Reklama

Reklama

Dvojník

(festivalový název)
Trailer

Obsahy(1)

V blízkej budúcnosti sa žena menom Sarah (Karen Gillan) dozvie, že je nevyliečiteľne chorá. Aby zachránila svoju rodinu pred bolesťou zo straty, rozhodla sa pre svoj klonovací postup a vycvičí klon, aby sa cítila ako ona. Potom sa však Sarah zázračne uzdraví, čo ju privádza k novému problému: v spoločnej budúcnosti ľudia nemôžu existovať dlhšie, ako je časový limit ich klonov. Podľa zákona musí Sarah a jej klon nakoniec medzi sebou bojovať až do smrti. (ČSFD)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (57)

TheEvilTwin 

všechny recenze uživatele

Kvalitní brainwash. Jestli tohle někomu přijde jako plnohodnotný a dobrý film, tak asi nedával pozor. Už od začátku nulové herectví, nulové emoce, nulový divácký zážitek a nulové použití mozku ze strany tvůrců. Nápad je to dobrý, ale provedení katastrofální - díky výše zmíněnému si pak divák jednoduše nemůže užít děj ani fandit postavě, když neprojevila jedinou emoci, všichni se navzájem baví jak robotické stroje a dialogy jsou jak z telenovely na TV Nova. Finále film vlastně ani nemá, nemá akci, nemá krev, nemá drajv a celé je to neskutečně nasrávající brak. Jo a blízká budoucnost, kde se klonují lidi, ale jezdí v autech z minulého století a telefony vypadají jak staré dotykové nokie? Bravo, další třešnička na dortu a důkaz, jak moc u filmu tvůrci asi přemýšleli. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Pseudo-intelektuální sci-fi, ze které je ta opravdu silná inspirace Lanthimosem strašně znát, takže má i hromadu shodných prvků - bezemoční herectví, neexistující psychologii, slabě vykreslené postavy, žádná hlubší myšlenka nebo přesah, časté zoomování, zajímavá zápletka, která je sice vedená bizarně, ale zároveň strašně slabě a k ničemu nedospěje... A mě osobně Lanthimos nesedí vůbec a považuji ho za silně přeceňovaného, takže když mi tohle přijde jako jeho béčková verze, je jasné, že to moje hodnocení nebude vůbec dobré. Mám strašně rád všelijaké bizarnosti, ale tomuhle pozérskému typu jsem nikdy nepřišel na chuť a netuším, co na nich obdivovat. Tyhle filmy jsou podobně nepropracované a hloupé jako kdejaké hororové céčko, jenže se tváří dostatečně jinak a odlišně a svoje nedostatky obhajují tím, že je to prý umělecký záměr. A některým to bohatě stačí. Prostě je to další z těch filmů, které jsou nejideálnější pro ty lidi, co si dají jeho plakát na profilovku a snaží se tím před všemi strašně machrovat, jak moc jsou nároční diváci jsou a jak koukají jen na těžké umělecké filmy. A pak si to člověk srovná se skutečnými umělci, jakými byly třeba Bergman nebo Tarkovskij a dojde mu, že označit něco takového jako artový film je pro tenhle druh filmů spíš obrovskou urážkou. Sorry, ale tohle fakt není pro mě, i když natočené to je celkem slušně. Btw, ta urputná snaha být jako Lanthimos a strašně napodobovat jeho bezemoční postavy tu byla místy tak přehnaná, že mi to přišlo až směšné. A to už je co říct, mě přijde směšný i celý Lanthimos. Lepší 1* ()

Reklama

Eliott 

všechny recenze uživatele

Nevšedně natočený snímek z blízké budoucnosti s velmi pozvolným vývojem. Dílo zaujme zejména ponurou atmosférou bezvýchodné situace a nevšedními, ale velice poutavými dialogy. Kvalita je průkazná již mírou nenávisti, jenž dvojník Karen Gillian a celá její rodina v divákovi vzbuzuje. I když byla situace na jednu stranu úsměvná, s hlavní představitelkou nešlo nesoucítit a zároveň neobdivovat její nasazení. Mé nadšení zhatil až bizarně uchopený závěr, kdy slečna stráví více než třetinu stopáže pečlivým tréninkem a přesto nejdůležitější scéna proběhne mimo záběr. Ani mi tak nešlo o to, kdo nakonec zvítězí, i když by happy end nepochybně potěšil. Ale naštvali mne hned dvě zásadní věci. Jednak absurdita finální zápletky, kdy dle mého nebyl žádný důvod si začít náhlé vzájemné důvěřovat a o to méně si ještě komplikovat život protizákonným jednáním a útěkem od úřadů. A další věc, jenž mi vadila snad ještě více, je nejasnost průběhu. Sice je očividné, jak to skončí. Nicméně to, co se v lese nakonec stalo se již nikdy nedozvíme. Byla snad otrávena a nebo skutečně došlo na souboj? Zklamání ovlivnilo mé hodnocení. Jinak by to byly jasné čtyři hvězdy. 54% ()

choze 

všechny recenze uživatele

Další Stearnsův znepokojivý film s jeho specifickým humorem, který se po předchozím Art of Self-defense opět zaobírá bojovým výcvikem, tentokrát na souboj na život a na smrt se svým klonem. Zajímavý, za vlasy přitažený námět, který si přesně říkal o zvolený žánrový mix ponurého thrilleru a černé komedie. Mimoňská hrdinka v dvojitém podání Gillan pronášející s kamennou tváří vtipné hlášky nejspíš leckoho odradí, ale mě ji bavilo sledovat. Taky nečekejte žádnou akci, tohle není o násilí, ale o přípravě na něj. Lahodně znepokojivá byla scéna s holčičkami dvojčaty u domečku na dětském hřišti. ()

DJ_bart 

všechny recenze uživatele

"Sarah, you're going to die." "Oh, why aren't I crying?" ________ Karen Gillan v brilantní dvojroli, Aaron Paul, obzvlášť morbidní černý humor, minimalisticky bezemoční a chladná režie jak od Yorgose Lanthimose, a absurdní zápletka s existenciálním podtextem alá Black Mirror mi bohatě stačí k tomu, abych se vznášel v pětihvězdičkovým nebi. Prvotřídní slow-burner od kterýho nevíte co očekávat. ________ "Are there any styles of music you don't like so much?" "Metal. It's just a bunch of noise." ()

Galerie (14)

Reklama

Reklama