Poslední recenze (100)
Upíři v Benátkách (1988)
Je vlastně trochu zvráceně zábavné sledovat herce typu Christophera Plummera hrát v tak špatném filmu a říkat s vážnou tváří naprosto otřesné repliky, které jsou buď k smíchu nebo nedávají smysl. Historie natáčení filmu je daleko zajímavější (a děsivější) než film samotný. 3/10
3:10 Vlak do Yumy (1957)
Scénárista Halsted Welles si na sebe vykopal jámu, do které v poslední scéně zahučel po hlavě. Skvělý napínavý western s gradující druhou polovinou, která diváka nutí stále a stále si klást otázku jak z toho hrdina vyvázne naživu, jen aby bylo výsledné řešení opravdu hrozným zklamáním. Ale to je vlastně asi jediný problém jinak výborného filmu.
Liebe ist kälter als der Tod (1969)
Myslím, že Jean-Luc G. by měl Rainera Wernera F. žalovat za plagiátorství. — Fassbinder zvládl vtěsnat celoživotní režisérskou dráhu do pouhých třinácti let, takže bavíme-li se o jeho raném období, jsou to vlastně jen první dva roky. Předtím, než se zformoval jeho osobitý styl (zhruba v době vzniku Obchodníka se zeleninou, když objevil Sirkova melodramata), jsou jeho filmy přímým pokračováním francouzské nové vlny. Nikde to asi není vidět tak jasně jako v jeho debutu Láska je chladnější než smrt, gangsterce, která ovšem víc než ty původní americké používá jako vzor francouzské šedesátkové filmy. Bruno (Ulli Lommel) jako by z oka vypadl Alainu Delonovi v Melvillově Samurajovi, styl (a do jisté míry i příběh) jednoznačně kopíruje Godarda (U konce s dechem, Banda pro sebe), další režisérovy vzory jsou zmíněny v úvodních titulcích, nebo přímo ve scénáři (zavražděná servírka se jmenuje Erika Rohmerová). Kamera je až na občasné godardovské jízdy statická, ale Fassbinder skvěle využívá širokoúhlého formátu a jeden z jeho trademarků – pečlivě komponované záběry – je přítomen v každé scéně. Příběh je navíc o něco přímočařejší a lépe uchopitelný než v některých jeho dalších raných dílech. — Sympatické, krátké a svěží, i když na francouzských vzorech těžce závislé zahájení kariéry režiséra, který ze sebe bude následující dekádu chrlit jeden vynikající film za druhým a stane se synonymem německé nové vlny.
Poslední deníček (1)
Oblíbené filmy roku 2023
Top 8 nových filmů
Anatomie pádu (Justine Triet)
Asteroid City (Wes Anderson)
Karaoke Blues (Aki Kaurismäki)
Minulé životy (Celine Song)
Oppenheimer (Christopher Nolan)
Tár (Todd Field)
Zabijáci rozkvetlého měsíce (Martin Scorsese)
Zapomenutá země (Hlynur Pálmason)
Top 10 filmů zhlédnutých letos poprvé
Frances Ha (2012, Noah Baumbach)
Mafiáni (1990, Martin Scorsese)
Nebe a peklo (1963, Akira Kurosawa)
Nebohá paní pomsta (2005, Čchan-uk Pak)
Nostalgie (1983, Andrej Tarkovskij)
Pouto nejsilnější (1945, David Lean)
Psí odpoledne (1975, Sidney Lumet)
Synekdocha, New York (2008, Charlie Kaufman)
Velký zátah (1953, Fritz Lang)
V nitru Llewyna Davise (2013, Coenovi)