Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Animovaný
  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Krimi

Recenze (33)

plakát

Ripley (2024) (seriál) 

O CO JDE ?  Ripley je kriminální drama, které původně vznikalo pro Paramount na Skyshow time, ale nakonec skončilo na Netflixu. Tento seriál vypráví o sedmilháři Tomu Ripleymu, jenž se zamotá v životě bohatých a musí se snažit zahladit všechny lži toho, kdo je a tím začne žít dva životy najednou.  ART   Seriál je celkem komorní na postavy a dialogy, ale za to velmi výpravný a pomocí něj navštívíme spoustu krásných lokací. Snímek je obrazně velmi krásně zpracován. Někomu může vadit, že je černobílý mně to moc nevadí, přece jen je to noir. Navíc neobsahuje jen jednu rovinu - tu krimi příběhovou. Ale i jiné, jenž skrze ní prolínají - a tou jsou silné motivy. Ať už ta dobová hudební, ale hlavně za 1. Světlo a stín - ať už formou obrazu - vypadá to hezky, ale občas to je problém v časové orientaci. Nebo jako podvod v ději. 2. Umění - protagonista atd. mají zájem o umění a to ve velmi širokém spektru - zpěv, hudba sochařství, architektura, malířství... Mělo to na mě jakožto lidl umělce velký dojem. Až jsem litoval, že to nevidím na vlastní oči. Je to jeden z ústředních motivů a vytváří různé sekvence, které fungují tak dokonale kromě jiného kvůli skvělé kameře. 3. Motiv moře - který fakt funguje skvěle díky černobílé kameře a pohled na moře v průběhu filmu vyvolává jiné emoce než třeba 2 ep předtím. + využití jako hudební podkres. TVŮRCI  Jono nebudu popisovat jen audiovizuální orgasmus. Pojďme se kouknout, kdo za tím stojí : Režie a scénáře se zhostil Steven Zaillian, který adaptoval knihu The Talented Mr. Ripley od Patricie Highsmithové. A šlo mu to bravurně, přece jen má už zkušenosti Časem probuzení (9/10 ) Schindlerův seznam, Muži, kteří nenávidí ženy atd. V 70 letech mu to stále jde a já bych ho měl víc nakoukat. Kamery se ujal kameraman Až na krev ( 8 / 10 ) - scény jsou skvělé klíčovány v dramatických momentech. Hlavní roli si zahrál Andrew Scott, kterého vůbec neznám, ale hrál skvěle. ZÁVĚR  Černobílá art fetish kriminálka od zkušeného scénáristy a režiséra. Pomalu plynoucí možná by jí slušelo o epizodu méně, ale skvěle uzavřená. Doporučení fanouškům krimi a většině kinofilům. Celkové hodnocení 8,6 / 10. 🖌 ️ 🖌 ️ 🖌 ️ 🖌 ️ 🖌 ️

plakát

Kaskadér (2024) 

Hype train?  Fall guy byl jeden z nejvíc očekávaných filmů tohoto roku. A není se čemu divit - v hlavní roli jsou hot a populární herci (doslova já) Ryan gosling [Blade runner 8/10, Lalaland 8/10, Barbie 6/10] a Emily Blunt [Tiché místo 8/10, Na hraně zítřka 9/10, Oppenheimer 8/10] + fajne cameo. A ten film dostal, když vyšel docela hype train.  Komedie Protagonista je Gosling hrajícího Kaskadéra, který musí využít zkušenosti z této branže v reálném životě. U toho se snaží získat svou love interest režisérku (Blunt). Tento film je zábavný banger. Hodně jsem se bavil. Gagy dobře načasovaný, hlavně jednorožec. Navíc snímek - jakožto film o filmech - cílí nějaké vtípky na cinefily. Ono to ale moc v mainstream akčno-komedialním kabátku nefunguje. Až na ten splitscreen, který je již zaběhlý. (doporučuji Babylon a Fabelmans). Film má spoustu skvělých momentů a vizuálních hrátek. I když občas to je dost, i kvůli humoru, "nuke the fridge moment", hlavně ten konec teda.    Kde je zakopaný français pes?  Ale jo příjemná popcornovka, kterou bych vážně rád ocenil, kdyby mě autoři furt dialogama nenutili říkat si - Ti kaskadéři dělají velkou práci a mohli by mít i Oskara třeba za to. Jako ukazují to kvalitně a chytře - úvod a závěr hlavně. Ale tady jde o kvantitu, kolikrát to tam je, nechci říct že to je sebeukájení, ale spíš neustále dokazování. Co ještě říci? - scénář ujde, kamera super. A ty rekordy co překonali během natáčení jsou cool, ale hodnotu to nepřidává.  Závěr  Popravdě, proč jsem vlastně čekal víc od režiséra Davida Leitcha odpočinkových filmů Bullet train (8/10) , John wick (8/10) nebo Deadpool 2 (8/10). Pokud stejně jako kolega @dragoncz máte tyhle typy filmů fakt rádi a já se vám nedivím. Tak tohle určitě nevynechejte.  Celkem 7,3/10  🦄 🦄 🦄 🦄 ❌

