Reklama

Reklama

Stalo se jedné noci

  • USA It Happened One Night (více)
Trailer 1
USA, 1934, 105 min (Alternativní 101 min)

VOD (1)

Svéhlavá milionářská dcera a cynický reportér stavějí a bourají zdi Jericha... Romantická komedie Stalo se jedné noci patří dnes už do zlatého fondu světové kinematografie. Jednoduchý příběh zhýčkané milionářské dcery (Claudette Colbertová), která se na svém útěku od rodiny setkává s prostým reportérem (Clark Gable), překypoval vtipnými dialogy i přesnými sociálními postřehy, ale především nabídl v době vrcholící hospodářské krize divácky vděčné téma lásky, která zdolá navenek nepřekonatelné překážky třídních rozdílů. Jeho předlohou byla povídka "Noční autobus" Samuela Hopkinse Adamse, uveřejněná v srpnu 1933 ve známém časopisu Cosmopolitan. Film získal v historii poprvé všech pět hlavních Oscarů. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (160)

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Klasická a velmi ceněná romantická komedie, o náhodném páru, který se tolik nesnáší až se do sebe nevyhnutelně zamiluje. Na dané téma existuje tisíce filmu ale "Stalo se jedné noci" je nejen jedním z prvních (ne-li první) ale zároveň i jedním z nejlepších. Málokdy to mezi ústředním párem, tak dokonale jiskří. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Tak šíleně nezáživné, jak jenom pokus o romantickou komedii může být. Jakákoli ocenění jsou totálně mimo mísu. Mimo byli i páni akademičtí porotci, když nechají zvítězit nic neříkající romantickou komedii. Po 10 minutách sledování každý divák nepochybuje o tom, jak to celé skončí. Samozřejmě jsem neočekával, že mi od samé zábavy vybuchne bránice, ale alespoň jedenkrát, jsem se během filmu usmát chtěl. Obě postavy se mi během 10 minut naprosto znechutily a do konce stopáže jsem si k nim nenašel cestu. Naprosto prvoplánová sračka s nudným, předvídatelným a především (v době vzniku možná ještě ne), ale dnes již stotisíckrát ohraným příběhem (kopírky zasrané) o dvou existencích, které se k sobě vůbec v ničem nehodí, a přesto se do sebe bláznivě zamilují. Takže člověk 100 minut sleduje, jak se totálně uměle a zcela vykonstruovaně jakože dobírají a popichují, až nakonec jako zjistí, že se oba vlastně celou dobu hrozně moc milují. Celou stopáž mě neskutečně sralo, že se hlavní hrdina choval k hlavní hrdince, jako ke kusu hovna, i když to byla otravná ultrapíča, tak přeci jenom měla vaginu a považuji za jaksi nedůstojné s k majitelkám vagín chovat hnusně. Všichni se tu nad tím hrozně moc bavili, takže jsem zřejmě asi jen staromódní. Já jsem člověk, který cukr nesnese ani v kávě a tady ho na mě tvůrci sypali 105 minut celé pytle rovnou do huby. V podstatě celý děj je vykonstruován stylem "cukr a bič", spousta diváků na tomto principu zřejmě vyrůstala, takže si našli ve snímku takové zalíbení. Zejména z počátku filmu jsem neskutečně trpěl. Obě dvě hlavní vykonstruované role jsou napsány naprosto debilně a něco tak debilního není možné zahrát důstojně, ani kdyby se Gable a Colbert přetrhli. Tohle nebyly postavy s plnohodnotnými charaktery, to byli dva nastrčení povrchní panáčci zaujímající ploché předepsané postoje. A podle toho to také vypadalo. Bylo to laciné i na svoji dobu. Zajímalo by mě, jakého kreténa vůbec poprvé napadlo podřadný žánr romantických komedií oceňovat. Osobně považuji čas strávený ve společnosti této nudírny za čas ztracený. Zase a znovu jsem si potvrdil, že tohle ani vzdáleně není mým šálkem kávy. Asi pochopím, že se snímek tu a tam tento film nějaké ženě zalíbí, ale pokud si najde obdivovatele i v pánských řadách, tak by se dotyční pánové měli prudce zamyslet nad svojí orientací. Slabá pohasínající hvězda. ()

