Režie:
Paris ZarcillaScénář:
Paris ZarcillaKamera:
Joel HoneywellHudba:
Jon ClarkeObsahy(1)
Filipínská přistěhovalkyně bez dokladů získá práci pečovatelky u starého muže a zajistí si tak sobě a své dceři lepší život. Temné zjištění však ohrozí vše, o co usilovala a co jí bylo drahé. (JasonCZ)
Videa (2)
Recenze (10)
Něco málo horrorových okamžiků by se sice ve filmu našlo, ale to třeba komediálních taky. A jeho imigrantská zápletka působí hodně vypočítavě. Já bych film zaškatulkoval asi nějak jako satirický a sociálně kritický thriller, když už bych měl tedy škatulkovat. Každopádně je zaškatulkovatelný docela těžko a rejža si s divákem několikrát překvapivě pohraje. A děj nabere to správné tempo až daleko ve druhé polovině, tak zkuste vydržet, myslím že to za to stojí, když už ne horrorový, tak zajímavý a neotřelý je tenhle příběh určitě. ()
Drama s hororovými prvky o filipínské uklízečce a matce samoživitelce, které se podaří získat práci a bydlení v honosné britské domácnosti, jenž nicméně při bližším ohledání skrývá mnoho tajemství. Snímek je osobitou a stylisticky výraznou sociální kritikou zahrnující motiv imigrantů snažících se začlenit do společnosti i problematiku témat souvisejících s post-kolonialismem. Najdete tu filmařské postupy typické pro horory o strašidelných domech, ty jsou však používány coby prostředky ke zdůraznění těch skutečných hrůz, jimiž jsou zkušenosti přistěhovalců, kteří se běžně setkávají s předsudky, generalizací a povýšeností. Film vzniklý z hněvu vůči chování společnosti k menšinám, jehož debutující režisér s filipínskými kořeny v něm navzdory několika zaškobrtnutím ve vyprávění jasně a úderně formuluje své teze, hlásí se ke kultuře svých předků a vypráví o životních podmínkách mnoha lidí skrze postavy matky a dcery, které vede k autentickým hereckým výkonům. ()
Takto to dopadá, keď chce niekto vytĺcť kredit z dlhodobo "využívanej" témy, ktorá akurát tak polarizujúca spoločnosť, pričom sa chce zviesť na chrbte horor žánru, no nemá nato nie len kredit, ale ani vlohy. Ono totiž, tie ojedinelé, atmosférické pasáže a jedna, jediná scéna, to v žiadnom prípade nie že neutiahnu, ale ani nezachránia. Na sociálna drámu, ktorá by mala vyvolať (asi) súcit (z nepriaznivého osudu), to možno celkom ujde, no nadšenie vyvolá len v úzkom okruhu publika. Napríklad v takej Bratislavskej, liberálnej kaviarni plnej pokrytcov, v ktorej ma korytnačka vyššiu hodnotu, ako ľudský život. Slabší priemer. ()
Hlúpy etno horor, strašidelný tak dve sekundy, aj to len preto, že ste omylom pozreli na fotku svokry. Celkovo je dlho, až príliš dlho sterilný ako moč vegána. Šikovne síce využíva určité básne a pojmy z literárnych diel ako "neosoba" Georgea Orwella, ale inak je to sťažnosť na krutý život menšín v britskom svete, v ktorom pracujú bez papierov. Pritom ich nikto, tu konkrétne z Filipín nevyháňal, dokonca ich tam radi privítajú kedykoľvek znova s rozprestretou náručou. A možno aj s jedným-dvomi tsunami ako bonusom. ()
Imigranti a sociálna kritika sú vďačná téma pre horor, spomeňme si napríklad na Get Out, hoci v tomto prípade sa režisér rozhodol ísť trochu inou cestou. Preto diváci, ktorí budú od tohto filmu očakávať strašenie, ostanú určite sklamaní. Prvá polovica filmu, v ktorej je prioritnou úlohou filipínskej upratovačky ukrývať svoju malú dcéru pre paňou domu, je skôr komédia – ale podarená. Až v závere sa dej aspoň trochu vyostrí, avšak jedna jediná hororová scéna asi nebude k spokojnosti stačiť nikomu. Príbeh je však kvalitný a motivácia postáv veľmi zaujímavá – do poslednej chvíle vlastne nevieme, z ktorej postavy sa vykľuje ten najväčší bastard. Je jasné, čo tým chce režisér povedať, a na mixovanie rôznych žánrov má rozhodne talent – len je vážne škoda, že z môjho najobľúbenejšieho tam toho bolo asi najmenej. Napriek tomu môžem oceniť veľmi prirodzené herecké výkony a predovšetkým solídnu dávku originality, ktorá sa v posledných rokoch hľadá čoraz tažšie. ()
Galerie (2)
Photo © Blue Finch Films Releasing
Zajímavosti (4)
- Film používa nadpisy kapitol s citátmi románopisca a koloniálneho apologéta Rudyarda Kiplinga, čo má naznačovať, že Joy (Max Eigenmann) a Grace (Jaeden Paige Boadilla) sú len jednými z mnohých obetí Britského impéria. (Arsenal83)
Reklama