Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Šestnáctiletá Hannah Sternová slaví s rodiči a tetou Evou židovské Velikonoce. Jako každý v jejím věku nemá ráda vzpomínání dospělých, zvlášť když se točí kolem holocaustu, kterým prošli její předkové. Letos má Hannah podle starého zvyku otevřít dveře proroku Eliášovi. Právě v tu chvíli se ale záhadně ocitá v Polsku roku 1941, kde poznává stejně starou sestřenici Rivkah. Spolu pak jsou pozvány na tradiční židovskou svatbu půvabné Leah se Samuelem. Uprostřed obřadu je ale slavnost přerušena nacisty a všichni jsou násilím odvlečeni do koncentračního tábora. V nelidských podmínkách se všudypřítomnou smrtí si Rivkah přeje jediné: přežít a jmenovat se Eva. To je moment, kdy Hannah dochází, že je spojením mezi minulostí a současností a že Rivkah je ve skutečnosti její milovaná teta... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (67)

Adramelech 

všechny recenze uživatele

Připomínat mladé generaci, že existovaly časy, kdy šlo o víc než o nějaké LGBT či GDPR nebo kýho čerta, je chvályhodné, ale zřejmě marné. Film navíc není po umělecké stránce nijak zvlášť zdařilý. Děj, který se odehrává v koncentračním táboře, není realistický. Poučení o tom, jak to tam ve skutečnosti vypadalo, lze načerpat ze vzpomínek pamětníků, kteří pobyt v takovém zařízení zažili. Po roce 1945 u nás vyšla nejedna taková kniha, mnohdy i s autentickými fotografiemi pocházejícími z německých archivů. Také když se do plynové komory nasypaly granule, z nichž se začal uvolňovat kyanovodík, projevovalo se to jinak, než že Židé jenom poklidně kašlali. Dokládají to svědectví osob, které vyklízely z plynových komor mrtvá těla. Po dokoukání filmu mě napadlo, že dnešní mládež možná ještě zažije neméně zajímavou dobu, o níž se jednou budou točit podobně historicky zkreslené filmy. Lidé  jsou nepoučitelní, takže stačí, aby zlo přišlo v nějaké jiné masce a – – ()

Orlau32 

všechny recenze uživatele

Co by se dalo s tak vynikajícím námětem udělat ! Jenže : to musí být režisér osobnost a též někdo, kdo v té době žil a dokáže se do té hrůzy vžít ! A též je povinná réžie divákovi aspoň naznačit, že je určitá pasáž snem mladé dívky, která na svatbě vypije více vína než je zdrávo. No, podle mě, to mělo dost chyb. Takový film nemůže být rébus, aby divák hádal co se stalo s novorozenětem a jeho matkou, atd. atd. ()

Reklama

merigieren 

všechny recenze uživatele

když ona je to děsná kravina, celkem ucházející holka se přenese časem, pak přijde přihlouplá svatba, koncentrák, trapný hlášky o zapomínání, přehazování bláta na dvorku, to je skutečná práce :-) němci vykreslení jako zvířátka ale naprosto tupý, připouštím že ta výmněna a myšlenka by ještě ušla, ale realizace je děsná. Co říct na to když u plnový komory člověk přemýšlí proč jim tam vůbec svítí. ()

Kosmik 1 

všechny recenze uživatele

Souhlasím, že jde o citlivě natočený film a ukazuje nám opět brutální a pohrdavé chování nacistů k židům. Jediné co mi brání dát poslední hvězdičku je fakt, že někteří herci, kteří jsou v ústraní, jsou skoprnělí a úplně minimálně se hýbou a nebo čučí někam do prázdna či do podlahy. Prostě takové nepřítomné pohledy a strnulé pohyby. To mi vadilo a nemohl jsem si na tento fakt zvyknout. 70% ()

zdenny 

všechny recenze uživatele

Tento film jsem kdysi už viděl. Proto jsem jej pustil svým dcerám krátce po navštívení koncentračního tábora v Osvětimi. Tento film je velice vhodný pro mládež, protože není moc násilný a neodvrací tudíž pozornost od zapojení hlubokého lidského citu. V tomto filmu si než naturalistickou syrovost uvědomíme především lidský obsah. Ten je obsažen v násilném rozdělení rodin - mužů, žen a dětí. Dále nám ukazuje pokus o totální lidské ponížení, který byl nejmasovější v historii lidstva. Doporučil bych jako učební materiál. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (1)

  • Po přečtení scénáře se stal Dustin Hoffman také jedním z producentů filmu. (Asmodin)

Reklama

Reklama