Scénář:
Enda WalshHudba:
Gustavo SantaolallaHrají:
Matthew Goode, Miranda Richardson, Mia Goth, Claudie Blakley, Stephanie Cole, Mark Heap, Joshua McGuire, Helena Bonham Carter, Paul Kaye, Will Sharpe (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Temná animovaná komedie o záhadném domě, ke kterému se v různých obdobích vážou životy chudé rodiny, úzkostlivého investora a otrávené paní domácí. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (50)
Druha, najpodobenskejsia (dnesna migracia, triedne rozdiely, drza spodina) poviedka bavila najviac... obsahovo najsytenejsia. Prva, deti v ohrozeni "involvujuca", je az "selickovsky" vyanimovana, ale do prazdna vysumejuca (rodicia kusmi nabytku - WTF?), kdezto ta tretia je nametovo najvtahujucejsia, ale napovie najmenej, akoby bola len vysekom z nejakeho rozsiahlejsieho celoveceraku (povod zatopenia, kto je na rodinnej foto?), ktory by som si ale rad pozrel. Forma animacie nezvycajna, ale opantavajuca. ()
kouzelně animovaná poloartovka v Andersonovském stylu (nejednou sem si vzpomněl na Fantastic Mr.Fox),která nabízí tři různé příběhy/povídky,které spojuje titulní dům.Jednotlivé kapitoly sice mají svoje slabší chvilky,ale ve finále mě bavily všechny tři - nejvíc pak ta prostřední. Santaolallova hudba výborná...70% ()
Tři povídkové příběhy + antropomorfizovaná zvířátka + goticky hororová stylizace + melancholická atmosféra + tenhle {prokletej} barák na odstřel = hodně depresivní stop-motion animák pro divnolidy, za kterej by se nestyděl Wes Anderson, Tim Burton, Neil Gaiman, ani Charlie Kaufman. Skvělá podivnost! ()
Mám rád animaci a jsem rád, že občas vznikne i nějaké netradiční dílo, ke kterému se dá běžně dostat (ne nějaké festivalovky) . A stop motion animace se už dnes moc nenosí. Proti ní nemohu namítnout nic. Není revoluční, ale funguje téměř bez chybně. Problém je s příběhem tří povídek, které se všechny neskutečně táhnou. Forma funguje, ale nedokáže zvítězit nad obsahem. Takže bych to doporučil jen animačním nadšencům. ()
Problém povidkovejch filmu - když to začne bejt zajímavý, skončí to. První příběh je creepy a má tíživou atmosféru, ale vyzní to tak nějak do ztracena. Druhej příběh je trochu komickej bizar o nechtenejch navstevnicich, ale nějak jsem nepochopil TEN konec... A třetí je podle mě nejlepší (asi proto, že jsem kockomil a všechny postavy mi jsou celkem sympatický, nemluvě o hipizacce, která měla u gramofonu kočičí verzi alba Dark Side of The Moon od Pink Floyd 😉), ale nechává to víc otázek, než odpovědí. Tam, kde bych chtěl vědět o zatopenym světě víc, to skončí. Otevřený konce jsou totiž největší scenaristicky klišé, který existuje. Proč by si měl scénárista lámat hlavu s tím, jak příběh dokončí? Nechme to otevřený v mistery endingu, ať o tom divák premejsli a vyvíjí teorie... A tu nejdivocejsi pak na YT označí za tu, jak to původně myslel, i když to nemyslel nijak, prostě nechal " líně otevrenej konec". Dřív to možná bylo svěží, dneska už to ale člověka jenom nase*e, když každej druhej film končí otevřeně. Jsem pro petici, aby každej scénárista, kterej u filmu nechá otevrenej konec, dostal facku. A tady by zasloužil hned tři... ()
Galerie (49)
Photo © Netflix
Reklama