Reklama

Reklama

Ve stokách pod pařížskou operou žije od narození znetvořený zahořklý muž známý pouze jako „Fantom“. Zamiluje se do neznámé sboristky Christine, soukromě ji vyučuje a zároveň terorizuje zbytek operního domu a požaduje, aby Christine dostávala hlavní role. Vše se ještě zhorší, když se sopranistka znovu setká se svým známým z dětství Raoulem a oba se do sebe zamilují. Fantom se rozhodne ji unést a uvěznit u sebe, ve svých tajemných kobkách. Raoul je nyní jediný, kdo Fantoma může zastavit a zachránit svou lásku… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (412)

klerik 

všechny recenze uživatele

Veľkolepý film, ktorý vás zaujme podľa toho, ako radi máte muzikály a operety. Výprava len trošíčku zaostávajúca za MOULIN ROUGE, Schumacher všetko kontroluje o dovádza k dokonalosti, len tam čosi chýba... A ja nedokážem zistiť čo. Najprv sa mi zdalo, že Butlerova romantická stránka je chladná, ale nakoniec musí byť každému jasné, že jeho postava nemôže byť "normálne" romantická... Potom sa mi zdalo, že vzťah Christiny a Roula je podaný dosť z odstupom, ale nakoniec som bol rád, že film sa sústredil na Fantóma. Weberova hudba je geniálna a aj keby to natočil Uwe Boll, bolo by to aspoň počúvateľné. Veľmi dobrý muzikál s osobitou atmosférou a romantikou, ktorý na moju radosť ukazuje, že Schumacher sa má držať na hony od akčného žánru... inak akčná scéna na cintoríne bola skvelá... ()

k212 

všechny recenze uživatele

Fantom opery je dle mého názoru hluboce podceňovaný muzikál. Neboť styl jakým je natočen ... hudba, kostýmy, výprava (kulisy). To je moc povedené, prostě audio-vizuální hostina se silným, ač velejasným příběhem. Nicméně ono vizuálno nepřekypuje v pravém slova smyslu, kupříkladu oproti Moulin Rouge je Fantom barevně umírněnější, což ovšem vůbec není na škodu. A pak ty dekadentně-secesní kulisy, nebo hřbitov ... něco tak originálního jsem už dlouho neviděla. No a teď ke zpěvu ... co si budem nalhávát, kdo jen trochu hudebně cítí pozná momenty, kdy to prostě drhne. Ale myslím si, že to možná byl tak trochu záměr, protože až do určitých chvílí to hercům zbaštíte i co se artikulace týče, proto je to ve výsledku přesvědčivější. Kupříkladu největší problém jsem měla s postavu Carloty, protože Minnie Driver si ji vysekla tak suverénně, že jsem jí skoro ten operní zpěv zbaštila, horší už to bylo u Emmy Rossum a Gerarda Butlera, i když jsou oba evidentně talentovaní, v určitých okamžicích jejich zpěv dost skřípal - a to hlavně v duetech! Ale tohle jsou jen detaily, které se prostě dají filmovému zpracování odpustit. Mám za to, že Fantom opery patří k tomu lepšímu muzičnu, co v poslední době vzniklo! ()

Reklama

curunir 

všechny recenze uživatele

Moje utvrdenie v tom, že nemám rád muzikály sa tu iba viacej potvrdilo. Samozrejme musím pochváliť úžasnú vizuálnu stránku filmu (kamera, výprava, masky, kostýmy) vďaka ktorej (a nielen vďaka nej) prvých cca 40 minút filmu šľape ako hodinky a má parádny záber k čomu v nemalej miere prispieva aj úžasná Weberova hudba. A vlastne tá hudba je aj určitým kameňom úrazu. Na jednej strane film oplýva prekrásnymi piesňami (Angel of music, Music of the Night...), na druhej stane je ich miestami až príliš (spieva sa aj vyše 85% filmu) a tak sa akosi stráca príbeh a hĺbka, navyše príbeh je s časti nedopovedaný (úplne zbytočná je druhá dejová línia keď je Raoul starý a Christine je už po smrti) - aspoň mne osobne to tak prišlo. To čo filmu asi najviac škodí je jeho dĺžka a mnoho nudných scén, k čomu prispievajú aj skôr priemerné herecké výkony až na excelentnú Emmu Rossum. Na istú obranu Fantóma opery musím tiež povedať, že sa jedná o jeden z (naj)lepších muzikálov, aké som zatiaľ videl. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Joel Schumacher natočil poctu muzikálové verzi slavného románu Gastona Lerouxe (1911). A je to tak fajn. Jeho vnímání teatrálnosti se naprosto ideálně snoubí právě s touhle látkou. Ten román, který na počátku 20. století nejprve vycházel v novinách pokračování, se stal typickým žánrovým zástupcem a oblíbili si ho celé generace. Filmových přepisů vzniklo nejméně 25 po celém světě, takže se jeden jediný film věnovaný muzikálu Andrew Lloyd Webbera určitě na scéně neztratí. Fakt si radši dám tenhle film, než nějakou českou divadelní produkci. ()

Aljak 

všechny recenze uživatele

Andrew Lloyd Webber je proste génius! A keď sa úžasný skladateľ ako on spriahne s ďalšou osobnosťou ako je Joel Schumacher, tak to musí stať jednoducho zato. Naozaj vynikajúce dielo, teda najmä čo sa hudobnej a muzikálovej stránky týka. Piesne, ktoré zneli celým filmom boli takmer všetky čarovné a symbolické - či už po hudobnej alebo textovej stránke. K tomu skvelé kostýmy, kulisy a atmosféra operného divadla. Len ten dej bol miestami trochu nezáživný a ja osobne by som v ňom uvítal oveľa viacej retrospektívy, ktorá by ešte lepšie ozrejmila "zrodenie" fantóma, ktorý sa skrýval v útrobách divadla. Ale inak veľmi dobré, aj keď som očakával, že fantóm ten svoj znetvorený vzhľad zachráni aspoň dobrosrdečnou povahou. To ma celkom zarazilo, že jeho duša bola v podstate presnou kópiou zovňajšku... A mne osobne sa Gerard Butler do tejto role vôbec nehodil, hoci ten jeho hrubý škótsky prízvuk bol úplne adekvátny fantómovému vystupovaniu. ()

Galerie (120)

Zajímavosti (35)

  • Ve scéně na začátku filmu, když Christina (Emmy Rossum) zpívá píseň "Think of me", má na sobě šaty a šperky (včetně démantů ve vlasech), které jsou přesnou kopií šatů a šperků císařovny Sissy. Císařovna je takto zobrazena na portrétu malíře Franze Xavera Winterhaltera. (Fantasy)
  • Joel Schumacher před natáčením muzikál nikdy neviděl, což považoval za dobré samotný Webber. Podle něj režisér nebude mít choutky kopírovat originál. (imro)

Související novinky

John Travolta je žena!

John Travolta je žena!

10.09.2006

Tak to tedy alespoň bude v připravovaném remaku muzikálu Hairspray, kde ztvární postavu Edny Turnblad, jejíž dcera Tracy (začínající Nikki Blonsky) se zaplete do rasových nepokojů v Baltimore… (více)

Reklama

Reklama