Reklama

Reklama

Most osudu

  • Velká Británie The Bridge of San Luis Rey (více)
Trailer

Obsahy(1)

Třetí filmová adaptace románu Thortona Wildera se odehrává v 18.století v peruánské Limě. Tragická nehoda, při níž se do propasti zřítí lanový most svatého Ludvíka krále, si vyžádá 5 lidských životů. Kněz Juniper (Gabriel Byrne) se vydává na místo neštěstí – chce se dozvědět více o (zdánlivě spolu nesouvisejících) životech obětí a na základě zjištěných informací posoudit, jestli se jednalo o boží záměr nebo opravdu pouze o nešťastnou náhodu… (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (39)

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Hvězdný herecký ansábl nemá dvě hodiny co hrát a tak se tváří stejně útrpně jako samotný divák, pro nějž je sledování (zřejmě) nejukecanějšího historického filmu, stejně příjemné jako sezení před církevním tribunálem, které absolvuje mnich Juniper v podání Gabriela Byrnea, jehož role spočívá v sezení a tichém pozorování arcibiskupa, jenž v podání Roberta De Nira působí pouze jako standardní církevní bubák z dob 18. století. Jedině Harvey Keitel se snaží a snad právě díky němu se v poslední půlhodině dostanou do snímku i opravdové emoce, které předtím tolik scházejí, což za předpokladu, že spletitý (možná, že ani sám o sobě ani tak není, ale režisérka se snaží sofistikovaně proplétat i nemožné) příběh se točí výhradně kolem nenaplněné lásky jak tělesné tak duševní. Kontroverze vlastně nulová, takže ve výsledku ztráta času. ()

aLPaC odpad!

všechny recenze uživatele

Totální NUDA a π(PÍ)ČOVINA. Nejhorší film, co jsem letos viděl. Ostatně ten rozdíl mezi rozpočtem a tržbami hovoří za vše. Nechápu to hvězdné obsazení (De Niro, Keitel, Bates, Byrne - a to ještě o to víc, vzhledem k filmografii paní režisérky, která stojí za hodně starou bačkoru). Vlastně možná bych měl dát spíš plný počet než odpad, jelikož jsem se u toho stihl najíst, ostříhat nehty, přečíst článek do školy, zahrát pár her milionáře na mobilu a zkouknout kurzy na fotbal. Takže žádné promarněné dvě hodiny. Ne, to samozřejmě bylo myšleno ironicky, ale to asi všem, co si tento komentář čtou došlo. Mimochodem ze slova NUDA se dají složit slova jako duna, dna, dan a ze slova PÍČOVINA slova jako pí, op, opi, pin, čop, čip, čin, oči, nop, nov, nip, niv, ovan, nova, vina, vína, píča, niva. Všechna tato slova lze vyhledat ve slovníku českých slov. ()

Reklama

conery1 

všechny recenze uživatele

Peru 18-te storočie. Vládne tu španielsky miestokráľ( démonický F.M.Abraham) a teda katolícka cirkev v zastúpení arcibiskupa(R.de Niro, úloha pod jeho úroveň). Most na pútnickej ceste sa zrúti a zahynie 5 pútnikov. Juniper, františkánsky mních(G.Birne) sa snaží zistiť spojitosť medzi obeťami a dokázať, alebo vyvrátiť náhodu. Šesť rokov zbieral podrobnosti zo života obetí a zistil, že všetkých spájala nenaplnená túžba po láske.Záver hľadania : nie náhoda, ale Boží zámer ich vykúpil s tohoto sveta a pozostalým zostala pokora pred láskou samou. Samozrejme, cirkev ho dala upáliť ako kacíra, za to, že sa odvážil hladať pravdu, pretože hľadanie múdrosti je kacírstvo- viď Meno ruže. Môj názor: niet ani náhod, ani osudu. Sú iba udalosti, Ktoré sa odvíjajú od našich terajších myšlienok a následne skutkov. A čo sa týka lásky? Naučme sa ju dávať sebe a nestane sa nám, že nebude opetovaná. ()

sestrad 

všechny recenze uživatele

Téma mě zaujalo, zpracování nikoliv, naopak, naštval mě ten promrhaný potenciál. České titulky (o dabingu nemluvě, další vyhozené peníze) vůbec netuší, která bije, teolog si rve vlasy hrůzou. Film je sám o sobě překombinovaný, chápu, co chtěl T. Wilder v románu asi říct, ale film mně připadá vedle jak ta jedle - tolik anachronismů, že se na to prostě nedá dívat, nemluvě o celé jeho struktuře, dost nudné. Chápu, že je fascinovaly tehdejší oděvy, ale třeba parta františkánů, která má pro větší romantiku prakticky pořád hlavu zahalenou kapucí, třeba když si čte cosi v knihovně á la 20. století (viz sklo) nebo koketní chůze jeptišek, no to je prostě na mně příliš. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tenhle film mel docela silnej potencial, cekal jsem, ze tu budeme sledovat tu uvodni spousteci udalost a pak prohazene osudy jednotlivejch obeti, ktery se na zaver spojej, jenze film je krapet jinej. V podstate vypravi pribeh vsech obeti najednou v jednom pribehu a vetsina se jich zna. Do toho je par prostrihu na inkvizici ci co to bylo. A na zaver se stejne clovek nedozvi, jesli to byl teda bozi zamer a nebo co to teda bylo. Film v podstate zachranuje par zajimavejch scen, jimz vevodi ta na moste, dale solidni hudba a pak herci. Ty sice vetsinou nemaj co hrat a tvari se otravene, ale najde se i par promakanejsich postav, jako je treba postava Bates nebo Keitela. Na to, ze se tu jen dve hodiny keca a obcas jsou ty kecy zmateny, jsem se nudil prekvapive malo, ale presto to na vic jak 3* neni. ()

Galerie (96)

Zajímavosti (4)

  • Osud herečky a zpěvačky Micaely Villegas zvané La Perricholi (1748-1819), inspiroval hru Prospera Meriméa Kočár nejsvětější svátosti (Le carrosse du Sanit Sacrement, 1829) a operetu Jacquese Offenbacha La Périchole (1868). (NinadeL)

Reklama

Reklama