Reklama

Reklama

Most osudu

  • Velká Británie The Bridge of San Luis Rey (více)
Trailer

Obsahy(1)

Třetí filmová adaptace románu Thortona Wildera se odehrává v 18.století v peruánské Limě. Tragická nehoda, při níž se do propasti zřítí lanový most svatého Ludvíka krále, si vyžádá 5 lidských životů. Kněz Juniper (Gabriel Byrne) se vydává na místo neštěstí – chce se dozvědět více o (zdánlivě spolu nesouvisejících) životech obětí a na základě zjištěných informací posoudit, jestli se jednalo o boží záměr nebo opravdu pouze o nešťastnou náhodu… (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (39)

tron 

všechny recenze uživatele

„Existuje vo vesmíre plán pre priebeh ľudského života?“ Mne sa to páčilo (lebo sa mi páčila MISIA a KRVAVÉ HUSLE). Opulentná historická výpravná melodráma, skrížená s jemnou dávkou mysteriózna a čudnosti. To pramení z takmer až terminátorskej otázky "Ktoré udalosti v našich životoch sú výsledkom našich vlastných činov resp. rozhodnutí a naopak - ktoré sú dielom osudu, ak niečo ako osud vôbec existuje?". Nemyslím si, že MOST OSUDU je geniálny film, ale nemyslím si ani to, že sa mu k očiam hodí "štandardné" hodnotenie. Alebo s príbehom (nakrúteným podľa knihy držiteľa Pulitzerovej ceny) súhlasíte, alebo nie. Alebo sa vám to páči alebo nie. Ja beriem oba postoje, ale zatsávam prvý. ()

alpeew 

všechny recenze uživatele

Výpravný snímek z období inkvizice v peruánské Limě 18. století je důkazem, že ani hvězdné obsazení nedokáže mizerně zrežírovaný a suchopárný scénář bez pořádného příběhu či myšlenky postavit na nohy a že hodně chtít neznamená také hodně získat. Že by košatý děj předlohy,(kniha oceněna Pulitzerovou cenou), nebylo možno vměstnat do dvou hodin filmu aniž by neutrpěla vykreslenost postav.? Těžko říci, ale koukat se na to nedá...Kněz Juniper se může snažit jak chce, na jeho otázky, kterým nikdo nerozumí a na které se nikdo nedozví odpověď, činí z filmu zmatený a banalitami prošpikovaným propletenec bez smyslu. ()

Reklama

sestrad 

všechny recenze uživatele

Téma mě zaujalo, zpracování nikoliv, naopak, naštval mě ten promrhaný potenciál. České titulky (o dabingu nemluvě, další vyhozené peníze) vůbec netuší, která bije, teolog si rve vlasy hrůzou. Film je sám o sobě překombinovaný, chápu, co chtěl T. Wilder v románu asi říct, ale film mně připadá vedle jak ta jedle - tolik anachronismů, že se na to prostě nedá dívat, nemluvě o celé jeho struktuře, dost nudné. Chápu, že je fascinovaly tehdejší oděvy, ale třeba parta františkánů, která má pro větší romantiku prakticky pořád hlavu zahalenou kapucí, třeba když si čte cosi v knihovně á la 20. století (viz sklo) nebo koketní chůze jeptišek, no to je prostě na mně příliš. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Robert De Niro už si toho může dovolit tolik, že si ho agenti přizvou i do historického filmu, kde si zahraje arcibiskupa...a ještě k tomu strašnýho. Nedivím se, že o filmu se prakticky neví. Z historie toho neřekne skoro vůbec nic a přitom se v něm víceméně celou dobu kecá...O čem po shlédnutí vlastně ani nevím. Zajímavé to ale rozhodně nebylo. ()

conery1 

všechny recenze uživatele

Peru 18-te storočie. Vládne tu španielsky miestokráľ( démonický F.M.Abraham) a teda katolícka cirkev v zastúpení arcibiskupa(R.de Niro, úloha pod jeho úroveň). Most na pútnickej ceste sa zrúti a zahynie 5 pútnikov. Juniper, františkánsky mních(G.Birne) sa snaží zistiť spojitosť medzi obeťami a dokázať, alebo vyvrátiť náhodu. Šesť rokov zbieral podrobnosti zo života obetí a zistil, že všetkých spájala nenaplnená túžba po láske.Záver hľadania : nie náhoda, ale Boží zámer ich vykúpil s tohoto sveta a pozostalým zostala pokora pred láskou samou. Samozrejme, cirkev ho dala upáliť ako kacíra, za to, že sa odvážil hladať pravdu, pretože hľadanie múdrosti je kacírstvo- viď Meno ruže. Môj názor: niet ani náhod, ani osudu. Sú iba udalosti, Ktoré sa odvíjajú od našich terajších myšlienok a následne skutkov. A čo sa týka lásky? Naučme sa ju dávať sebe a nestane sa nám, že nebude opetovaná. ()

Galerie (96)

Zajímavosti (4)

  • Osud herečky a zpěvačky Micaely Villegas zvané La Perricholi (1748-1819), inspiroval hru Prospera Meriméa Kočár nejsvětější svátosti (Le carrosse du Sanit Sacrement, 1829) a operetu Jacquese Offenbacha La Périchole (1868). (NinadeL)

Reklama

Reklama