Reklama

Reklama

Dobrá sestra

Trailer 1

VOD (1)

Přetížená sestra z jednotky intenzivní péče bere obětavého nového kolegu jako oporu v práci i v soukromí. Nečekaná smrt pacientky na něho ale vrhne stín podezření. (Netflix)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (146)

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Váš život v jejich rukou. Tobias Lindholm je solidní švédský režisér, jeho filmy mám hodně rád ( Především R a Hon- doporučuji dohnat, kdo neviděl), ale tentokrát si za mne vybral slabší chvilku, možná i proto, že tu chybí jeho severský rukopis a natočil film pro Netflix. Námět sám o sobě se mohl pojmout mnohem mrazivěji a nepříjemněji, jelikož zdejší sériový vrah má na kontě víc obětí než Dahmer s Bundym dohromady, ale jelikož zabíjel aniž by se obětí dotknul, tak to na filmovém plátně nevypadá příliš atraktivně. Film se soustředí na sympatickou Jessicu Chastain ( nezvyklé ji vidět blond), která je obětavou mamkou i sestrou a právem má nickname Good Nurse. Dostane na oddíl nového kolegu Eddieho Redmayna, s kterým si ze začátku dost rozumí, ale jakmile záhadně začnou umírat pacienti, začne nabírat na podezření jejich vztah se začne pomalu oddalovat. Kriminální vyšetřování je podáno relativně zajímavě a to patří k těm světlejším chvilkám filmu. Jessica s policisty spolupracuje a snaží se najít díru v docela inteligentním zločinu. Film stojí převážně na hereckých výkonech obou představitelů a má mrazivý epilog, ale to je za mne bohužel vše. Je velmi monotónně natočen ( vizuál je podivně šedý po celý film), nic vzrušujícího ani napínavého se zde nestane, emociálně mi přišel chladný, víme jak to dopadne, takže ani zvratu se zde nedočkáme a taky je to docela dost nezáživné. Na to, že jde o true story, tak to mohlo mít větší koule, ale i přes tyhle nedostatky, se na to dívat dá a vyloženě nudou jsem neumíral, takže na čistý průměr to vyjde. 5.5/10. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Dán Tobias Lindholm se podílel na scénářích Honu či Chlastu Thomase Vinterberga, sám si poté napsal a natočil silné válečné drama Boj, kdy mu odměnou byla nominace na Oscara za nejlepší zahraniční film. Na Lindholmův americkou prvotinu ovšem dochází až nyní, kdy se chytá případu skutečného sériového vraha Charlese Cullena, který mohl vraždit bez jediného doteku svých obětí. Paradoxně se ovšem scénáře nechopil sám Lindholm, nýbrž Krysty Wilson-Cairns, spoluscenáristka 1917 Sama Mendese a Poslední noci v Soho Edgara Wrighta. Právě u Boje poté Lindholm předvedl, že i když je jeho tvůrčí uchopení dostatečně silné, za scénářem je Lindholm přeci jen silnější. Jak ovšem drama s thrillerovým nádechem s dvěma oscarovými herci v hlavních rolích funguje samo o sobě? V součtu je to minimálně fungující drama, které nutně nestojí pouze na dvou vynikajících hercích. Jessica Chastain a Eddie Reymayne spolu nejen mají vynikající hereckou chemii, ale každý se tu dokáže herecky předvést krapet jinak. Chastain sází na neokázalý a soustředěný výkon, Redmayneův Charlie Cullen naopak svádí k výraznější herecké extravaganci. I když Redmayneův Cullen může působit jako přátelská a milá osoba, od počátku na něm ovšem něco úplně nesedí. Redmayne působí dojmem, že si ve svém výkonu vychutnává libovolnou mimiku. Příběh se přitom neodehrává z pohledu Cullena, ale právě z pohledu Amy v podání Chastain, kdy skrze její pohled slušně funguje napětí a obava, že něco praskne. Z Redmaynea jde v roli Cullena jednoduše děs a prozatím se jedná o jednu z jeho nejvýraznějších rolí v jeho kariéře. Samotný příběh poté nevypráví pouze o nenápadném sériovém řádění Cullena, ale též o selhání systému, v tomto případě konkrétně u nemocničních administrátorů, kdy to sice jsou právě oni, kterým lidé mají důvěřovat se svým zdravím, právě oni ovšem následně dovolili Cullenovi pokračovat v jeho tajných choutkách a přispět k tomu, že jde dost možná o největšího sériového vraha v historii, kdy tomuto faktu překáží jen fakt, že počet oficiálních obětí není znám. V tomto ohledu jde o rozhodně zajímavou a nosnou látku, kdy vlastně začíná dávat smysl, že se jí chopil zrovna někdo jako Lindholm, který se vždy ať už na pozici scenáristy či režiséra chopil komplexních témat.  Překážkou je do velké míry tempo, kdy by tolik nevadilo, že je pomalé, ale je pomalé až přespříliš. Ve finále navíc sice Lindholm tentokrát neseděl za psacím stolem, i tentokrát jsou ovšem u jeho režijní novinky nejvíc vtahující dialogy, kdy vlastně Lindholm neservíruje kdovíjak výrazný vizuál, v jistých momentech podceňuje možnosti, kterých dané scény mohli dosáhnout a navíc tentokrát zklame i skladatel Clint Mansell (Requiem za sen), který s kdovíjak silným doprovodným soundtrackem tentokrát nedorazil a je to škoda. Dobrá sestra ve svých nejlepších momentech spíše jako psychologický thriller funguje jako slušně vyhrocené psychologické drama, kdy je jen škoda, že filmu v jistých momentech dochází dech. Chastain i Redmayne ovšem dokážou emoce, které aktuálně proudí v jejich postavách, herecky prodat pouhýma očima a i díky jejich podání výsledný film přeci jen vyvolává husinu. V rámci daných možností se navíc dá říci, že Dobrá sestra prokousává do nitra Charlese Cullena, jak to jen jde. Přístup k jeho příběhu je zde úplně jiný na rozdíl od nedávného hitu Monstrum: Příběh Jeffreyho Dahmera, kdy se tu vlastně nesleduje zákulisí kuchyně, ale jen výsledné produkty, které vyvolávají mrazení. A v tomto ohledu Dobrá sestra sama o sobě funguje velmi solidně. Vymáčkl tak vlastně Lindholm z látky maximum? Těžká otázka, která vlastně pokládá otázku o tom, zda vůbec jde příběh Charlieho Cullena realizovat kdovíjak zajímavějším způsobem. Je pravděpodobné, že se o to někdo časem pokusí a vydá se právě směrem podobnému Příběhu Jeffreyho Dahmera, tohle zpracování je ovšem samo o sobě dostatečně působivé. Je vlastně těžké vidět v něm predikovaného černého koně nadcházející oscarové sezóny, minimálně nominace pro Chastain a Redmaynea by ovšem nejspíš nikoho neurazili..... () (méně) (více)

Reklama

Juto 

všechny recenze uživatele

Niet pochýb o tom, že tempo filmu je pomalé, ale režisérovi Tobiasovi Lindholmovi treba priznať zásluhu za to, že z neho urobil temné a zlovestné cvičenie, ktoré drží publikum v napätí i napriek tomu, že vieme ako tento príbeh dopadne. V tom mu ohromne pomáhajú talentovaní herci Jessica Chastain a Eddie Redmayne, ktorí podali výborné výkony a chytľavé dialógy. V scénach v nemocnici, úmrtiach a nasledujúcich výsluchoch sú prvky realizmu, ktoré ma dosť bavili. 7/10 ()

sedm.1 

všechny recenze uživatele

Když čtu žánrové zařazení Dobré sestry, musím se jen ironicky usmívat, kde na to kdo přišel, tudíž kdo čeká nějaký napínavý, strhující thriller, navíc s nějakým tím mysterióznem (???), bude určitě zklamaný, jelikož tato podívaná je ryzím dramatem, odehrávající se ve více než poklidném tempu a kladoucí důraz především na postavy. Samozřejmě nějaká ta krimi linie tu též sice nechybí, ale přeci jen tu sehrává vedlejší roli více, než by se dle obsahu dalo očekávat. To je ovšem jen žánrové upozornění, vliv na samotnou kvalitu filmu to nemá zcela žádný. Jen je třeba prostě k tomuto snímku přistoupit asi o dost jinak, než se nejspíš očekává, a pravdou tak je, že spousta potenciálních diváků bude zklamána, a to především tedy publikum mainstreamové, a naopak, část publika, řekněme toho náročnějšího a vnímavějšího, zas mile překvapeno. Každopádně, jak už jsem zmiňoval, celý film se soustředí především na dvě ústřední postavy a jejich vzájemný vztah a za mě to v tomto ohledu dopadlo tak půl na půl. Postavy jsou tedy na jednu stranu výrazné a především výborně zahrané, což se tedy jen tak mimochodem dalo od daného castingu s téměř 100% jistotou i očekávat, nicméně bohužel na stranu druhou, jejich vykreslení, charaktery a onen vzájemný vztah tu působí velice ploše a slabě, a ani s jednou z nich jsem se za celou dobu nedokázal naprosto vůbec ztotožnit a nepůsobili na mě ani trochu přesvědčivým dojmem, ale opakuji, určitě to není vinou jejich hereckých představitelů, a to především i kvůli tomu, že tu jak Jessica Chastain, tak hlavně Eddie Redmayne nedostali příliš možností ukázat cokoliv více ze svého umění, a to kvůli asi mé nejzásadnější výtce, jelikož Dobrá sestra nabízí naprosté minimum vážně silných dramatických momentů, což je u ryzího dramatu docela velký problém. Tvůrcům se tak do filmu prakticky nepodařilo vložit jediný moment, jedinou scénu, která by se dala považovat za vyhrocenější, napínavější, či jakkoliv jinak působivější, která by prostě s divákem skutečně zacloumala, což vzhledem k náplni snímku fakt nechápu. Vyšetřování případu pak též nemá nějaké parametry, které by film nějak oživily, detektivové spíš jen celou dobu narážejí na byrokratické zdi, a v podstatě nebýt přiznání samotného pachatele, tak by nedosáhli ničeho, a tady jen tak na okraj, celé to ,,vražedné řádění,, probíhalo dost okatě a upřímně moc nechápu, jak mu to mohlo takhle dlouho procházet, a nebo je to zde prostě jen lajdácky podáno, no ale fakt jako nevím, nevím, mě to zkrátka přijde dost divný, že deset nemocnic ví, že jejich zaměstnanec