Kamera:
Christopher SoosHudba:
Terry HuudHrají:
Jeremy Sisto, Deborah Kara Unger, Udo Kier, Lance Henriksen, Eugene Byrd, Bruce Payne, Constantin Cotimanis, Emil Hostina, Constantin Florescu (více)Obsahy(1)
Počítačovému programátorovi Simonovi se doma objevují podivné balíčky. Každý den jeden. Všechny prázdné. Začíná si z bytu budovat pevnost a podezírat všechny sousedy: správce domu, starého vynálezce, osamělou sestřičku i neurvalce se psem. Jeho strach přerůstá v paranoiu, která mu znemožňuje věnovat se práci. A balíčky přicházejí a přicházejí. Jenže prázdné se jen zdají. Ve skutečnosti jsou plné viru 1.0. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (61)
Takže z toho nakonec vylezla jakási kritika konzumní společnosti, která si atmosférou snaží hrát na Pí, ale úplně na to nemá. Navíc je to celé podané dost depresivně, včetně konce. Ona ta atmosféra není úplně špatná, jaksi zajímavé to celé je, ale není to prostě silné. On ten film působí poněkud táhle, ačkoli mě spíš bavil než nudil, ale je tam prostě znát, že to mohlo být silnější, důraznější a snad i kratší. Podobný problém mám i s Eraserhead - tam atmosféra je, ale není dostatečně silná. Virus 1.0 je vlastně stejný případ, i když není úplně špatný. A zase jsem někde po dlouhé době viděl Jeremyho Sista. 3* ()
A ono to nakonec někde hluboko uvnitř přece jen nějaký smysl mít bude, jenže celý film mě nedokázal dokopat k tomu, abych se po něm začal pídit. Jakési letmé vysvětlení by tu bylo, jenže aby to něco řeklo divákovi, na to je to podle mě celé moc komplikované, zmatené, depresivní, dost silně paranoidní a zbytečně moc bezútěšné a bezvýchodné. Ostatně, stejně špatné a nepříjemné jako samotná paranoia mi přijde celý film, který má ještě tu smůlu, že jej, na rozdíl od paranoie, podstoupíte zcela dobrovolně. Zaujme tak možná docela pěkná řádka známějších herců a hereček, jenže ani ta to nezachrání. Na podobný styl filmů je prostě můj intelekt zkrátka moc línej. ()
,,Já tě nemiluju." ,,Já tebe taky ne." ,,Poď dovnitř." A já miluju bizarní filmy. Hnědé filtry, tajemný činžovní dům plný zvuků a kamer, výborná hudba (Terry Huud) od melancholie až k industriálu s nádavkem skvělých Sigur Ros (Hun Jord), přeludy, sny, fetišistický klub, lehké s/m, počítače a viry. Během filmu se mi vybavovala celá řada snímků, nejvíce asi eXistenZ od D.Cronenberga, ale jako celek to bylo originální. Velmi potěšili - U.Kier, L.Henriksen, ale i J.Sisto zahrál svoji tragickou postavu velmi dobře. Deborah Kara Ungerová mi v určitých momentech připomínala elfku...Výborný film, skvělé zakončení, ale kdo dává přednost příběhu, bude nejspíš velmi zklamán. ()
Tento film je nudný! Kdo chce vědět proč, ať čte dál. (následují spoilery) Kritika moderního konzumního života („nakupování nic nevyřeší“), ale i varování před chytrou strategií potravinových firem, které se nám snaží prodat své výrobky velice promyšlenými způsoby. Jedná o vir, který vás infikuje nakupovací horečkou třeba po mléku. V upgradované verzi už toho nakupujete víc. Nad ničím nepřemýšlíte, jen kupujete. Ten vir je nanotechnologického původu. Pohybujeme se tedy v žánru nanopunku. Ač se tvůrci snaží sebevíc (originální myšlenka, zajímavé vizuální zpracování), film neuvěřitelně vázne. Všechno to působí ochotnicky (a herci jsou nevýrazní), čemuž přihrává ještě fakt, že jsem jednou zahlédl klesající mikrofon u horního okraje obrazu... One point 0 je promarněná šance na originální film. ()
Galerie (6)
Photo © Armada Pictures International
Zajímavosti (5)
- Deborah Kara Unger získala na festivalu fantasy filmů v Malaze cenu pro nejlepší herečku. (Terva)
- Na filmovém festivalu Sundance získal snímek Velkou cenu poroty v kategorii nejlepší drama. (Terva)
- Jeff Renfore a Martein Thorsson si v kategorii nejlepší scénář odnesli cenu AQCC, kterou jim udělil filmový festival Fant-Asia v Kanadě. (Terva)
Reklama