Režie:
Tomáš MašínKamera:
Anna SmoroňováHudba:
Karel HavlíčekHrají:
Jana Plodková, Marián Mitaš, Milena Steinmasslová, Jiří Havelka, Magdaléna Borová, Igor Chmela, Jan Révai, Marie Poulová, Lucie Juřičková, Filip ZvolenskýObsahy(1)
Některé události vstupují do našich životů nezvány. A přesně taková potká i veterináře Martina (Marián Mitaš) a jeho ženu Eriku (Jana Plodková), jejichž životy obrátí naruby jediný okamžik. Okamžik, který odhalí škraloupy na zdánlivé rodinné idyle a vykreslí nejednoznačnou hranici mezi dobrými a sobeckými úmysly. Martinův úraz je navíc nejen vážný, ale i podezřelý, a tak se k rodinným trablům přidá ještě podezřívavost policie. Krimi vystavěné kolem vyšetřování případu postupně graduje do psychologického dramatu o vztazích, traumatech v nich a lžích. Jak to všechno bylo? Jak to skončí? A jaké šrámy to zanechá na rodině? (Donart Film)
(více)Videa (2)
Recenze (125)
Celá slavná Anatomie pádu může jít ve světle tohoto českého filmu celkem do...háje. Němá tajemství jsou opravdu anatomií vztahů o kterých na začátku nemáte ani ponětí a to postupné odhalování jde opravdu až na dřeň. Tomuto já říkám psychodrama jak se patří a nebylo mi z toho vůbec dobře, ale tak to má být. Tomu můžu uvěřit i když je mi z toho úzko. Rozhodně by nikdo z nás nechtěl být v situaci hlavní hrdinky Jany Plodkové. Za mě hutnoprožitých 85% ()
Vysporiadanie sa so životom s náhle ťažko postihnutým človekom: z pohľadu pacienta, jeho rodiny a okolia. Pomalé, ťaživé dráma okorenené v závere o jeden dejový zvrat a zabrdnutie do tématiky ktorej sa podnetnejšie venoval film a Al Pacinom ešte pred rokmi. Príliš sa v takýchto hĺbavých, psychologických a pomalých filmoch nevyžívam, ale herci (Mitaš, Steimasslová) sú vo svojich rolách pomerne presní a záver poskytuje priestor na diskusiu a dáva tomu niečo "navyše". Na jedno pozretie okej. 55-60% ()
Malý opomíjený klenot. Hlavně způsob jak je zkonstruovaný scénář - u mě to fungovalo i díky tomu, že bych od českého filmu něco takového vlastně vůbec nečekal. Skvěle zahrané, jistě odrežírované. A dobře to vypadá! Nejradši bych dal pro takový český film 5 hvězdiček, ale tím že to snese srovnání se zahraniční produkcí (třeba Dánsko), tak jsou to nakonec hodně silné 4*. Doporučuji nic nezjišťovat a nečíst a rovnou se podívat!!! ()
Zajímalo by mě, co má ta Nellis letos s těmi koňmi. Každopádně jede. Mašín má pro film velký cit a hudba zde supluje Zimmerův minimalismus. Taky je příjemné vidět menší herce ve velkých rolích. Skvělý film se zápletkou jako od Christie, který je minimálně druhým lepším a logičtějším kandidátem na Oscara. ()
V předvečer Českých Lvů si doma pouštíme náhodně objevený český film, o kterém jsme neměli páru, protože jsme nezaznamenali jeho propagaci do kin, jeho plakáty, jeho trailer, nikde nic. Ale hraje tam moje oblíbená blondýnka Plodková, takže s chutí do toho. A výborné překvapení nás čekalo. Film je to tématicky hluboce zajímavý, napínavý, skvělé natočený a dějově vystavěný (byť jsem rozuzlení "kdo je pachatel" poznal o něco dříve než přišlo, ale to nevadí a ani jeho intenzitě neubírá), silně se opírající o výborné, vrstvené herecké výkony. A až v závěrečných titulcích zjišťují, kdo je scenárist(k)a (Nellis v té lepší formě) a kdo stojí za režií (Mašín). Bravo. Za mě osobně ten (nej)lepší český film loňského roku! 85% ()
Galerie (76)
Zajímavosti (4)
- U výslechu lékař říká, že Martin (Marián Mitaš) bere již několik týdnů antixiolytika. Správně je ale slovo anxiolytika, tedy léky „proti úzkosti“. (mkali)
- Marián Mitaš podstoupil poměrně drastickou proměnu a musel výrazně zhubnout a oholit si hlavu. (Donart Film)
- Všichni hlavní herci se v rámci přípravy šli povídat a pobavit se s pacienty a terapeuty v rehabilitačním centru Ergo Aktiv, které se zabývá léčbou pacientů z afázií, což je nemoc, která má ve filmu velkou roli. (Donart Film)
Reklama