Reklama

Reklama

Protektorát, tři muži a jedna vězeňská cela č. 108… V gestapáckém vězení je do cely nasazen jako konfident vězeň Evžen (V. Menšík). Nejdříve udal spoluvězně Arnošta (J. Moučka) a nyní má vyzvědět z mladého zatčeného odbojáře Karla (J. Tříska) adresu ilegálních pracovníků, kteří jsou ještě na svobodě. Karel má ale zvenku zkušenosti. Sám doplatil na to, že nezlikvidoval konfidenta… Dvěma cenami ohodnocený film Raport (Trilobit FITESU za rok 1968 – cena za nejlepší scénář, Soutěž o původní televizní inscenaci – II. cena) natočil v roce 1968 podle scénáře Jiřího Hubače Antonín Moskalyk. (Česká televize)

(více)

Recenze (48)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Malý televizní komorně laděný film - a přesto velmi silné vězeňské drama! Hubačův scénář je povedený, herecké výkony tradičně skvělé - především pak herecká kreace Vladimíra Menšíka v roli ambivalentní postavy možného konfidenta. Silné je i to, co lze číst pod povrchem - udavačská povaha jako rys českého národního charakteru a podobnost mezi mezními dobami - érou Protektorátu i tou následující komunistickou... ()

WANDRWALL 

všechny recenze uživatele

Kde nic tu nic, a majednou takové dusné drama. Jak se člověk musí rozhodnout v jediném okamžiku, jak se správně zachovat. A přece jde o rozhodnutí, které může ovlivnit zbytek jeho života. Seděl jsem po shlédnutí toho filmového konce jako zařezaný, a přemýšlel, co bych udělal. kdybych se v podobné situaci ocitnul sám. ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Willy Kufalt by asi neměl mít moc rád vězeňská dramata :o)), ale i ten musí zde ocenit minimálně scénář Jiřího Hubača a herecké výkony. Co naplat, tohle je drama současně taky válečné (protektorátní) a psychologické! Ale teď vážně: Na první pohled vypadá, že Vladimír Menšík hrál skoro pořád stejně, ať to byla komedie, drama, či fantasy, jeho osobitý projev zapasoval leckde, stačilo mu občas změnit veselý či smutný tón a režisér se zvyškem štábu přizpůsobil atmosféru podle svého přání. Div se světe, zafungovalo to i v akčním krimi-thrilleru Hra bez pravidel, kde si Menšík střihl negativní roli s poměrně drsným koncem, zafungovalo to i zde v Raportu. Oba zdejší obsahy k filmmu neskrývají fakt, který se neinformovaný divák dozví až po první půlhodině... tak dobře - Menšík zde hrá záporní roli nasazeného konfidenta. Ano, ten samý, co dodnes ze silvestrovských TV-záznamů rozesmává celou republiku! Je přímo zázrakem tohoto hereckého génia, že třeba ve scéně, kdy ho spoluvězen již odhalil a sám mu s vtipem a úsměvem odpovídá nesmysly, dokáže působit vyloženě odporně. Můžeme jen litovat, že podobných vážných rolí dostával "nespoutaný živel" Laďa jen výjimečně. Tenhle snímek má silnou atmosféru uvnitř tísnivého prostředí, zajímavý smutný příběh s nečekaným závěrem a taky snad nejlepší herecký výkon Jana Třísky ze 60. let. Z mé strany mu náleží hodnocení nejvyšší. 90% ()

majky19 

všechny recenze uživatele

Vynikající televizní snímek z dílny režiséra Antonína Moskalyka, který nás zavádí do gestapáckého kriminálu. Ve filmu účinkuje celá plejáda předních českých hereckých osobností, na čele s Vladimírem Menšíkem, Jaroslavem Moučkou a v neposlední řadě samozřejmě mladičkým Janem Třískou. Ten roli zatčeného odboráře ztvárnil vskutku bravurně, a neméně skvěle zahrál i Vladimír Menšík svou postavu nasazeného konfidenta, který se snaží získávat od vězňů ty nejcitlivější informace. Děsivou atmosféru válečných let a všeobecného strachu, kde nikdo nemůže věřit nikomu výborně doplňuje i hudba Luboše Fišera, který mimochodem svou muzikou doprovodil i další filmy Antonína Moskalyka - Babička, Modlitba pro Kateřinu Horovitzovou a řadu dalších úspěšných filmových a televizních projektů. ()

Raven0 

všechny recenze uživatele

Minimalizmus nade vše! Karel chce věřit lidem, chce věřit, že ne všichni jsou prohnilí, že ne všichni jsou udavači a zrádci... Tak moc rád by věřil v lidskou dobrotu, ve vlastenectví, v nějaké vyšší ideály. Ale již jednou ho jeho víra zradila... Co dál? Naivní idealismus versus cynismus... Kdo nakonec zvítězí? ()

Galerie (8)

Zajímavosti (2)

  • Když scenáristovi Hubačovi chtěli zakázat práci při politických prověrkách, vytáhli na něj, že film je jasně proti vstupu Sovětských vojsk v roce 1968. Ano byl odvysílán po srpnu, ale vznikal dlouhé měsíce před ním. (sator)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno