Režie:
Luc BessonKamera:
Thierry ArbogastHudba:
Eric SerraHrají:
Milla Jovovich, Dustin Hoffman, Faye Dunaway, John Malkovich, Tchéky Karyo, Vincent Cassel, Pascal Greggory, Desmond Harrington, Timothy Bateson (více)Obsahy(1)
Johanka (Milla Jovovich) byla malou holčičkou, když jí během přepadení její rodné vesnice vojáci anglické armády před očima znásilnili a zavraždili sestru. Od té doby se staly víra a modlitby její jedinou útěchou. Když Johanka dospěla, začala být přesvědčena, že k ní hovoří sám Bůh (Dustin Hoffman) a že jí vyzývá k tomu, aby se postavila do čela armády, která vyžene vetřelce a přinese její zemi mír. Johančino nezlomné odhodlání překonává původní nedůvěru jejích přátel i rodiny. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (356)
Súdiac podľa ostatných komentárov som asi pozeral iný film. Film môjho TOP režiséra o francúzskej národnej hrdinke, o ktorej teológovia dodnes nevedia s istotou či bola cvok alebo posol boží a o ktorej historici tvrdia, že nebyť nej tak v Paríži nestojí Eiffleovka, ale druhý Tower bridge. Messenger splnil moje očakávania. Je výborne zrežírovaný, tematicky rozdelený do troch častí, z ktorých každá je iná, ale pre pochopenie Johankinho života a príbehu potrebná. Film je počnúc overovaním panenstva z hľadiska histórie až nepríjemne presný, napr. dopis anglickému kráľovi i Johankina obhajoba pred Cauchonom sú dodnes doslovne zachované. Kapitáni francúzskeho vojska sú síce vykreslení pozitívne ale so zachovaním vlastností, ktoré im historici skutočne pripisujú napr. Gilles De Railles Vincenta Cassela má ten správny heretický look ( Gilles bol niekoľko rokov na to usvedčený z kacírstva – vraždil deti). Čo by som filmu vytkol sú bojové scény, ktoré mohli byť malinko lepšie a čiernočierne zobrazenie angličanov. Milla môže niekomu pripadať hystericky, ale vážení uvedomte si, že Johanka verila že je tou, ktorá vyženie Angličanov z Francúzska a že je posol boží....z toho musí byť hysterický každý. Myslím si že v niektorých scénach má charizmu potrebnú na zblbnutie celého vojska (Let all those who love me follow me) a v niektorých pôsobí smiešne (ujačaná jazda na koni). Vrcholom filmu je proces a hovory so svedomím (Dustin ako vždy bravúrny). Ak to na niekoho pôsobí nudne, nech si pustí patetický Braveheart alebo limonádovú Tróju, prípadne pseudopsychologického Alexandra. 9/10 ()
Těšil jsem se na srdcervoucí historické drama, během kterého se platonicky zamiluji do křehké, nepochopené a zrazené Johanky a na konci při scéně jejího upálení zaslepen vlastními slzami ze zoufalství vyhodím bednu z okna. Místo toho jsem sledoval vyhublého buzíka s kastrůlkem na hlavě, jak se v bitevní vřavě kymácí jako oprýskaná marioneta přivázaná za kotníky ke svému valachovi. Navíc z Míly minulou noc Luc vyprstil veškeré zbytky už tak nepříliš rozvinutého hereckého talentu, takže legendární zachránkyně Francie hystericky vřeští na své vojsko cosi ze stodvacáté strany dominikánského breviáře, jako Iveta na Jirku, když jí ze šrajtofle vytáhl poslední padesátku. Nakonec se tedy můj původní předpoklad naplnil pouze z části a ze zoufalství jsem vyhodil bednu z okna. ()
Těžko hodnotit tenhle film jako velkolepé dílo. Dustin v roli Boha docela pobavil, ale Johanka Jovovich by ve své době dřív visela na nejbližším stromě. Čekal jsem charismatickou mladou ženu a ne hloupoučkou slečinku, co neumí ani počítat. Za touhle bych tedy stát nechtěl, natož pro ni umírat. Nepřesvědčivý výkon a škoda zahozené šance v historickém dramatu 50% ()
Škoda ver preškoda. Nie je to ono. Chýba tomu rytmus, nepohlcuje to. Snáď dôsledok rozporov s producentami a snáď sa dočkáme opráv, keď sa Luc konečne prestane hrať na urazeného (alebo mu to právna stránka veci dovolí). Pretože takýto prístup k legende takejto veľkosti sľuboval renesanciu historického žánru, na ktorú čakám už pekne dlho. Tá už z toho síce nikdy nebude, ale rád by som si Bessonovu Johanku pozrel v menej rozpačitej polohe. ()
Luc Besson byl ve své době opravdu skvělý režisér, který svou rozlučkou, na dlouhých 6 let, uzavřel období svého vrcholu. Filmy jako Leon, Magická hlubina a Brutální Nikita jsou navždy zapsané minimálně ve francouzské kinematografii, ale Johance v Arku toto postavení pravděpodobně nebude dopřáno. Problematické téma, v kterém hraje prim manželka režiséra Milla Jovovich a celá její víra v Boha, je i pro Luca Bessona příliš. Jen několik akčních částí nutí režiséra ukázat svoje neakční já a to se mu daří slušně i přes fakt, že scénář mu nedává moc možností. Zbytek obsazení je překvapivě kvalitní, kdy třeba Dustin Hoffman je přímo famózní a jen škoda malého prostoru pro Johna Malkoviche a Faye Dunaway. Další skutečností je, že délka 160 minut je na historický velkofilm o Bohu a vyvolené služebnici opravdu moc. Ale aspoň si Besson pravděpodobně splnil jeden ze svých snů... ()
Galerie (45)
Zajímavosti (36)
- Scéna, v ktorej je Joan (Jane Valentine) svedkom vraždy svojej sestry a posmrtného znásilnenia anglickými vojakmi v ich dedine, je čisto fiktívna konštrukcia a nikdy sa historicky nestala. Joan a jej rodina utiekli zo svojej dediny skôr, ako bola napadnutá, a v skutočnosti ju napadli Burgundi, nie Angličania. (Arsenal83)
- Luc Besson točil všetky bojové scény bez prípravy, nechcel vidieť žiadne choreografie ale naturálny boj. Predpísané choreografie mali iba herci. (gogo76)
- Jack Nicholson bol zvažovaný pre rolu The Conscience. Milla Jovovich na to povedala: "Som rada, že to nebol on. Je to neuveriteľný herec, ale chcem pracovať s Dustinom Hoffmanom." (Arsenal83)
Reklama