plakát

Zatracená krvavá láska (2024) 

Love lies blending vypráví o borce (herečka Bely  z Twilight), která se zamiluje do kulturistky. První polovina  celkem ok. Už tam mi ten scénář moc nesedl, přesněji to  jak jsou napsány postavy. Ale pak přichází totální tvůrčí  "nuke the fridge" a ten film nemá moc co nabídnout.

plakát

Šógun (2024) (seriál) 

O co gou Shōgun je politicko-válečné drama dostupné na Disney+. Příbeh je o vnitřním konfliktu v Japonsku roku 1600. Seriál mě zprvu vůbec nezajímal z níže zmíněných důvodu, ale nakonec jsem se k němu dostal kvůli nadšeným ohlasům. V seriálu se prolíná politická linka, kterou jsem zvládl sledovat díky kvalitám zpracování, ale upřímně mi byl osud země a kdo jí bude mít pod palcem celkem šumafuk, a u jednoho dílu kde se řešila převážně pouze politika jsem téměř usnul. Naštěstí se tu prolíná ještě linka vztahového dramatu o protagonistovi angličanovi, který se sem z pochybných důvodu dostane (role outsidera) Díky němu tu máme dynamické vztahy, náboženské rozepře (katolíci X protestanti) a poznávání bohaté japonské kultury, zvyků a rozdílného vnímání života a smrti - jedno z ústředních motivů. Takže se celkem liším od cílené skupiny diváků. Můj problém není nějak objektivně negativní, ten příběhový materiál (adaptace knihy - James Clavell) o tom je a já s tím počítal.  Scénář  Angličan (Cosmo Jarvis) je velmi zajímavá vyvíjející se postava, kvůli tomu že o něm víme jen co vidíme v aktuálním dějství. Vypravěč nám to tají a tak nevíme jestli se mu dá věřit. Jsou tu krásně napsané postavy a vztahy. Ale momenty jsou občas podivně seskládány, díky čemuž mají díly kolísavou kvalitu příběhu (6,5-9/10) podle toho na co se zrovna zaměříme a mimo akční sekvence má seriál pomalé tempo. Problémy jdou hlavně vidět kvůli jednohodinové metráži na epizodu. Upřímně si myslím že to je problém převodu na audiovizuální médium a v knize bych si to více užil.  Závěr  Pokud víte že tohle pro vás taky není ten šálek čaje, ale i tak se chcete dozvědět něco o japonské kultuře doporučuji vyzkoušet jeden z nejlepších seriálů minulého roku Blue eye samurai. Seriál se nezabírá politikou je to revenge snímek více zaměřený na formu než realističnost a má nějaké motivy podobné kultovce Kill Bill. Celkové hodnocení: 8,3/10 🏯🏯🏯🏯❌

plakát

Občanská válka (2024) 