Reklama

Nathalie 

všechny recenze uživatele

Nadějné vyhlídky, hluboký pád. Když dívka, který by dýchala z černobílé klasiky, Franka Capru a žánr screwball comedy, dvakrát u skvostu, který je řazen na 134. místo v žebříčku imdb a všeobecně se považuje za jeden z vrcholů žánru, dvakrát usne, znovu jí k vědomí proniknou dvě věci: 1. řídit se žebříčky je pošetilé i v případě zlatých pokladů kinematografie. Není všechno zlato, co se třpytí. 2. I báječný scénář a slušnou režii může dvojice nesympatických hereckých panáků roztrhat na nudné kusy. Odporný knírek Clarka Gablea a účes podle hrnce Claudette Colbert je to poslední, co mi vadilo,totální antipatie k hereckému projevu obou protagonistů mi nicméně výborně napsaný snímek znechutila. Asi v páté minutě filmu jsem pochopila, co cítil jeden milý člen redakce MovieZone, když řekl, že kdyby potkal Caryho Granta, musel by ho zabít...S Clarkem Gablem jsem to vnímala úplně identicky. A je mi to líto:-) ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Americká meziválečná komedie pro pamětníky... jedna z mnoha, které vznikly a zároveň jedna z mála, které jsem viděl. Část jejího kouzla se úspěšně zachovala do dnešních dnů, část tohoto kouzla už nicméně za těch 90 let přirozeně vyprchala a ke konci se mi film začl dost táhnout a jakoby postupně vyprchával i vtip. Pro mužského diváka může navíc znamenat menší problém, pokud ho v hlavní roli romantického filmu místo krásné a půvabné herečky čeká jen jakýsi poženštělý skřítek s podivným výrazem a přehnaným množstvím make-upu v obličeji. Mužský hrdina už mi připadal sympatičtější, byť ten jeho výstřední drobný knírek mě taky brzy začal iritovat. Přesto musím uznat, že Gable a Colbertová hrají své party většinou přirozeně a tedy velmi dobře, počítám-li každého zvlášť. Bohužel, žádnou funkční vzájemnou chemii nebo přeskočenou jiskru mezi nimi jsem nepostřehl, což by se v romantické komedii asi stát nemělo. Hodně se mi líbil road-movie prvek protkaný několika cestami, pobavila mě řada dialogů, pár hezkých gagů, užil jsem si písničku v autobusu, ale navzdory všem pěti Oscarům a pevnému místu ve filmové historii z několika důvodů je pro mě Stalo se jedné noci takovou neškodnou, občas i hodně příjemnou dobovou oddychovkou spíše na jedno zhlédnutí, než cokoliv skutečně nezapomenutelného. [65%] ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Capra jako obvykle naivní a jako vždy působivý. Prostě to uměl. Klasickou ukázkou jeho režie je podle mě scéna, kdy celý autobus pospolitě zpívá, baví se a v té chvíli se lidé, kteří se neznají a jen náhodnou jedou spolu, najednou propojí do přátelského, byť prchavého společenství. Pak se dá uvěřit náhlé starosti všech o ženu, která z hladu omdlela i tomu, že jí Ellen dá všechny peníze, co mají a Peter se tomu ani moc nebrání.____ Film je pravzorem stovek pozdějších romantických snímků, které ale většinou tomuto prastarému nesahají ani po kotníky (s čestnými výjimkami jako jsou například Prázdniny v Římě). ____ Jednoduchý příběh má mocnou oporu v hereckých výkonech a především dialozích ústřední dvojice, která si ze sebe většinu společné cesty utahuje, což jim nebrání věrohodně zahrát i cudně vášnivé scény (Gablův "striptýz", chvíle kdy ji na seně jen s velkým přemáháním nepolíbí). ____ Takový film by dnes nebylo možné natočit, podle současného pohledu je to totiž genderově zcela špatně. Gable i Colbertová jsou prototypy muže a ženy, jak je už téměř nepřípustné je zobrazovat. Ona náladová, nelogická, zhýčkaná a roztomilá, on ironický, mužný, rázně jednající a starostlivý. Ellen ho baví svou dětinskostí a rozmary, Peter se o ni dospěle pečuje a tahá ji z průšvihů (a dokonce jí i zapíná knoflíky na svetříku). Je chlapem, o kterého se dá opřít, ale je zároveň tím, kdo vše řídí a určuje, což ona bez výhrad akceptuje. S drobnou poznámkou pod čarou, kterou si Peter neuvědomí, Ellen ho dokáže (řekněme "ženskými zbraněmi") nenápadně vmanipulovat, kde ho chce mít.____ Není to partnerství ve smyslu "budeme o všem rozhodovat společně", ale vztah založený na přijetí ženské a mužské role. Pokud je takový muž zahraný C. Gablem, působí to hodně přitažlivě. Zvlášť když to celou dobu hraje tak, že je přímo hmatatelné, jak ho štve, že se o tu dívku nedokáže postarat tak, jak by chtěl. ___ Znepokojující je ale Peterův zjevný sklon k řešení konfliktů násilím (výhružky, napřahování ruky a plácnutí na zadek). To je důvod, proč už se ke klasickému nastavení rolí nikdy nevracet. /29. 12. 12./ ()

Galerie (56)

Zajímavosti (24)

  • Režisér Frank Capra potřeboval, aby Clark Gable (Peter Warne) působil ve filmu starším dojmem. Proto nechal instalovat osvětlení tak, aby dodal jeho obličeji pár let navíc. (topesto)
  • V jedné scéně Ellie Andrews (Claudette Colbert) vypráví Peteru Warneovi (Clark Gable), že je poprvé sama s mužem. O pár minut později však řekne, že se svým přítelem, novinářem v New Yorku projezdila celé odpoledne v autě. A tehdy se do sebe zamilovali a rozhodli se zasnoubit. (PlayEasy)
  • Natáčení probíhalo v americké Kalifornii v lokalitách Pasadena, Hollywood, Thousand Oaks a Los Angeles. (Terva)

Reklama

Reklama