Reklama

Reklama

Hledaný psanec si rád hraje na kočku a myš a jeho pronásledování dovede texaského lovce odměn daleko za mexickou hranici. Skutečná krysa se ovšem ukrývá mezi americkou smetánkou. Věhlasný lovec odměn Jonathan Corbett (Lee Van Cleef) by své řemeslo rád pověsil na hřebík a místo toho bránil právo a spravedlnost v senátu. Bohatý podnikatel Brockston mu nabídne finance na kampaň, ovšem pod dvěma podmínkami: v senátu Corbett podpoří jeho plány na mezistátní železnici a než odloží kolty, dopadne Cuchillo Sancheze (Tomás Milián) obviněného ze znásilnění a vraždy dvanáctileté dívky. Hledaný mexický psanec ale odmítá dát svou kůži lacino a při každém jejich setkání Corbett zbytečně plýtvá kulkami nebo přichází o koně. Klikaté pronásledování napříč texaskou prérií nakonec končí v mexickém vězení a tam Corbettovi dochází, proč se mu na celém případu něco nezdálo. A proč se musí vrátit na začátek... Velká přestřelka (1966) italského režiséra Sergia Sollima musela při svém uvedení do kin soupeřit s dalšími dvěma legendami spaghetti westernů, Leoneho filmem Hodný, zlý a ošklivý a Corbucciho Djangem, a tak v divácké paměti mírně zapadla. Dnes se ovšem Sollimova westernová trilogie, s Velkou přestřelkou jako uvozujícím dílem, řadí k základním kamenům italského žánru – se všemi náležitostmi, včetně nezapomenutelné hudby Ennia Morriconeho. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (95)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Nebýt Leoneho, tak se Sollima zapsal do dějin kinematografie jako režisér nejlepšího spaghetti westernu. Stylový pistolník, lovec odměn a živoucí legenda, před kterou nikdo nechce mít problém; i kdyby snad nějaký problém na krásně měl. A je na stopě bezvýznamému mexikánskému potížistovi odnikud. Začíná to tedy sice jako špageťácky klasická odlehčená naháněcí přechcávačka nesourodého dua, ale tady se jedná o více. Mnohem více. A tak se film po hodině během scény z vězení přirozeně tematicky i charakterově rozvine do mnohem ambicióznější a dramaticky vážné podoby. A byť tu a tam lze mít nějakou tu oprávněnou výhradu, tak stejně vezmou všechny za své během neskutečně vygradované závěrečné dvacetiminutovky, která by fungovala sama o sobě i bez geniální Morriconeho hudby, která; jen tak mimochodem; je jedna z jeho vůbec nejlepších (malá ochutnávka). PS: Výše uvedené platí o plném 110 minutovém sestřihu a nikoli o tom pokráceném zámořském. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Prvý z trilógie "sollimovských " westernov ( Posledný súboj, Faccia a faccia, Corri, uomo, corri ), rozprávajúce príbehy vydedenca, ktoré vždy stvárnil Tomas Milian. Už v tomto filme predviedol zaujímavý výkon, určite vymykajúci sa ľahšiemu žánru akou je spaghetti western. Čerešničkou na torte sú aj záverečné hudobné motívy Ennia Morriconeho. ()

Reklama

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Tenhle film se mi navzdory hnusnému dabingu a ořezanému obrazu líbil vlastně už v televizi, ale teprve v originální podobě (tedy i s 16 minutami navíc) jsem poznal, jak skvělý doopravdy je. Přímočarý příběh ženou vpřed závody supersympatického Lee Van Cleefa a všemi mastmi mazaného Tomase Miliana, šlapající hudba Ennia Morriconeho a Sollimova režie, která si nehraje na Leoneho a jde vlastní cestou. Závěrečná honička vrcholící trojitým soubojem patří k tomu nejlepšímu, co jsem ve spaghetti westernech kdy viděl. ()

OG_Swifty 

všechny recenze uživatele

Z vecnyho zaporaka s pomerne mizernou karierou (Lee Van Cleef), zasadne ovlivnenou vaznou autonehodou, udelal Sergio Leone koncem roku 1965 presny opak - kladase (ackoliv pozdeji jej i sam Leone obsadil opet do role zaporaka), ktery mel velky ohlas predevsim ve spaghetti westernech po dobu nasledujici dekady az do konce filmove kariery. Uprimne ono to herectvi buhvijaky nebylo, spis slo o to charisma a jeho dabelsky pohled. Tehle znovuobjevene hvezdy si vsiml i Sergio Sollima, ktery se jej rozhodl obsadit do prvniho filmu trilogie o mexikancovi Cuchillovi, hranem Tomasem Milianem, a asi to bylo rozhodnuti dobre. Zatimco Miliana rad nemam, Van Cleefovo charisma bylo pro me ustrednim tahakem v dokoukani tohohle dvouhodinoveho honu prchajiciho Mexicana... Tuhle trilogii bohuzel Sollima vystavel kolem Miliana, coz povazuju za znacne nestastne rozhodnuti a v konkurenci s Leoneho trilogii s Eastwoodem se tohle bohuzel ztratilo v case. Mit lepsi ruku na herce (jako se mu to podarilo napr. se Sandokanem/Korzarem) tak mohl nakonec tech westernu natocit i vic.. Co jinak dodat - tenhle film byl vydan ve dvou editech - original a anglicka verze, ktera je osekana o radu scen a predevsim o veskerych zminkach o znasilneni / vrazde nezletile, coz je zasadnim motivem pro lov podezreleho Mexicana, a ke me se nakonec dostal nejaky mix obou verzi, takze jsem sledoval pulku filmu italsky a druhou anglicky. Ve finale je potreba vyzdvihnout jeste jednu dulezitou vec - film doprovazi naprosto famozni hudba Ennia Morriconeho a jeho La Resa z finale filmu ziskala takovy vehlas, ze i dnes, 50 let od filmu, se s ni dnesni divak / posluchac setkava napr. v remixu od Prodigy nebo v Tarantinovych Bastardech. Prumerny hodnoceni opravdu jen za toho Miliana... ()

Mariin 

všechny recenze uživatele

Protože v těchto drsných italowesternech není kladných postav, divák je nucen fandit darebákovi, který potrestá ještě větší darebáky. Společnost je tu zobrazena tak cynicky, že Sollimu a mnohé italské autory příbuzných děl 60. a 70. let podezřívám z anarchismu či marxismu...Jinak film má tempo i dostatek akčních scén a vyvrcholení v závěru, což jej po stránce řemeslné staví na slušnou úroveň. K tomu Morriconeho hudba... ()

Galerie (26)

Zajímavosti (11)

  • Johantan Corbett (Lee van Cleef) používa revolver Colt Single Action Army Model Cavalry 7,5". Neskôr, až do okradnutia na púšti používa ešte Colt Single Action Army Model Artillery 5,5". (mortimerm)
  • Jonhatan Corbett si ku koncu filmu vyberá na výpravu revolvery Colt Single Action Army Model Artillery 5,5" a Colt Navy 1851, ale neskôr má pri sebe revolver Colt Navy 1851 Richarson-Madison Cartridge Conversion. (mortimerm)

Reklama

Reklama