Režie:
Tomáš ŘehořekScénář:
Tomáš ŘehořekKamera:
Tomáš ŘehořekHudba:
Dejan PejovičHrají:
Dita Zábranská, Petra Hřebíčková, Petr Jeništa, Alena Ambrová, Jan Zadražil, Norbert Lichý, Jan Plouhar, Ivan Kalina, Luděk Randár, Jiří Vyorálek (více)Obsahy(1)
Čtyři lidé, kteří spolu nemají nic společného. Žena úspěšného muže, které chybí ke štěstí jediné – dítě. Pro jeho získání je schopna udělat téměř cokoliv. Sportovní trenér zasvětil svůj život atletice, nyní je za zenitem a má čas zjistit, co všechno promeškal. Stará žena, žije sama ve velkém prázdném domě, bez lidského kontaktu, který hledá ve vyšších sférách. A konečně mladá matka se dvěma dětmi. Malý plat a drsný život jí nehrají příliš do karet. Bojuje a zápasí, ale možná musí přijít moment, kdy všechno vzdá.
Vizuálně podmanivý film Proměny sleduje čtyři různé postavy, jejichž život se prolíná jen pozvolna a nahodile. Jednotlivé osudy i děj gradují a odvážný koncept filmu směřuje neodvratně až k závěrečnému střetu. Co všechno se musí stát, aby život nebyl takový, jako dřív? (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (96)
Pokus o Amores Perros, jen bohužel zdaleka ne tak povedený! To bych ale možná ještě překousla, i to, že herecké výkony byly občas trošku ,,neuvěřitelné,,, ale ta kamera to bylo něco strašnýho. Oči mě bolely už po pěti minutách a nebýt na tom v kině, tak to rozhodně ani nedokoukám. Dávám dvě hvězdičky za to, že mi to dějově občas přišlo i zajímavé a nebýt toho, že to bylo zoufale podobné Amores Perros, dám i tři za děj! ()
Film, který příliš okatě staví k obdivu svoji vystříbenou vizuální stránku a poněkud zanedbává samotný děj, který je sice zajímavě provázaný, ale po odstranění veškeré přílohy jen pro oči nakonec zbude jen kousek masa na kosti, které zavání žluklou klišovitostí a zaručeným kořením, které působí primárně na slzné kanálky. Ovšem dá se říct, že právě toto koření je po technické stránce dobře vyváženo a vůbec nepůsobí směšně, i když se někdy dostává do křeče spolu s občasným hereckým ekcesem jinak docela dobře vybraných herců, nejvíc mě oslovila Zábranská, Hřebíčková ani Zadražil nakonec moc prostoru nedostali. Nakonec tedy příjemná podívaná, snažící se vybočit z domácí produkce a mluvit primárně filmovým jazykem (i když zde jde zatím o nápaditou hru a ne o nějaký osobitý rukopis, který by filmu dal jednotnější podobu). A díky věku režiséra se rozhodně přikláním k tomu, že tento počin mírně vyčnívá z vod průměru. ()
Co to jako bylo za nudu.Tvůrci někde sledovali všechny ty přiblblý filmy,kde se několik příběhů na určitym bodě potká,a všichni jsou z toho paf.Já ale ne.Nevim proč by mě mělo bavit sledování příběhu lidí v totálních sračkách,když to na ulicích vidim všude kolem sebe.Zlatej Zdeněk Troška a jeho pohádky.A zpomalenej východ slunce jsme viděli nejmíň stokrát,Opravdu adrenalin jak prase.Za neokoukaný tváře a stopáž jedna hvězda.20%. ()
Řehořkův oblíbený režísér je bezesporu pan González Iñárritu, protože tenhlecten film je protkán jeho stylem ( příběhy lidí s vlastnými problémy, kteří spolu nemají nic společného, ale v průběhu děje se vše propojí a dá smysl. Film je i v podobném duchu sestříhám. V podstatě to je Amores Peros po česku) ale to nic nemění na ojedinělosti tohohle počinu ve vysračkovatelé a vyčpělé české současné kinematografie, která se vyžívá v pitoreskních rádobykomediích "ze života". Ano, jsou tam chyby, hlavně ve scénáři ( střídání spisovné mluvy se slangem, v určitých místech přeprostřihováno) ale to jsem ochoten odpustit, protože Řehořek v tomto filmu prokázal fenomenální talent a tvůrčí výkon ( scénář, kamera, střih, režie) a jenom ignorant a hnidopich co se vyžívá v pseudointlektualismu tohlecto dílo označí na sračku, nebo za nepovedený pokus. Je to mladý a nadějný režisér, který v budoucnu posune břehy české kinematografie a já mu vřele fandím. Co se týče filmu samotného neni špatný, ale je v něm vidět nedozrálost a slabá místa, ale celkově je hezky natočený, má pěknou hudbu, zajímavou i když už profláklou zápletku a diváka v pár místech chytne za srdce. Moje hodnocení je, přiznávám lehce nadhodnocené, ale jelikož vím, jaká to je dřina a práce si film v podstatě udělat sám, tak jako kolega soucítím. ()
Naprostý úžas a velikánský obdiv Tomášovi Řehořkovi. Dovedu si představit, kolik práce ho to stálo, musel ukočírovat příběh, režii a zároveň formální stránku filmu (kamera a střih). Jeho Proměny jako celek přitom podle mě nevyznívají trapně, autor se dokázal do velmi závažných témat opřít s odvahou, jako by byl o deset let starší, a vést své herce mnohdy k velice dobrým výkonům. Propojení všech postav dohromady zde sice nemá význam, je to bonbónek, který autor ve svém filmu prostě "chtěl", ale já to beru. Chybek a nedokonalostí se najde hodně, tomu se nedalo vyhnout, avšak pozitiva je překřičí a já mám z výsledku skvělý pocit. Proměny ve mně dokázaly vyvolat emoce a jeho témata a postavy mě zaujaly (nejvíc asi trenér). Jsem zvedavý na další kroky tohoto mladého talentu. ()
Galerie (10)
Zajímavosti (11)
- Hudbu k filmu složil Dejan Pejovic nominovaný Evropskou filmovou akademii v kategorii Evropský hudební skladatel 2007 za hudbu k filmu Gucha! „Dejanovi jsme spolu s čistým střihem filmu poslali několik hudebních námětů, které vznikly vlastně náhodou v malém krámku s hudebninami v Římě. Za pár týdnů jsme si jeli do Bělehradu pro úžasnou hudbu k Proměnám“, říká producentka Nelly Jenčíková. [Zdroj: HCE] (POMO)
- Tomáš Řehořek napsal scénář, stál za režií, kamerou a dokonce film sestříhal. Když se začal natáčet tento projekt, nikdo z účinkujících nevěděl, že se jedná o celovečerní film. To byla pouze představa režiséra, která se mu nakonec vyplnila. (Yardak)
- Film byl sestříhán z 13 hodinového materiálu na konečných 79 minut. (Yardak)
Reklama