O co jde?  V kinech máme další film od (mého oblíbeného) studia A24. Tento válečno-dramatický film zobrazuje občanskou válku ve Spojených státech. To proč se konflikt děje je divákovi trošku tajeno, ale dle mě to není potřeba úplně vědět, protože snímek se na tohle nezameřuje. Soustředí se na zobrazení bojů a násilí z pohledu válečných fotografů. Snímek je velmi nepříjemný na sledování, za mne více než jakýkoliv film o holokaustu. A to přestože tento film je fikční scénář budoucnosti a nemusíte u toho cítit tu tragičnost historické události.            Scénář  Jako protagonisty tu máme tedy novináře, kteří chcou zachytit co nejlepší (řemeslně) fotografie, čímž chtějí varovat ostatní státy a u toho se přinejlepším nenechat zabít. Toto téma mi přišlo velmi zajímavé, protože jsem se s ním ještě nesetkal a film celkem splnil to co jsem od něj chtěl. Scénaristicky to není tak zajímavé, hlavně konec se dá, pokud jste viděli přes cca 400 filmů, lehce odhadnout. Hlavně díky jedné postavě a tomu jakou má cestu příběhem. Plus jsem slyšel že tam je dost klišé. Z pohledu válečných filmů to nemůžu posoudit, protože tento žánr nemám moc následovaný. Nečekejte ode mne žádný politický komentář. Politice se záměrně vyhýbám.    Postavy Ve filmu jsou obsazení skvělý herci. Problém je že jsou celkem statické.  Taková hlavní postava filmu je fotografka hraná Kirsten Dunst (známá hlavně jako Mary Jane v trilogii Spider-mana s Maguirem), která je dost sympatická i když taková odtažitá a moc se emočně nevyjadřuje, jen v soukromí. Je to takový mentor mladé Cailee Spaeny, která je tady ten hlavní emoční ukazatel silně nepříjemných situací a i hezkých momentů v pekle. Dále tu máme Wagner Moura, kterého považuji za skvělého herce, již kvůli skvělému seriálu Narcos, kde si zahrál mistrovského zločince Escobara. A do ctveřice pak ještě Stephen McKinley Henderson (Duna, On se bojí).    Režie Co je na filmu kromě herecké stránky bomba, tak to je parádní režie, to Alexovi Garlandovi jde o hodně víc. (např. Ex machina - 8/10). Scény mají skvělou kompozici. Výrazný a zajímavý střih. Jedno z nejvýraznějších kombinací obrazu a zvuku - ticho, hluk, černobílost, filtr na stranách obrazu, statický obraz. Celý to vytváří silnou atmosféru a zvukovo-vzualní jumpscary - odborně smash cuts. Čímž vyvolává emoce lepší než ve většině hororech :D. A záběry působí autenticky a naturalisticky. Což může vést k tomu že se mi to líbí subjektivně více, jakožto člověku co dá přednost před tím jak je to vyprávěno, než co je vyprávěno. Plus tento snímek krásně střídá realismus a formalismus.   Shrnutí  Vizuál jsem popisoval už tak nějak předtím. Ale ještě chci na závěr pochválit práci s detailama v pozadí nádherných scenérií. A to jak krásně využili rozpočet (nejdražší film od A24) na realistické zpracování lokací v krátkodobým post-apo světě. Velký počet komparzistů a různé válečné techniky.  Film je dost žánrovka se skvělými herci, takže 💯 to není pro každého a navíc ten film není natáčen mainstreamově ze strany scénáře. Může být subjektivně jinak viďen z politické stránky věci. Je těžko koukatelný, ale rychle běží, jsou to spíše takové kapitoly. Takže je těžké určit pro koho nakonec ten film je. Možná pro čím dál více fanoušků studia A24 :).  Celkově 7,5 /10, 🪖🪖🪖🪖❌

plakát

Fallout (2024) (seriál) 

