Reklama

Reklama

Twentynine Palms

  • Německo Twentynine Palms (více)
Trailer
Drama / Road movie / Romantický / Psychologický / Erotický
Francie / Německo / USA, 2003, 114 min

Obsahy(1)

Dvacet devět palem představuje třetí režisérský počin francouzského režiséra Bruno Dumonta. Milenecká národnostně a jazykově nesourodá dvojice (on asi Američan ona asi francouzsky mluvící Ruska) se vydává do pouštní oázy Twentynine Palms prožít společný pobyt. Na půdorysu psychologického filmu je vytvářena tísnivá atmosféra ústící do překvapivého finále. Informace o probíhajícím ději jsou velmi redukovány, což nutí diváka aktivně si film domýšlet, aniž by to však vedlo k nalezení konečného interpretačního klíče či se podařilo zcela porozumět ději. Otevřeně pojatými sexuálními scénami se film přihlašuje k současné vlně podobně orientovaných snímků (viz např. Intimita, Romance X, Psí dny). Kulturní popřípadě národností a jazykový střet přenáší režisér z roviny postav i na rovinu kinematografickou. Francouzský režisér natočil film v Americe s projevenou velkou znalostí americké filmové ikonografie. Dvacet devět palem svým soustředěním na krásy pouště ve vztahu k lidské sexualitě odkazuje na americký film Michelangela Antonioniho Zabriskie point. Svým pojetím pustiny a cizoty a nebezpečnosti jí obývaných postav zas na Hitchcocka, Russe Meyera či na Boormanovo Vysvobození. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (40)

HateBreeder 

všechny recenze uživatele

Co si o tomhle snímku myslet, to vážně nevím. Od začátku jsem tušil, že se bude jednat o nafouknuté nic, které možná, dá-li bůh, přeroste v nafouknuté něco a aspoň závěrem film divákovi o sobě cosi napoví. Zajímavé, že to bylo přesně naopak. První část, ač zdlouhavá a nicneříkající, mě docela zaujala. Mělo to svým způsobem atmosféru, člověk mohl každým okamžikem čekat nějaký zvrat, jenž mohl přijít odkudkoliv a v jakékoliv podobě. Ke konci začala atmosféra upadat, film sklouzl k účelovosti a vše vygradovalo se závěrečnou scénou. Bože ta byla tak neskutečně pitomá, že sem to neviděl ani v C-čkových horrorech. No a epilog mluví sám za sebe. Nechci však tvůrci upírat právo na ocenění aspoň za tu první část, kterou mě dokázal zaujmout. ()

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

První polovina se držela tak na třech hvězdičkách. Vizuálně působivé, dlouhé záběry, o postavách nic nevíme. Ovšem druhá polovina už začíná značně otravovat ( především kvůli ženské postavě ) a závěrečných 15 minut tomu nasadilo korunu. Chcete nějak zajímavě ukončit příběh, který nikam nesměřuje a šokovat? Tak tam hoďte nějaké znásilnění a vraždu. Samoúčelná sračka na efekt. Nebýt závěru, bylo by to za 2*. ()

Reklama

dopitak 

všechny recenze uživatele

Americký středozápad mě vždycky bavil. Film Bruno Dumonta má výbornou atmosféru road-travel-erotic-psycho movie, ale neplatí to o konci, který je všechno, jenom ne logický, zajímavý či zábavný. Jekatěrina byla zvláštním způsobem zajímavě svůdná (píšu byla, protože podle dostupných informací před několika lety tragicky zahynula ve Francii). Dlouhé záběry mi hodně připomněly styl, jakým točí Abbas Kiarostami a jakým Nuri Bilge Ceylan zachytil svou Tenkrát v Anatolii, myslím ovšem jenom kameru, nikoliv obsah. ()

Rosana 

všechny recenze uživatele

Tento film mě opravdu překvapil. Skutečně stojí za to sedět v kině tu hodinu a půl, kdy se prakticky vůbec nic zajímavého neděje, abyste se pak o to víc všimli, až se něco stane. Rozhodně si nenechte od nikoho vyžvanit jak to dopadne a vlastně nechtějte o filmu vůbec nic slyšet, dokud ho neuvidíte sami, jinak se připravíte o luxusní zážitek :) ()

3497299 

všechny recenze uživatele

Jeden ze základních snímků tzv. vyprázdněné narace. Nespecifikovatelné zhmotňující se tajemství, jež je imanentní každému záběru, neustále provokuje diváka a vyvolává spasmatické očekávání katastrofy. Nedostatek informací o minulosti postav a účelu jejich cesty, zdánlivě redundantní ambientní záběry nevytváří naraci v pravém slova smyslu. Rozbitá struktura filmové řeči znemožňuje rozpoznat relevantní naracetvorné prvky, na druhé straně divákovi dovoluje očekávat cokoli. Přistoupení na tuto hru vyvolává v divákovi čistou slast. Interpretace závěrečné scény, jež umožňuje zpětnou identifikaci postav a jejich chování, náleží silové deskriptivě a vzájemné projekci prvků agrese, násilí a potupy - nehodlám více rozvádět. Čtvrtina lidí odešla z kina patnáct minut před koncem a další čtvrtina o pět minut později. Kdo nevěří, ať tam běží. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (2)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno