Režie:
Marie PoledňákováScénář:
Marie PoledňákováKamera:
Petr PolákHudba:
Václav ZahradníkHrají:
Jana Šulcová, Petr Haničinec, Miroslav Vladyka, Vida Neuwirthová, Ladislav Pešek, Jan Kačer, Daniela Kolářová, Věra Galatíková, Martin Štěpánek, Jiří Krampol, Alfred Strejček, Vladimír Krška (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Rodinná komedie Marie Poledňákové zachycuje několik týdnů v životě rodiny atraktivní ženy, televizní hlasatelky Magdy (J. Šulcová), jejího, v pořadí již druhého muže (P. Haničinec), a dospívajícího syna (M. Vladyka). Magda je činorodá, energická žena, ne nadarmo jí doma říkají „šéf“. Kromě své profese bravurně zvládá i problémy jiné. Jejím snem je konečně se přestěhovat z malého bytu do vlastními silami vybudované vily nad řekou a stihnout to do Štědrého večera. Ale všechno se nedá předvídat a někdy si život najde své cesty sám. Ať je to náhodné setkání se zajímavým mužem, lékařem (J. Kačer), nebo dospívání syna, jeho první láska i snaha vymanit se z láskyplného leč poněkud těsného sevření matčiny péče. (Česká televize)
(více)Recenze (88)
Tohle je film, který ocení spíš divačky. Příběh o ženě, která se s vypětím sil snaží o dokonalost v práci i doma, a ti její mužští jí to neulehčí, protože nechápou, proč ten dům musí být hotový zrovna do vánoc, by mohl zafungovat klidně i dnes. Ale uznávám, že zpracování je poněkud nudné a rozplizlé. ()
Proč zrovna já nemám normální život? Magda je televizní hlasatelka, která má skoro dospělého syna, bezvadného manžela, tajného ctitele, rozestavěnou vilu s překrásným výhledem a Arnošta. Rukopis Marie Poledňákové je nezaměnitelný, v tomto směru má tedy všechny předpoklady pro to, aby zaujal i současného diváka, kterému lahodí jak perlivé dialogy, tak především atraktivní prostředí Kavčích hor. A herci? Šulcová je fajn a sexy, Haničinec bezvadnej parťák, na něhož je spolehnutí, Vladyka zamilovanej až po uši a Kačer tajemnej jak hrad v Karpatech. V každém případě je to film, který si na nic nehraje, je příjemný i drsný právě tak, aby se k němu nejeden z nás znovu rád vracel. A nejen o vánocích. ()
Mně to celé vyznělo jako óda na „práci“ tehdejších hlasatelek. Jako by se bez jejich hlášení o tom, jak se na film dívat zhroutil svět. A vůbec nikdo už mi nenamluví, že neseděla druhá v záloze, ale že musela do akce zrovna hlavní hrdinka filmu. Takže pro mne takto zcela jednoznačný odpad, ale nutno uznat, že občasné hlášky dávaly snímku trošičku „náladu“. A to jako jedné cením. 201301048400/8700 ()
Gender Studies jsou na pochodu, zatímco Marie Poledňáková píše a režíruje pro Janu Šulcovou roli ženy s velkým Ž. Její Magda pracuje jako hlasatelka ČST, vychovala syna, staví dům, má vážnou známost (s kamarádským a sexy Haničincem) a zároveň koketuje téměř na pracovišti s dalším idolem (Jan Kačer). Dokáže Magda najít rovnováhu, všem vyhovět a přijmout synovu první velkou lásku (debutující Vida Skalská)? Poledňáková měla za sebou Stoličku a Polepšovnu a před sebou S tebou mě baví svět a přesně takovou je Kotva u přívozu. Z předešlých filmů dál rozpracovává téma matky - syna (tentokráte v odrostlejším věku) a nově se "připravuje" v televizní střižně na nahrávací studio pro rajské uličky. Vytváří svět, kde hlavní hrdinka má za každých okolností hlavní slovo a všem jejím blízkým jde pouze o to ji potěšit. Sci-fi? Atmosféra emancipace na začátku 80. let je nicméně neopakovatelná, Jana Šulcová má několik velice silných scén a prostředí tehdejších Kavčích hor je dobré si zapamatovat. ()
Mám dojem, že tuto komedii dávají o vánočním čase každý rok. Kdysi se mi možná i trochu líbila. Asi kvůli atraktivnímu prostředí televize. Ale hlavní hrdinka je na můj vkus příliš energická, Šulcovou jako herečku moc neuznávám a nechápu, jak by s ní mohl tak sympatický chlap, kterého představoval Haničinec, vydržet. Byla mi dost protivná. Vůbec mi nevadil Vladyka v roli infantilního syna, naopak. Ale to, jak Šulcová pateticky "deklamovala" do televize, mi připadalo směšné. ()
Galerie (5)
Photo © Česká televize / Jaromír Komárek
Zajímavosti (4)
- V situaci, kdy dojde dopravní nehodě mezi Magdou (Jana Šulcová) a doktorem (Jan Kačer), celá situace vyznívá tak, že vina je na straně Magdy. Dle pravidel je to ale naopak - Magda měla přednost, protože doktor jí měl dát přednost zprava, jelikož tam nejsou žádné značky. (ČSFD)
- V malé roli sebe sama se ve filmu mihnul Miloš Kopecký, který v televizním baru poskytuje autogram. (Ganglion)
- Za hlavní roli dostala Jana Šulcová v roce 1980 Zlatého krokodýla. (M.B)
Reklama