vraždí pacienty, a oni se ho prostě zbaví jen výpovědí za nějakou banalitu a pošlou ho dělat to samí o barák dál? Jinak mi tu ale dále chyběly i emoce, což je další vroubek, který lze v podobném typu filmu jen stěží pominout a odpustit, atmosféra je pak též nefunkční a závěr je chladný vlastně stejně jak celý film, no zkrátka Dobrá sestra není žádná hitparáda, krom ústřední herecké dvojice nemá příliš co jiného nabídnout, či jinak řečeno, krimi drama bez dramatických situací, bez emocí, a nevěrohodně a nezáživně zpracovaného vyšetřování si lze jen stěží užít. Film bych tudíž doporučil, ale žádný výrazný zážitek rozhodně slíbit nelze. () (méně) (více)

Bad Guy 

všechny recenze uživatele

Je to natočené tak, jako byste sledovali skutečný život. V tomto psychologickém thrilleru Chastain a Redmayne předvádí ohromující výkony, které se mohou právem řadit k těm nejlepším v letošním roce. Chastain podává v roli Amy jeden ze svých dosud nejsympatičtějších výkonů, protože odvádí excelentní práci. Nejzásadnější a nejsilnější momenty prožívá pouhým mrknutím oka. Jen díky svému jemnému výrazu v obličeji dokáže ukázat strach, soucit a pochybnost zároveň. A stejně tak si i Redmayne krade scénu částečně pro sebe. Nenuceně podává nejděsivější ztvárnění sériového vraha. Od chvíle, kdy se s Charlesem setkáváme, tak víme, že s ním není něco v pořádku. Jeho nucený úsměv je přinejmenším znervózňující. Jeho smutný hlas naznačuje temnou minulost a poté jeho stagnující pohledy, kterými jsme svědky při ohlašování špatných zprávách. Redmayne hraje Charlese s tak silnou intenzitou, že chvílemi máte pocit, jakoby byl přímo s vámi v jedné místnosti. Úplně skvělou věcí je, že snímek nepokračuje v typické šabloně kriminálních případů, kdy se snaží tvůrci jen něčím šokovat a částečně uspokojit diváckou potřebu. Dobrá sestra má co říct. Kromě skutečné události se zabývá tuctem obtížných otázek. Neúprosně například ukazuje zákeřnosti v oblasti zdravotnictví a dává nám najevo, že skutečný zločin může vypadat i jinak. Musím ještě jednou zdůraznit, že je naprosto osvěžující sledovat Dobrou sestru v době, kdy se na nás chrlí zločinecké snímky jako na běžícím páse. Tento titul však přináší promyšlenost, intenzivní hloubku a úžasné herecké výkony. Netvrdím, že se tímto jedná o nějaký zlomový bod v tomto žánru, ale rozhodně velice ucházejícím počinem se stává. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (4)

  • Amy Loughren (Jessica Chastain) v době vydání filmu žila se svými dvěma dcerami v DeLandu na Floridě, kde se po případu vraždy věnovala duchovnímu životu. Kromě toho, že byla registrovanou zdravotní sestrou, byla také praktikující mistryní Reiki a hypnoterapeutkou. (BMW12)
  • Natáčení filmu probíhalo v amerických státech New Jersey, Connecticut (ve městě Stamford) a Pensylvánie. (GASTON73)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

29.12.2022

Opět se nám blíží konec roku, ale ještě před tím, než se všichni ČSFĎáci rozutečou do víru silvestrovských oslav, máme tu tradiční ohlédnutí za nejlepšími filmy a seriály roku podle nejoblíbenějších… (více)

Reklama

Reklama