Reklama

Reklama

Les Lèvres rouges

  • Belgie Le Rouge aux Lèvres (více)
Trailer
Belgie / Francie / Západní Německo, 1971, 87 min (Director's Cut: 100 min)

Obsahy(1)

Novomanželé Stefan (John Karlen) a Valerie (Danielle Ouimet) se po cestě do Británie zastaví v ohromném přímořském hotelu, kde kromě nich a recepčního (Paul Esser) nikdo jiný není. Ale záhy se zde objeví další hosté, typ hraběnky Báthory (Delphine Seyrig) a její okouzlující společnice a sekretářka Ilona (Andrea Rau). Recepční je v šoku, vždyť před čtyřiceti lety hraběnku poznal. Ta se ale od té doby vůbec nezměnila. (Snorlax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (29)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Precíznu prácu kameramana, kostymérov či osvetľovačov by som viac docenil, ak by film nebol nakrútený na začiatku sedemdesiatych rokov, pretože dobová atmosféra ma vôbec neoslovila a do tohto hotela by som nešiel stráviť noci ani zadarmo. Toto je ale skôr môj osobný, čisto subjektívny problém. Prvá hodina filmu plynie veľmi pozvoľna, dôraz je kladený okrem spomínanej vizuálnej zložky aj na psychológiu, ďalšia polhodina je už značne explicitná a pripomína niečo medzi dobovými erotickými filmami a hammerovskými horormi. Bohužiaľ som film videl so značne nepodareným anglickým dabingom a aj preto mi pripadalo, že postavy sú mentálne akosi spomalené, čo najlepšie dokumentuje záverečná nehoda, ku ktorej vôbec nechápem, ako mohlo dôjsť. Snímka je ale bohatšia čo sa týka nastolených témat, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať. Príbeh Bathoričky je značne modernizovaný, predovšetkým tu ale silno cítiť univerzálnu tému túžby po ovládaní blízkych ľudí a to nielen v zmysle, že muž potrebuje svoju ženu vlastniť ako majetok. ()

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Jako netradiční pojetí příběhu hraběnky Bathoryové se tento film povedl. Na svou dobu je moc dobře natočený. Audiovizuálně bych ho tipoval spíše o deset let pozdeji. Zajímavá a depresivní hudba navíc podkresluje celý děj a buduje zajímavou atmosféru. Co je však hlavním problémem snímku? Táhne se. Strašně se táhne a místy trošku nudí. U většiny upířích hororů je to obvyklý jev. Je mi líto, že zde je tak nízké hodnocení, ale já nad tři hvězdy jít nemůžu. Zajímavé dílo a pro fandy žánru určitě dobrá volba. ()

Reklama

Mariin 

všechny recenze uživatele

Mladý pár se ubytuje v belgickém hotelu, kam se zakrátko nastěhuje hraběnka Báthoryová se svou sekretářkou. Podmanivé herectví Delphine Seyrig v roli hraběnky. Ačkoliv příběh je zasazen do 1/2 20. století, vyzařuje z něj atmosféra konce 60. let. Kvalitou tohoto depresivního díla je především vizuální, lehce surrealistická stránka. ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

"Dobrý den být naživu..." Ohó, tak tohle je zvláštní film, který více skrývá než odhaluje, přesto (nebo právě proto) dokáže vybudovat slušně zajímavou atmosféru a pohltit diváka ať už interiérem hotelu nebo hereckým obsazením ženských rolí. Silně mysteriózní, napínavé, vizuálně okázalé, herecky zajímavé moderní lesbické drama o Elizabeth Bathory v příjemně erotickém hávu a s feministickým kontextem. Opravdu zvláštní záležitost, spíše tajemná než ryze horrorová. A ten závěr v autě... "Ještě tolik nocí padne a padne do propasti času." 101 hororů, které musíte vidět, než umřete 93/101 ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Upírský příběh plyne zvolna jak líné vody Léthé... Hraběnka Bathoryová je zde vampýrem, který díky krvi mladých dívek nestárne. Vizuálně mi připomínal Smrt v Benátkách, atmosférou a především osudem hraběnky a její milenky Hlad T.Scotta. Modrá, červená! (šaty, šátek, světlo, župan....krev), noc a den, klidné a rozbouřené moře (je důležitou kulisou), opuštěná pláž i hotel. Stísněná atmosféra prázdnoty a nejasného nebezpečí. Bouře. Blesky. Moře šílí. Ruka s páskem dopadá na nebohou dívku. O násilí se více mluví (způsoby mučení nebohých dívek), než aby bylo předváděno. Hraběnka je typově mezi C.Deneuve a M.Dietrichovou. Stříbrná garderóba, svícen, broušená mísa...Pomalé s erotickým nádechem a jemným odkapáváním krve. ()

Galerie (78)

Zajímavosti (2)

  • Ve filmu je patrný vliv surrealistických malířů Paula Delvauxe a Leona Spilliaerta. (Petrus1)

Reklama

Reklama