Režie:
David CronenbergScénář:
David CronenbergKamera:
Douglas KochHudba:
Howard ShoreHrají:
Viggo Mortensen, Léa Seydoux, Kristen Stewart, Scott Speedman, Tanaya Beatty, Don McKellar, Lihi Kornowski, Yorgos Pirpassopoulos, Welket Bungué, Nadia Litz (více)Obsahy(1)
V blízké budoucnosti se lidé v průběhu vývoje pokusí přizpůsobit syntetickému prostředí. Zatímco někteří využívají neomezený potenciál transhumanismu, jiní se jej snaží ovládat. Saul Tenser (Viggo Mortensen) je výkonný umělec, který přijal „syndrom zrychlené evoluce“, když z jeho těla vyraší nové a nečekané orgány. Tenser společně se svou parťačkou Caprice (Léa Seydoux) promění odstranění těchto orgánů v show pro své věrné fanoušky, aby si užili živé divadlo. Mezitím si toho všimne vláda a podivná subkultura; pak musí Tenser zvážit, jaký je jeho nejpůsobivější výkon. (TommyZR)
(více)Videa (6)
Recenze (158)
Což o to, ono to vlastně je celkem "cronenbergovské", jenže vyjma překrásného soundtracku a velmi obstojné Léy Seydoux vlastně tenhle pozdní Cronenberg ničím zaujmout nedokáže. Kristen Stewart působí až parodicky a Viggo Mortensen podává naprosto rutinní a nezajímavý výkon. Námět je hodně fajn, ale jako celek to zoufale nefunguje. [50%] [KVIFF 2022] ()
Je vidět, že Cronenberg to pořád umí, už je to dlouho jsem od něj něco viděl. Je to celé samozřejmě ujeté a nechce se na to moc koukat. Ale za tím vším je poctivé řemeslo jak herců, tak ostatních. Je to vize, nic víc. Čím déle jsem na to koukal, tím víc to vlastně dávalo smysl., takže nakonec dobrý. Chápu, že to mnozí "nedali". 70% ()
S Cronenbergovými bizáry nemívám problém, často mu je i pětím, ale tenhle jeho nový (a dost možná že už i poslední) divnofilm mě na hony minul. Nezáživný, nudný, plytký, pozérský, zbytečný; těmihle adjektivy bych ho asi charakterizoval. Dřevorubec by pak řekl, že je ''vo hovně''. Cronenbergův příběh z absurdního fiktivního světa shledávám ne snad nechutným, nebo deviantním, nebo nezdravým, to by ještě šlo, shledávám ho ale totálně nezajímavým, což je daleko horší. Během celého filmu mě neoslovila ani nezaujala snad ani jedna jediná scéna. Z projekcí některých mistrových děl prý v minulosti někteří diváci zhnuseně odcházeli. No, já si umím představit, že být třeba na fesťáku v Cannes, tak z tohohle filmu odejdu maximálně po půlhodině taky, ale ne zhnuseně, nýbrž otráveně, a půjdu si radši dřepnout do sálu, ve kterém hrají něco/cokoliv jiného. Jedna za trochu té filmové estetiky. ()
„REGISTRACE PŮVODNÍCH, NOVÝCH VNITŘNÍCH ORGÁNŮ SAULA TENSERA JE JAKO OBJEVENÍ NOVÉHO DRUHU ŽIVOČICHA. NE! JE TO SPÍŠ JAKO OBJEVIT NOVÉHO PICASSA!“ Originální a surrealistický. Krásně podivná atmosféra, operace na pitevním stole jako umění a chirurgie jako nový druh sexu. Úchylná, zajímavá kokotina. Bohužel postupně je to dost monotonní a uspávající filmařina na pomezí artu a šílenství, která neohromí ani závěrečnou pointou. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Umění mám spojený s bolestí. 2.) Toužím po tom nechat se otevřít skalpelem v Národním divadle. /// Thx za titule „num71“. PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Fascinujícím způsobem zvrácený svět, který mě bavilo sledovat, ačkoli předkládaný děj má do "záživného" dost daleko. Je to škoda, protože i v příběhu, který se v tom světě odehrává, a v tématech, které řeší, vidím možnosti vyššího diváckého zážitku. Bohužel je Cronenbegr nezpracoval vyloženě atraktivně. Stylová nechuťárna s potenciálem utopeným v nudném dialogovém plácání. Kolem a kolem mohlo být hůř, ale i výrazně lépe. ()
Galerie (43)
Zajímavosti (9)
- Viggo Mortensen (Saul) utrpěl na koňském závodě v Kentucky zhmožděninu stehenního svalstva, kvůli čemuž nemohl stát více než několik minut. To je také důvod, proč jeho postava ve velké části scén klečí. (NiWi)
- Roli Timlin měla původně hrát Natalie Portman, než ji nahradila Kristen Stewart. (NiWi)
Reklama