Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Slavnou legendu o venkovské dívce, která slyšela boží hlasy a dokázala v rozvrácené Francii 15. století vnuknout slabému králi vůli po znovusjednocení země, sama vzburcovat vyčerpané královo vojsko a postavit se do první bojové linie, o dívce, již vítala celá Francie jako vytouženou Pannu orleánskou, není třeba blíže představovat. Známe ji jistě z mnoha literárních i filmových podob. Film, který natočili kanadští tvůrci na přelomu roku 1998/99 - převážně v českých exteriérech a na Barrandově, za velké účasti českého štábu - je dalším, zcela novým zpracováním této nesmrtelné legendy. Jako představitelku titulní role snad vůbec poprvé zvolili dívku téměř stejného věku - teprve sedmnáctiletou Leelee Sobieskiovou. Přestože je tak mladičká a na pohled nenápadná, má už za sebou několik filmových rolí a je doslova vycházející hvězdou. Její nevinná, ještě dětská tvář (která je prý podle dochovaných portrétů skutečné Johance až nápadně podobná) je doprovázena udivující odvahou (téměř všechny scény, včetně jezdeckých a bojových, točila sama) a hereckou suverenitou, takže chvílemi máte pocit, že sledujete skutečnou, historickou postavu Johanky z Arku.

Pro naše diváky je však zajímavá i skutečnost, že film se za podstatné účasti české produkce natáčel téměř celý u nás, v Čechách. Za čtyři měsíce náročného natáčení (často v krutých mrazech) se početný štáb přesouval mezi Křivoklátem, Pernštejnem, Chebem, Loktem, Landštejnem, Žebrákem a Točníkem. Na Barrandově vyrostly kulisy Johančiny rodné vesnice. V komparsu si zahrály stovky českých statistů, ale i našich zkušených, mezinárodně uznávaných kaskadérů, šermířů a jezdců. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (87)

Barghest 

všechny recenze uživatele

Je docela paradox, že z Johanky, která se pyšnila většími hvězdami a větším rozpočtem, byl nakonec docela průser, zatímco o poznání skromnější televizní verze překvapila svou kvalitou, kterou tady asi nikdo moc nečekal. Jedinou citelnou vadou na kráse je pro mě král, kterej mě celej film docela iritoval. Leelee je jako Johanka věrohodnější než pološílená Mila. Palec nahoru za zříceninu Landštejn z mého rodného kraje. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Je pravda, že oproti Bessonově Johance měli tvůrci této podstatně skromnější rozpočet, čili výprava je tím pádem méně okázalá. Až na tuto "maličkost" ale ve všech ostatních aspektech strčí tato Johanka svou bohatší kolegyni hravě do kapsy. Vesměs neokoukané herecké tváře včetně pidiúčasti Kláry Issové, jakož i jiných českých herců, předvádí kvalitní výkony, dějově je tato verze tak nějak "pravděpodobněji" zpracovaná a co se týče bojových sekvencí, tak i v nich má překvapivě televizní verze navrch. Celkový dojem je tak více než dobrý. ()

Reklama

Sosak 

všechny recenze uživatele

O poznání levnější, než Bessonova verze a přitom možná, že i lepší. nejvíc mě dostala skvělá Leelee Sobieski, která tu už ve svých tuším sedmnácti předvádí perfektní výkon a táhne film (navíc celkem i jako skutečná Johanka vypadá). Viděl jsem to sice jen jednou, ale moc jsem si to užil a fakt se mi to líbilo. Navíc to natáčeli v Čechách, takže dobrý bylo i poznávání hradů, který se tam míjely. Aspoň je vidět, co lze z televizních zpracování vymáčknout...jo a historicky to taky pojali správně. ()

fiLLthe3DD 

všechny recenze uživatele

Když se chystal do kin Cameronův vysokorozpočtový Titanic , tak stanice CBS uvedla na televizních obrazovkách svou vlastní (nízkonákladovou) verzi - a tato „laciná" (rozpočet byl 20 milionů dolarů) Johanka se úplnou shodou okolností v tv objevila ve stejnou dobu, kdy mělo do kin dorazit „hollywoodské" (výroba stála 60 mega) zpracování s Millou Jovovich . Jenže zatímco televizní Titanic nesahal tomu oscarovému ani po kotníky, zde je tomu přesně naopak - rozhodnutí Bessona vyobrazit pannu orleánskou jako schizofreničku sice kvituji, ale rozhodně nesouhlasím s jeho pojetím Johanky coby uřvané hysterky. V tomto snímku jsou zjevení svatých prezentována jako skutečná, což mi nevadilo (existenci nějaké vyšší moci nepopírám), samotná Johanka zde pak působí jako ztělesnění pravé „čistoty" , navíc s úžasnými řečnickými schopnostmi (kterými ta reálná dle historiků dozajista oplývala), Leelee Sobieski navíc tuto roli ztvárnila na jedničku, i to upálení jsem oplakal. Výprava a kostýmy také nejsou nejhorší (samozřejmě v rámci nízorozpočtového tv filmu), hudba pak skvěle podkresluje dané scény. Zhlédnutí vřele doporučuji :) ()

JohnCZ 

všechny recenze uživatele

I přes televizní formát z konce 90. let solidní výprava. Poměrně syrová atmosféra temného středověku se tu mísí s lehce pohádkovou atmosférou. Leelee jako Johanka je super, ostatní herci obstojní, dokonce se tam mihne i David Nykl. A to není jediná česká stopa. Potemnělé exteriéry českých hradů tomu dávají specifický feel. Jako celek dobré. Trochu rutina, což je limit daný formátem, ale pořád dobré a dostatečně vtahující. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (11)

  • Štáb měl pro natáčení k dispozici přibližně dvě desítky koní, speciálně vycvičených pro náročné filmové scény. Koně přivezl z Francie jejich cvičitel, který je trénuje speciálně pro film a který s nimi byl po celou dobu natáčení přítomen na place. Další koně byly pro film dovezeny z Itálie, Španělska a další evropských zemí. (Lynette)
  • "V bitvách byly scény, kdy koně padají v útoku. Proti nám pouštěli šípy a byla přesně určena místa, kde kůň padne. Musí se to vypočítat tak, aby se právě v tom místě střetl se šípy. ty jsou duralové, s gumovými špičkami a při  dopadu se bortí. Vypouštějí se z trubek, najednou jich letí asi sto padesát," řekl kaskadér Martin Hanuš. (JOhanka.1412)
  • Hlavní bitva se točila nedaleko od Mělníka u řeky, kde se postavila kulisa pevnosti La Tourelle a dobývala se. Město za pevností se dodávalo trikem. Stejně se postupovalo v bitevních scénách, kdy se natáčelo asi se čtyřiceti koňmi. Ti jeli v řadách vedle sebe a pak se ve střižně dohromady propojili. Výsledkem je bitva s velkým množstvím koní. (JOhanka.1412)

Reklama

Reklama