Seriál Fallout je hitem na Prime video. Je volně inspirován lorem v sérii stejnojmenných her. Je to antiutopický retrofuturistický svět seklý ve stylu 50's 20. století. Technologie se zde po druhé světové válce v alternativní rovině vyvíjela významně ve směru jaderných technologií a ne ve směru tranzistorů. Takže jak už asi někdo ví, jedná se o Atompunk - komunistický design, fúzní reaktory. Vzhled se sekl, ale doba šla dál a tak tu máme vyspělé roboty, auta s jaderným pohonem, robotické obleky atd. . V roce 2077 došlo ke sporům mezi USA a Čínou kvůli vyčerpáváním zásob ropy. Bylo boom boom ☢ - ale ještě předtím se vystavěli valuty - protiatomové kryty. Zde se příběhově dostaneme o 200 let k protagonistce - naivnímu dítěti - taková "holka od vedle"[Ella Purnell] , která začne řešit jak to vlastně doopravdy je a co se děje na povrchu (outsiderka loru, celkem je to drama). Druhý pohled na věc získáváme z povrchu od jednoho rebeláckého, nekompromisního a westernstyle Ghúla [Kyle MacLachlan] (prakticky nesmrtelný bývalý člověk, ale může zdivočit) a třetí pohled [Walton Goggins] z fanatické rytířské frakce. Což je scénaristicky dobře uděláno, protože si může vybrat co vám nejvíc sedne  (a která postava) i když se ty linky stejně prolínají.  Scénář (ehm nevím jestli po Tomb rider a Captain Marvel umí psát silné ženské postavy, ale nejspíš to funguje díky sympatické herečce) by mohl být více nakloněn i k nefanouškům a ukazovaní eastereggů a sebeukájení je občas otravný. Ale co to táhne je lore, retrofuturistický vizuál; stylizace a nekompromisní až přehnaný naturalismus spolu s černým humorem. Jen seriál občas kolísá na hraně vážnosti a více formalistickému stylu. Díky více příběhových línií není nikdy nuda, 8h se dá binge-watchnout,  ale občas nějaké plotholes. Především je to zábava sledovat jako Obrázky a moc to nehrotit a užívat si scenérie a detailní kulisy. A to celé doplněné 50's hudbou, která dodává tu správnou atmosféru.  V seriálu se můžete zamyslet nad morální polarizací, zafilozofovat, hádat se s kámoši co bude dál. Nebo se nechat unášet. Osobně mě to bavilo více než předešlý postapo hit The Last Of us a budu se těšit na další sérii. A pokud nebude, i toto stačilo svou zábavností a společenskou satirou. 8,5/10 💥💥💥💥💥

plakát

Madam Web (2024) 

APRÍLOVÁ RECENZE    Matt Sazama, po snímku "Bohové Egypta" a genialitě "Morbius", představuje další absolutní skvost. Jak říká anotace: film je svěží a napínavý - tak moc, že je úplně nemožné u něj s délkou 1 hodiny a 56 minut usnout. Scénář je totálně bombastický (vůbec žádný "wtf" moment nebo události, které by vypadaly jen tak, aby vyšel scénář a vypadalo to chytře). Každá postava je silně sympatická, vůbec vám není jedno jestli umřou/ chcete aby umřeli. Nechápu, jak někoho tento snímek nemůže bavit. Mrzí mě, že jsem film nestihl vidět v kině.   Herci hráli v poměru ke scénáři ok, a to platí i pro herečky. Kvůli nim ale nikdo na film nekoukal, určitě všichni kvůli zápletce. (Přestože byl film propagován tím, že tam jsou atraktivní herečky, které hrají teenagerské role). Musím také vyzdvihnout zmatenou kameru, která se snaží být velmi efektivní a má zajímavé načasování, aniž by byla otravná. Skryté CGI a neustálý osobitý střih a efekty si mě získali. Mistrovské zpracování cestování v čase ve storytellingu, kdy scénář znovu dokazuje, jak je skvostný.   Hudba mi přišla nice – je tam přidána do pozadí tak, aby tam byla. Absolutně revoluční, představuje pokrok v oblasti filmové hudby. Moje oblíbená pasáž je, když postavy jdou nudně lesem a začne hrát disco hudba, která navozuje epičnost a akčnost.   Děkuji, že mi tento film přinesl do života na mě až bigbrain ponaučení, že "Se zodpovědností přichází velká moc".  A na závěr cituji geniální proslov z filmu: "A víte, co je na budoucnosti nejlepší? Že se ještě nestala." Uvidíme, jaká bude dále budoucnost Sony Spider-versa bez Spider-Mana. A Sony, díky moc za to, jaký jsi, nikdy se neměň. 🫶   Hodnocení: **9/10**.

plakát

On se bojí (2023) 

