateným pobíháním po kajutě s Ogdenem snažili pobavit, což oceňuju. A to, co se nepodařilo jim, tak zvládli kamarád Harvey a zejména komorník Hudson, kteří při groteskních záblescích Chaplinovy dávné slávy skutečně váleli. ()

Elví 

všechny recenze uživatele

V roce 1967 je už trošku pozdě na gag typu: někdo zaklepe na dveře, tak se zběsile utíká sem a tam než se zapadne do koupelny... V tomto vcelku nudném filmu se zamračeným Marlonem Brandem a strnulou Sophie Loren mě potěšil pouze okamžik, kdy se na scéně na pár sekund objevil bělovlasý Charlie v roličce stewarda... ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Aneb jak zvučná jména ještě nedělají dobrý film. Poslední Chaplinův snímek s Marlonem Brando a Sophii Loren není ničím jiným než velmi slabou romantickou komedií. Opakovaný "vtip"  v podobě neustálého pobíhání po třech místnostech lodní kajuty měl zřejmě odkazovat na éru němé grotesky, ale působí tu spíš jako deska, kterou si stále dokola přehrává nostalgií přemožený starý velikán a všichni kolem si ji musí vyslechnout  a ocenit, tedy jen a pouze otravné s příchutí skrývaného pocitu trapnosti. Zasmál jsem se paradoxně nikoliv situačním gagům, ale  skutečně vtipným scénám s Angelou Scoular a jejím tatínkem, založeným na konverzaci. Jinak pohádkový příběh o bohatém muži a chudé dívce, nejlépe kurtizáně z donucení, aby jako erotický nádech, klišé staré jako nejstarší řemeslo. V romantickém filmu pochopitelně odpustitelné  a nutno říct, že Brando a Lorenová se činili, seč jim slabý scénář dovolil, tedy zejména pozdější Kmotr byl rozhodně fajn a na Lorenovou se vždycky pěkně kouká. Přítomná společenská kritika pak spíš jen probublává v pozadí a výrazněji se projeví jen v proklamaci prázdných hesel o míru či v chování netečné  a skvělé Tippi Hedren.  Celkově ale promarněné téměř dvě hodiny, je spousta lepších filmů, poslední film skvělého komika mohl dopadnout lépe (i hůř).  Víc než dvě hvězdy ze sebe bohužel nedostanu, velmi slabý průměr. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (8)

  • Film nevyšel na VHS až do roku 1996. (Cucina_Rc)
  • Marlon Brando o spolupráci s Charlie Chaplinem ve své biografii prohlásil: ,,Odhalil jsem ho jako patrně toho nejsadističtějšího člověka, jakého jsem kdy potkal. Byl to egoistický tyran a lakomec. Vozil se po lidech, kteří náhodou přišli pozdě, a nemilosrdně na ně štěkal, aby pracovali rychleji. Nejhorší bylo, jak krutě zacházel se svým synem Sydneym, který hrál mého mladšího kumpána. Přede všemi ho bez ustání ponižoval." (Cimr)
  • Natáčení snímku s Marlonem Brandem nebyl pro Sophii Loren žádný med. Ve své autobiografii dokonce uvedla, že ji obtěžoval. Jeho dotykům učinila ráznou přítrž, když ho otevřeně a před lidmi požádala, aby na ni laskavě nesahal. I tak byl podle ní zbytek natáčení velmi náročný. [Zdroj: prozeny.cz] (Duoscop)

Reklama

Reklama