Režie:
Alex GarlandScénář:
Alex GarlandKamera:
Rob HardyHrají:
Jessie Buckley, Rory Kinnear, Paapa Essiedu, Gayle Rankin, Sonoja Mizuno, Sarah Twomey, Zak Rothera-OxleyVOD (2)
Obsahy(2)
Harper (Jessie Buckley) odjíždí na malebný anglický venkov odpočinout si a srovnat si myšlenky po nedávné tragédii v osobním životě. Okolní příroda však působí značně zneklidňujícím dojmem a Harper má neodbytný pocit, že ji kdosi či cosi zpoza stromů sleduje. Co nejdříve vypadá jako plíživý děs, se brzy promění v opravdovou noční můru. Vizionářský režisér Alex Garland se ve své horečnaté vizi vydává do nejtemnějších zákoutí lidské mysli a přichází s originálním mysteriózním hororem plným hutné atmosféry a neotřelých režijních nápadů. (Aerofilms)
(více)Videa (2)
Recenze (300)
Nechtělo se mi nad tím vůbec přemýšlet. Atmosféra první hodinu fajn, ale nějak se mi ty jednotlivé fragmenty nesložily v závěru do celku, z kterého bych si sedl na zadek. Chápu, Garland zkoumá mysogynii z několika úhlů a studii zakončuje zvoláním: muž bez ženského prvku nezvládne nic lepšího, než kopírovat sám sebe do zblbnutí, ale nedalo se to sdělit jinak, než prostřednictvím hororového podobenství? ()
Poetická pikačovina pro inťoušský hipstery anebo artovej meditativní horor pro všechny, kteří si procházejí psychologickým clusterfuckem? Asi obojí. Já můžu každopádně po skončení téhle haluze s rukou na srdci říct, že jsem se bál (anebo spíš "byl znepokojen") jak sviň, a taky že jsem teda kua do zádele nic podobnýho ještě v životě neviděl. Garland je magor par excellence permanentně na tripu, a já doufám že natočí další nepřiznané části Anihilace z VanderMeerovy Zóny! Šmoulové vědí. [HBOmax] ()
Zpočátku se mi to celkem líbilo, a místy mi to dokonce přišlo slušně strašidelné, ale ke konci se to zvrhne v divnou fantasmagorii s debilně otevřeným koncem. Navíc tam hrají samí hnusní herci a místy je to dost nechutné, což spolu s tou obtížnou srozumitelností vede k tomu, že se vůbec nedivím místnímu nevalnému hodnocení. ()
Silně vizuální zážitek, který je plný hutných témat. Nejvíce semnou rezonovalo vykreslení toho, jak strašidelný a nepříjemný svět mužů dokáže být pro ženy. Hlavní hrdinka se přišla duševně uzdravit a to se ji dostálo, ale trochu jiným způsobem. Film ovšem pozvedá hlavně režie a styl, jakým je natočený a složený dohromady. Od záběrů, přes paletu barev až po hrátky s obrazem, temnotou a symboly. Vskutku meditativně nepříjemný kousek, který vás obrazci finální časti silně znepokojí. Avšak to bylo očividnější, než jak možná tvůrci předpokládali a tak finále lehce trpělo repeticí a nudou, což při vyvrcholení nechcete. 7/10 ()
Asi do polovice až dvoch tretín to má brilantnú atmosféru aj pointu. Žena sa vyrovnáva s traumou po samovražde toxického priateľa a svet (mužov) jej to dáva vyžrať. Oceňujem aj skvelý výkon Jessie Buckley, viacerých vedľajších hercov a veľmi dobré kamerové zábery, najmä v scéne s tunelom. Ale potom sa to zrazu celé pokaká. Od symbolickej kritiky sa prechádza k mindfuck vystúpeniu, pri ktorom sa nedá spojiť jedna plus jedna. Záver vyznie o to viac chaoticky a mrzí ma, že sa film neskončil skôr. ()
Galerie (20)
Zajímavosti (11)
- Plastová maska (blondýnky), kterou mladý Geoffrey (Rory Kinnear) nosí, jasně symbolizuje nedostatek žen ve městě a posedlost ženskostí. (Silen.c.e)
- Jedná se o třetí film Alexe Garlanda, který režíroval podle vlastního scénáře. Těmi předchozími byly Annihilation (2018) a Ex Machina (2014). Ve všech se objevila Sonoya Mizuno, v tomto filmu pouze jako hlas policejní dispečerky. (noelcoward73)
- Režisér Alex Garland řekl, že byl Zeleným mužem posedlý více než desetiletí. Podle Roryho Kinneara se sám Garland na vývoji postavy výrazně podílel. Ačkoli Kinnearovi svolil, aby svou postavu ztvárnil dle vlastních ambicí (jakým způsobem chodil nebo se choval), finální fáze make-upu Garland na herce aplikoval sám. (Silen.c.e)
Reklama