"Beau is afraid" 😨- nejdivnější film co jsem kdy viděl a to jsem nich už nasnímal očima spousta. Takhle by se to dalo shrnout. Film může být u hodně lidí 3 hodinovým zklamáním, nesmyslem či "pí*ovinou". Podle mě je důležité si uvědomit že smysl tohoto snímku je že nemá smysl. Abych to upřesnil nečekejte žádné realistické vyprávění. (naopak formalismus, surrealismus). Ale spíše vybrané momenty ze života a maximalizovat jejich potenciál a přidat dramatičnost a artovost. Např. v Zemeploše autor zpracovává v knize "Sekáč" význam smrti a vezme si to jak to vnímáme v realitě a ohýbáto okolo fikčního světa a přitom zachovává hlavní myšlenky. Tady to tak je se STRACHEM. Skoro vše co se děje je něco co v Beauovi vyvolává strach. Film je jeho noční můra z které nemůže uniknout a tím že se nedokáže žádnému postavit vzniká další. Ve filmů je spoustu zvláštních způsobu storytellingu a autor už od začátku ukazuje že to není realita ale jen její zrcadlo kde všechno vede ke strachu. Popravdě řečeno po delší době další horor co mě zaujal (spolu s "Talk to me"). Strach nevzbuzuje to co je ve filmu ale to co psychicky zažívá postava - Joaquin Phoenix ["Joker" {9/10}, který zase předvedl jak krásně umí zpracovat psychicky jinak rozpoložené postvay (už se těším na Joker 2 juj. (jumpscare bych nazval p*covinou jak někdo nazval tohle). A často scény působí absurdně až směšně, ale podle mě to nepůsobí jako blbost pokud chápete co chce autor říci. Ari Aster ani nezapomněl přidat jednu scénu z jeho pohanského "Slunovratu" {7/10} Reálně já se na tu vlnu dost naladil, protože takhle občas vypadá můj každodenní život. Už jsem se moc rozepsal tak ještě rychle zmíním skvělého kameramana, kterého známé z již zmíněného "Slunovratu". 8,3/10

plakát

Mluv se mnou (2023) 

Za 1. upozornění je to film od A24, takže nečekejte běžný horor. A24 je studio které je známé tím že má filmy svébyté,originální a filmograficky na nejvyšší možné rovině. Většina snímků může být pro blockbusteove diváky min. nudné a podivné až zvrhlé a nepochopitelné.  Horor je žánr, který mě nikdy moc netankoval. Jumpscary a body horor považuji za největší klišé jak vystrašit lidi. Většina hororů jsou hloupé a nebo levné dějovými oblouky. Horor je žánr který má vzbudit strach, znepokojení - tohle ve filmech moc nevyhledávám. Neříkám že by můj život byl nějaký utrpení, ale radši uniknu do filmové reality kde je něco co nezažívám. Tento snímek jsem si užil hlavně díky tomu že není přímočarý a snaží se být jiný. Snímek je metaforický. Což je taková moje úchylka hledat, něco za filmem a to co pro mne zvyšuje to jak se mi film líbí. Spousta momentu tu má dvoj až troj významové vyznění. Talk to me se natají tím že kritizuje (satira) dnešní mladistvé. To jak funguje manipulace v partě, sociální sítě, trendy. A za celou zápletkou se schovává to jak fungují návykové látky. Zajímavý je i konec u kterého nedokáži zpracovat jak to někteří lidi nepochopili, když celou dobu ve filmu jsou vodítka a pravidla jak svět funguje.  Btw je to dubut od jedněch youtuberů. Uvidíme co udělají v budoucnu.  8/10 🫴🫴🫴🫴❌

plakát

Zóna zájmu (2023) 

Zóna zájmu  Filmů o koncentračních táborech máme hodně, ale co se kouknout na druhou stranu zdi? A nebude to nuda?  Hraje tu Sandra Hüller, která hrála v "Anatomii pádu" {8/10}- snímek nominovaný na oscara, ale tady si moc nezahrála, stejně jako nikdo. Dalo by se říct že zahrada je tady zajímavější než postavy.  Jsem rád že to vzniklo a že jsem to viděl. Je to hodně artové a experimentální. Ale popravdě jsem se hodně nudil. Děj je nezajímavý je to jen běžný den, bez nějakých zvláštností. Film je zajímavý tím že tam je spousty věcí řečeno/naznačeno, ale ve finále nejsou nikdy ukázaný a velkým množstvím metafor - můj oblíbený vyprávěcí prvek. Reálně bych film zkrátil třeba i na 30 minut a vyšlo by to stejně možná lépe. Nejlepší momenty jsou pro mě ty první kdy slyšíme v pozadí zvuky z tábora, pak se to jen opakuje a už to nemá takovou sílu. Dále květinová sekvence a na schodišti. Plus scéna zachycena skrz příběh termovizí, tady zrovna jsem rád že nebyla vysvětlena. Úplně by jí to zničilo. Střih a délka nesympatická jinak zajímavý počin. 6/10