Reklama

Reklama

Smršť

Trailer 1

Hlavním hrdinou filmu Smršť je forenzní psycholog Martin Lang (Tomáš Maštalír), který přijíždí spolu s manželkou Pawlou (Anna Geislerová) do lázní v horách. Daleko od civilizace si chtějí odpočinout a zkusit zachránit vztah. Procházejí vážnou partnerskou krizí, která pramení z hluboko ukrytého traumatu, a tento pobyt je pro ně ultimátem – buď svoje problémy překonají, anebo se každý vydá vlastní cestou. Koloběh rutinních dní však naruší příchod tajemné zásilky – balíku s důkazním materiálem z vyšetřování tragického případu. Odesílatelem je Langův kolega psycholog. Ten od něj potřebuje pomoc v případě známém jako „jízda smrti“, na jehož konci byli čtyři mrtví. Lang se zpočátku zdráhá, ale postupně podlehne neznámé síle, která ho k tragické události přitahuje. (Bontonfilm)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (51)

dubinak 

všechny recenze uživatele

Jako až začne v Česku nebo na Slovensku někdo točit áčkové psychologické thrillery nebo horory, můžu si na tohle začít stěžovat, ale do té doby beru Smršť všemi deseti, protože pro mě to mělo dost přínosnou kvalitu co se týče řemeslné, herecké a hlavně scénaristické stránky. Původně jsem si sice myslela, že půjde spíš o nějaké to vyšetřování případu, ale ve finále jsem ráda, že Bebjak umí dobře uchytit i témata, která by od jiných režisérů působila lacině a zaměřuje se hodně na vztahy, psychologii a trauma. Pro mě je to momentálně určitě nejperspektivnější tvůrce Česka i Slovenska. Jako bonus zvládl velmi dobře pokrýt i tu hororovu stránku věci a párkrát mi přivodil husí kůži. Bebjak umí totiž nejen filmařsky zaujmout, ale také poskytnou komplexní příběh s dějovými zvraty a finálním rozuzlením, kdy divákovi dopřeje i nějaký ten moment překvapení. Takže co víc si přát. Navíc, ta atmosféra podivného hotelu a zvláštního zdejšího osazenstva ve mně evokavala až Lynchovské nebo Lanthimovské prvky. ()

peetrejr 

všechny recenze uživatele

Už pri prvom zábere na auto som mal v hlave Shining. Film, ktorý si zobral zo Shiningu to dobré, pridal trošku Lyncha a slovenské prostredie. Skvelé. Peter Bebjak odviedol úžasnú prácu a vytvoril dokonalý thriller a dovolil by som si povedať, že miestami až horor. Maštalír je overrated, ale podľa mňa tu to pekelne dobre zahral. Fakt som bol prekvapený. No a Eva Máziková bola len čerešničkou na torte. Dokonalo sa hodila do filmu. Najlepšie bolo, že by ste už zo samotného začiatku tušili, že niečo nie je v poriadku. Ako film postupoval som sa v tom utvrdzoval. Bolo to veľmi pútavé a sedel som ako prikovaný k sedadlu. Som extrémne prekvapený a nadšený, že stále u nás vznikajú kvalitné filmy, za ktoré sa nemusím hanbiť. Len je to skôr výnimočné. Pretože vieme ako vyzerá momentálna Slovenská kinematografia. ()

Reklama

Hoyt 

všechny recenze uživatele

Po skvělé Trhlině jsem doufal, že Peter Bebjak natočí ještě nějaký mysteriózní film, jelikož je to můj nejoblíbenější žánr a ono se to podařilo. Takových filmů je u nás hrozně málo a já jsem byl spokojený hlavně s atmosférou a hereckými výkony. Proběhla i husí kůže. Výsledek kazí malinko dlouhá stopáž a pár delších scén ale i tak silné 4*. ()

TheRaven 

všechny recenze uživatele

Po nepříliš pozitivních recenzích příjemné překvapení. Pointa sice nikterak originální, přesto mě navzdory roztroušeným vodítkům nenapadla. Vizuálně podmanivé, podzim a poloprázdné lázeňské středisko zkrátka funguje. Převod Karikova specifického stylu na velké plátno se podařil lépe, než bych čekal, že je možné. A to Smršť zrovna nepatří k jeho nejlepším zářezům, proto možná i dobře, že film je spíš něco jako sequel. A že na konci zůstává pár nejasností? Sere pes. Fajn kinozážitek. ()

borec999 

všechny recenze uživatele

Slovenské Shining. Plusy sú pôsobivé prostredie socialistických kúpeľov, kvalitné herecké duo Maštalír a Geislerová ktoré dianie utiahne a hutná atmosféra. Je to minimalistické, tempom veľmi pomalé, scény sú dlhé a už od úvodu je film surreálny (realita sa zdá akási divná, s náznakmi že v nej niečo nie je v poriadku). Vlastne je to typický slow burn, ktorých nie som zrovna fanúšikom, ale Smršť ma bavila. Iba dve ľakačky sa môžu zdať málo, no o tie tu vôbec nešlo. Ide hlavne o spomínanú atmosféru, ktorá funguje a osobne sa mi už dlho nestalo aby som mal v kine zimomriavky. Dej je dávkovaný veľmi opatrne a celý čas vystupuje len akosi v pozadí, v centre je rozbitý vzťah ústredného dua a ich snaha o nápravu. Natočené je to na slovenské pomery výborne (Bebjak je v tomto záruka kvality), s blížiacim sa záverom atmosféra graduje a je to solídne psycho. Film však celkovo nie je dokonalý a má chyby. Najvýraznejšou je v mojich očiach samotný záver, ktorý poskytne twist, ktorý v základe dáva zmysel, no spätne po ňom dve ďalšie línie (vyšetrovanie, Veternica a vietor) nedávajú príliš logiku a zostáva po nich veľa otáznikov. Tvorcovia zvolili po rozohratí nejasnej hry najjednoduchší typ záveru, kedy po skončení máme viac otázok než odpovedí. Obvykle takéto závery nemusím, tu mi to však znova sadlo. No a potom je tu Eva Máziková, ktorej výstup síce plne zapadá do konceptu surreálnosti, ale za mňa boli jej scény cringe a pripomenuli mi, že stále je to "slovenský" film. I tak však za mňa veľká spokojnosť a najlepší slovenský triler/horor, ktorým Bebjak prekonal svoje predošlé Zlo, či Trhlinu aj keď ide o úplne iný typ hororu/mysteriózneho trileru. 80% ()

Galerie (73)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama